וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר דחיית שינוי הטבות המס: הרשויות המאוכזבות ישבתו

5.11.2015 / 23:30

אחרי שהשביתה הכללית בגליל המערבי הביאה לדחיית התכנית, היישובים שנפגעו מכך יפתחו במחאה דומה ביום שני. "אין זה צודק לעכב אותו בגלל יישובים בודדים בגליל"

צילום: אלכס לויט, ערן גילווארג, מטה המאבק של יישובי הגליל המערבי; עריכה: יאיר דניאל

(אלפי תושבי הגליל המערבי הפגינו בירושלים במחאה על קיצוץ הטבות המס, יום שני)

הרשויות שנפגעו מדחיית התכנית החדשה למתן הטבות מס, הכריזו היום (חמישי) על יציאתן למאבק. זאת, משום שמשמעות הדחייה היא שלעת עתה לא יכללו ברשימת היישובים שזכאים להטבות. ההודעה על הפתיחה במאבק הגיעה רק שלושה ימים לאחר שיישובי הגליל המערבי סיימו באופן זמני את מחאתם נגד התכנית, שהייתה אמורה לפגוע בהם ולהקטין את ההטבות שיקבלו תושביהם. הפגיעה נובעת מכך שתוכנן להגדיל את כמות היישובים שזכאים להטבה, מבלי להגדיל את התקציב שמיועד לכך.

מטה המאבק החדש, שפועל נגד הקפאת המתווה החדש להטבות המס, התכנס לראשונה היום אחר הצהריים בעיריית כרמיאל לישיבת חירום. בישיבה השתתפו ראשי הרשויות מהצפון ומהדרום שנפגעו מההקפאה, וכפעולה ראשונית הוחלט להשבית ביום שני הקרוב את כל המערך העירוני של הרשויות. בתחילה, השביתה לא תכלול את מערכת החינוך.

לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
נדחתה התכנית לקיצוץ בהטבות מס לתושבי גליל המערבי
תושבי הצפון הפגינו ברחבי הארץ נגד הקיצוץ: "רומסים אותנו"
היום: שביתה בגליל המערבי במחאה על הקיצוץ בהטבות המס

הפגנה של תושבי הצפון  בגן הוורדים בירושלים, מול משכן הכנסת , בעקבות ביטול ההקלות במס, נובמבר 2015. נועם מושקוביץ
תושבי הגליל המערבי מפגינים על הקיצוץ בהטבות המס. ירושלים, יום שני/נועם מושקוביץ

בנוסף לכך, ביום השביתה יעלו כל ראשי הרשויות המשתתפות במאבק לכנסת, על מנת להפעיל לחץ על חברי הכנסת, ולהניעם לפעול לאישור מתווה הטבות המס בטרם יאושר תקציב שנת 2016. מדובר במתווה שהציע יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני (יהדות התורה), והיה על סף אישור בתחילת השבוע. במטה המאבק אמרו כי מדובר רק בצעדים הראשונים במאבק, שהם חלק משורת צעדים שיחריפו בהמשך.

ראשי הרשויות שנפגעו מדחיית אישור התכנית, הדגישו כי אינם מתנגדים להחזרת גובה הטבות המס מהן נהנו יישובי הגליל המערבי, עד שיאושר המתווה החדש. עם זאת, הוסיפו כי אין זה צודק לעכב בשל כך כמאתיים רשויות בפריפריה שהמתינו שנים ארוכות בציפייה להטבות הללו. "אפשר לאשר את התכנית ולטפל ביישובים הבודדים בגליל המערבי בנפרד בחודשים הבאים", אמרו חלק מראשי הרשויות שהשתתפו בישיבת החרום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully