וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו מאזן לוואלה! NEWS: השמועות על מצבי הבריאותי הרעוע שגויות

9.11.2015 / 0:41

יו"ר הרשות ציין בשיחת טלפון ממצרים כי פגישתו עם הנשיא סיסי הייתה "טובה וחיובית", ומקורביו הכחישו את הדיווחים על פגישה עם יריבו דחלאן. דוברו של סיסי: "השניים הסכימו על הצורך להפסיק את פעולות ישראל שמגבירות את המצוקה בשטחים"

צילום: רויטרס עריכה: טל רזניק

(אבו מאזן במהלך פגישתו עם נשיא ארצות הברית ג'ון קרי, בחודש שעבר)

יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, הכחיש אתמול (ראשון) בשיחת טלפון עם וואלה! NEWS את השמועות בישראל על מצבו הבריאותי הרעוע. זאת, על רקע הידיעות השונות שלפיהן בריאותו של יו"ר הרשות הידרדרה לאחרונה, והוא אף הועבר לבית החולים במהלך ביקורו במצרים. גם דובר הרשות הפלסטינית, אבו רדינה, הכחיש את הדיווחים הישראליים ואמר: "בריאותו של אבו מאזן טובה. אנו יודעים מה מקורם של הדיווחים הישראליים השגויים ואנו יודעים גם מהי מטרותיהם".

אבו מאזן, הנמצא בקהיר ונפגש עם הנשיא עבד אל-פתאח א-סיסי, הוסיף בשיחה כי הפגישה עמו הייתה טובה וחיובית. אתמול במהלך היום נפוצו שמועות בתקשורת המצרית שלפיהן מוחמד דחלאן, יריבו הפוליטי של אבו מאזן, הגיע לקהיר במטרה לפגוש את יו"ר הרשות, על רקע המאמצים המצריים לגשר בין השניים. עם זאת, מקורביו הכחישו את הדיווחים.

עוד בוואלה! NEWS:
מת מפצעיו שוטר מג"ב שנפצע בפיגוע הדריסה בשבוע שעבר ליד חברון
השלישי בגל הטרור: המחבל מהפיגוע ליד אלפי מנשה הסגיר עצמו לרשות
נחשף המבצע הנועז להעלאת אחרוני היהודים מחאלב שבסוריה לישראל

אבו מאזן בפגישתו עם נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי, נובמבר 2015. טוויטר, צילום מסך
אבו מאזן וסיסי, אתמול/צילום מסך, טוויטר

דובר נשיאות מצרים, עלא יוסף, אמר כי במהלך הפגישה בין אבו מאזן וסיסי דנו הצדדים במצב ההומניטרי והביטחוני בשטחים הפלסטיניים "והקושי ההולך וגובר בקרב העם הפלסטיני, שנובע מהפרת קדושת האתרים הדתיים (על ידי ישראל) והמשך הבנייה בהתנחלויות". כמו כן, לדבריו, הצדדים דנו במהלכים של מדינות ערב לחיזוק הרשות הפלסטינית, המתווספים למאמצים האזוריים והבינלאומיים לחידוש המו"מ בין ישראל והפלסטינים.

עוד אמר יוסף כי סיסי הבהיר שהחזרת שלטון הרשות לרצועת עזה וחידוש פיקוחה על המעברים יניב תוצאות חיוביות ויאפשר את פתיחתם הרצופה. עוד אמר כי הצעדים שנוקטת מצרים למען ביטחון גבולה עם רצועת עזה נעשה בתיאום מלא עם גורמים פלסטיניים, ואין הדבר מגיע במטרה לפגוע בחיי הפלסטינים. הדברים מגיעים על רקע המבצע המצרי להצפת מנהרות ההברחה ממצרים לרצועה, שהוביל לטענות כי הדבר פוגע בתושבי עזה.

אבו מאזן בפגישתו עם נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי, נובמבר 2015. טוויטר, צילום מסך
הפגישה במצרים, אתמול/צילום מסך, טוויטר

יוסף אף ציין כי סיסי אישר שמצרים ממשיכה לראות בסוגיה הפלסטינית נושא חשוב, והביע את תמיכתו "בזכויות הלגיטימיות" של העם הפלסטיני. הוא אמר כי מצרים תמשיך לפעול למען הקמת מדינה פלסטינית בגבולות 1967 שבירתה מזרח ירושלים, וכי ההגעה להסכם כולל ייצור מציאות אזורית חדשה ויתרום להרגעת המצב המתוח במזרח התיכון.

מצדו, אבו מאזן אמר כי הרשות מעריכה את המאמצים המצריים למען הסכם שיפתור את הסוגיה הפלסטינית ויביא לרגיעה. הוא הביע את הערכתו "לתפקיד ההיסטורי של מצרים בנושא והמגעים שהיא עורכת עם גורמים אזוריים ובינלאומיים למען ההגנה על העם הפלסיני, והמאמצים לחידוש המו"מ לשלום". השניים הסכימו על הצורך בהפסקת "הפעולות אשר מובילות להגברת המצוקה בשטחים הכבושים, והצורך בהפסקת הבנייה בהתנחלויות".

(עדכון ראשון: 23:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully