וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיא כל הזמנים בגיוס חרדים לצה"ל: 2,300 מתגייסים בשנה

5.11.2015 / 15:25

עלייה של מאות לובשי מדים חרדים בהשוואה לשנה שעברה, כשהצפי לשנת הגיוס הנוכחית, המסתיימת ביוני 2016, הוא ל-2,700 מתגייסים. לראשונה, חייל חרדי השתלב בקורס הטיס היוקרתי. קצינה בכירה באכ"א: "אנחנו מגייסים אותם בהידברות ובשיח שקט"

חיילי נצח יהודה. דובר צה"ל
יעדי הגיוס הולכים וגדלים. חיילים בגדוד "נצח יהודה"/דובר צה"ל

על רקע הוויכוח בנושא שוויון בנטל פרסם צה"ל כי הוא מרחיב את גיוס החרדים ורושם שיא של כל הזמנים: בשנת הגיוס שהסתיימה בחודש יוני האחרון גויסו 2,300 חרדים, כשהצפי הוא ל-2,700 מתגייסים בשנת הגיוס הנוכחית – כך נודע לוואלה! NEWS. לראשונה עבר חייל חרדי את הגיבוש לקורס טיס, אולם הוא הודח בשבוע שעבר לאחר שהספיק לטוס לפחות 15 פעמים.

אגף כוח האדם בצה"ל הציג לרמטכ"ל גדי איזנקוט את נתוני השיא בגיוס חרדים לצה"ל. בשנת הגיוס שהסתיימה ביוני 2014 התגייסו 1,972 חרדים, ובשנת הגיוס שהסתיימה לפני חמישה חודשים נרשמה עלייה של כ-400 איש. היעד שהוצב בשנה שעברה הוא 2,000 מתגייסים. הרמטכ"ל קבע לאגף כוח האדם יעד חדש על בסיס ההתאמות שבוצעו במשרד הביטחון והצבא, שעומד על 2,700 מתגייסים עד יוני 2016. בשנה שלאחריה, זו שתסתיים ביוני 2017, מצפים בצה"ל כבר ל-3,200 חרדים – והמספר רק צפוי לעלות עם השנים.

לקריאה נוספת:
צה"ל מבטל את תפקיד רב שילוב חרדים: "יפגע בגיוס המגזר"
צה"ל ביטל מעמד המעניק פטור מגיוס ליותר מאלף חרדים

בחור ישיבה בירושלים חולף סמוך ללשכת הגיוס בירושלים, פברואר 2012. רויטרס
"בוחנים אפשרויות למסלולי גיוס חדשים". שנת שיא בגיוס חרדים לצה"ל/רויטרס
4,600 חרדים משרתים בצה"ל, מתוכם 1,900 בתפקידי לחימה

גיוס חרדים נעשה בהתאם לעקרונות ולסביבת עבודה המוסכמת על שני הצדדים. בשנה האחרונה השתלבו חרדים בתפקידים מגוונים בצה"ל, כולל בסביבה שבה נמצאות חיילות, כמו במרכז האש והמודיעין של פיקוד דרום. "אנחנו מגייסים אותם בהידברות ושיח שקט", הסבירה קצינה בכירה באגף כוח האדם בשיחה עם וואלה! NEWS. "יש לנו כיום 4,600 חרדים שמשרתים בצה"ל במסלולים שונים, ואנחנו בוחנים עוד אפשרויות למסלולי גיוס חדשים".

הקצינה הבכירה הוסיפה כי בשנה האחרונה לא התקבלו דיווחים על הדרות נשים או אירועים חריגים, למעט האירוע שבו הודח צוער חרדי מבה"ד 1 על רקע התבטאות בנושא רצח ראש הממשלה יצחק רבין. לטענתה, דבריו נאמרו בשיח בתוך הפלוגה והם נתונים לפרשנות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

בצה"ל בוחנים הקמת פלוגה חרדית נוספת

4,600 חרדים משרתים בצה"ל, מתוכם 1,900 בתפקידי לחימה. אחת ההצלחות היא הפלוגה החרדית שהוקמה בחטיבת גבעתי בשנה שעברה. לאור שביעות רצון המפקדים והחיילים החרדים, הוחלט לבחון את האפשרות להקים פלוגה נוספת, בחטיבת חי"ר אחרת, עד סוף השנה הנוכחית.

בתוך כך, חייל חרדי שמשרת במדור לשילוב חרדים בצה"ל העביר בקשה לפני כמה חודשים להתגייס לקורס טיס, ונענה בחיוב. הוא עבר את הגיבוש, דילג על שלב הטירונות והחל את שלב "המכין" בבית הספר לטיסה של חיל האוויר, ללא תנאים מיוחדים במסגרת "השילוב הראוי". החייל החרדי, צעיר בשנות ה-20 לחייו, הספיק לטוס לפחות 15 פעמים, אך הודח בשבוע שעבר וחזר למדור לשילוב חרדים. באגף כוח האדם מעריכים כי עצם הצלחתו להתברג בקורס היוקרתי היא מהלך פורץ דרך בפני עצמו, שיעודד חרדים אחרים לנסות ללכת בעקבותיו.

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully