וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מתנה למעשה נועז": החרדים שהעדיפו מאסר על פני עבודות שירות

9.11.2015 / 15:07

שני חרדים שנעצרו בגין התפרעות והשחתת רכוש במהלך הפגנה נגד גיוס חרדים בבית שמש נשפטו לחודשיים וחצי עבודות שירות, אולם ביקשו להמיר זאת בחודש מאסר בפועל. "רצו שתהיה תהודה למעשים, ואולי גם לזכות בכסף". בקרוב: חגיגה לכבודם במאה שערים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

שני חרדים שנשפטו לאחרונה לחודשיים וחצי של עבודות שירות לאחר שהתפרעו בהפגנה שהתקיימה נגד גיוס חרדים לצה"ל בבית שמש, ביקשו להמיר את עונשם בחודש מאסר בפועל. הסיבה: הם העדיפו לרצות מאסר על פני עבודות שירות משום שמדובר ב"משהו קל יותר", כפי שהגדיר אחד מחבריהם. נוסף על כך, הם הסבירו שאם ייכנסו לכלא, תתקיים בקהילה החרדית שעליה הם נמנים חגיגה גדולה - וייתכן שהם יקבלו על כך מענק כספי מתורמים בארצות הברית.

שני הצעירים, בני משפחה אחת, השתתפו בחודש פברואר בהפגנה של גורמים קיצוניים בחברה החרדית, שהתקיימה ברחוב נהר הירדן בבית שמש. בין היתר, הם דרדרו פח אשפה למרכז הכביש באופן שחסם את התנועה ובהמשך הציתו את הפח. שוטרים שהיו במקום החליטו לעצור אותם. אחד מהחרדים התנגד למעצר וניסה לדחוף שני שוטרים. לבסוף הם נעצרו.

עוד על גיוס חרדים בוואלה! NEWS
ניצחון למפלגות החרדיות: הפטור מגיוס יוארך עד 2020
שיא כל הזמנים בגיוס חרדים לצה"ל: 2,300 מתגייסים בשנה
העיד נגד חרדי שתקף חייל - והפך לקורבן: "מאיימים לרצוח אותי"

השניים הסבירו כי פעלו מתוך תפיסה אידאולוגית השוללת את קיומה של מדינת ישראל, והוסיפו שהם מוכנים לנהוג "באופן חוצה גבולות" לשם הבעת מחאתם.

"פנינו לרגש האנושי של בית המשפט"

בתום המשפט, גזר עליהם בית המשפט המחוזי בירושלים חודשיים וחצי עבודות שירות. אלא השניים סרבו, והצהירו כי הם מעדיפים להמיר את העונש ב-31 ימי מאסר בפועל וכן בקנס של אלף שקלים. השופט בן-ציון גרינברגר קבע בהחלטתו בחודש אוגוסט כי משום שזה אירוע בודד המיוחס לנאשמים - שלהם אין עבר פלילי - מדובר בעונש הנמצא ב"מתחם הענישה ההולם".

בתחילת השבוע הבא, רגע לפני כניסתם לכלא, ייערכו להם חבריהם מהקהילה החרדית חגיגה בכיכר השבת בירושלים. ברחבי שכונת מאה שערים כבר נתלו מודעות שמזמינות את הציבור לבוא ולהשתתף באירוע. ידיד של השניים הסביר כי הם העדיפו את להיות מאחורי סורג ובריח משאר לשלם את מחיר העבדות בחוץ. "הם גם רצו שתהיה תהודה למחיר שהם שילמו ואולי (שכך) גם יצליחו לקבל על כך מענק כספי מתורמים באירופה ובארצות הברית שירצו לתת להם מתנה על המעשה הנועז והקידוש השם שהם עשו".

עו"ד נדב גדליהו, המייצג את השניים, מסר בתגובה: "הנאשמים - שהם בעלי משפחות ברוכות ילדים, העדיפו את ריצוי העונש לתקופה קצרה בכלא על פני מאסר בעבודות שירות ממושך יותר. פנינו לרגש האנושי של בית המשפט והפרקליטות באשר לאחד הנאשמים שאשתו נמצאת בשמירת הריון וזקוקה לבעלה לתמיכה, אולם נענינו בהתנגדות קשה, וחבל".

אלפי חרדים הפגינו נגד חוק הגיוס. צילום מסך
הפגנה נגד גיוס חרדים/צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully