וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא נוותר": שביתה בכ-200 יישובים עקב השהיית אישור הטבות המס

9.11.2015 / 9:05

במסגרת השביתה לא תהיה קבלת קהל ולא תפונה אשפה בכ-30 ערים ורשויות מקומיות שאחראיות על כ-200 יישובים בצפון ובדרום. השביתה מגיעה לאחר החלטת נתניהו וכחלון להקפיא את אישור ההטבות. "זהו צעד ראשוני"

צילום: אלכס לויט, ערן גילווארג, מטה המאבק של יישובי הגליל המערבי; עריכה: יאיר דניאל

(אלפי תושבי הגליל המערבי הפגינו בירושלים במחאה על קיצוץ הטבות המס, שבוע שעבר)

כ-30 ערים ורשויות מקומיות שאחראיות על כ-200 יישובים בצפון ובדרום ישבתו היום (שני) במחאה על הכוונה לפגוע בהטבות המס לפריפריה. במקביל, צפויים ראשי הרשויות להגיע לכנסת ולדרוש מראש הממשלה בנימין נתניהו להביא לאישור את מתווה הטבות המס לפריפריה.

כצעד מקדים להחלטת ראש הממשלה להקפיא את שינוי הטבות המס לפריפריה, הוחלט להשבית את הרשויות ליום אחד. במסגרת השביתה, לא תהיה קבלת קהל ולא תפונה אשפה. בשלב זה, מחלקות החינוך יעבדו כסדרן. "זהו צעד ראשוני שבא להבהיר לראש הממשלה שאנחנו לא מתכוונים לוותר הפעם. מתווה הטבות המס של גפני יוצר סוף סוף צדק ושוויון לכ-200 יישובים בצפון ובדרום ולכן אנחנו דורשים לקדם אותו באופן מיידי", אמרו כמה ראשי רשויות. בשבוע שעבר החליטו נתניהו וכחלון להשהות את אישור המפה כדי לבחון אותה מחדש. ההחלטה על ההשהייה התקבלה עקב מחאת יישובי הגליל המערבי נגד קיצוץ המס ביישוביהם.

לקריאה נוספת:
לאחר דחיית שינוי הטבות המס: הרשויות המאוכזבות ישבתו
תושבי הצפון הפגינו ברחבי הארץ נגד הקיצוץ: "רומסים אותנו"
נדחתה התכנית לקיצוץ בהטבות מס לתושבי גליל המערבי

IFB עם שלמה בוחבוט, ראש עיריית מעלות תרשיחא על השביתה בגליל המערבי. מערכת וואלה!
הפגנה בגליל המערבי בשבוע שעבר/מערכת וואלה!

בשבוע האחרון נפגשו ראשי הרשויות עם ח"כ טלי פלוסקוב (כולנו) בכנסת על מנת לדון בהתקדמות מתווה הטבות המס לפריפריה. פלוסקוב, מי שהייתה ראש עיריית ערד וקידמה את המתווה בחודשים האחרונים, פנתה בשבוע שעבר מעל בימת הכנסת לראש הממשלה בבקשה להביא את מתווה הטבות המס של יו"ר ועדת כספים משה גפני לאישור.

"בכוונתי לפגוש את ראשי הערים והרשויות שיגיעו מחר לכנסת", אמרה אתמול פלוסקוב. "מתווה גפני מביא בשורה אדירה עבור מאות אלפי תושבים בפריפריה. ישנם כ-200 יישובים אשר כמהים כבר שנים להטבות המס. בכוונתי לדרוש מראש הממשלה להביא את המתווה לאישור לפני שתאריך היעד של בג"ץ יבטל לכולם את ההטבות", הוסיפה.

ח"כ פלוסקוב צפויה להיפגש עם כל ראשי הערים בשעה 14:15 בחדר ועדת קליטה ועלייה בכנסת ולשמוע מהם על הצעדים הבאים שהם עתידים לנקוט לטובת אישור המתווה. בשבוע שעבר יצאו ראשי הרשויות במכתב לראש הממשלה שבו קראו להביא את מתווה הטבות המס לאישור באופן מיידי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully