וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושר: קצבאות הילדים יוגדלו; המדינה תפתח לראשונה חיסכון לכל ילד

9.11.2015 / 0:39

הקצבה עבור הילד הראשון תגדל מ-140 שקל ל-150 שקל, והקצבה עבור הילד השני, השלישי והרביעי תגדל מ-140 שקל ל-188 שקל. מהילד החמישי ואילך, תשולם קצבה של 150 שקל. כמו כן, ייפתח חיסכון של 50 שקלים בחודש לכל ילד עד גיל 18. הורים יקבלו תשלום רטרואקטיבי ממאי 2015

משה גפני מיהדות התורה  לאחר ההתייעצות בבית הנשיא, ינואר 2013. טלי מאייר
השינוי נעשה בהתאם להסכמים הקואליציונים. יו"ר ועדת הכספים משה גפני/טלי מאייר

ועדת הכספים של הכנסת אישרה אמש (ראשון) את הגדלת קצבאות הילדים, כחלק מאישור תקציב המדינה ובהתאם להסכמים הקואליציוניים. הקצבה עבור הילד הראשון תגדל מ-140 שקל ל-150 שקל, והקצבה עבור הילד השני, השלישי והרביעי תגדל מ-140 שקל ל-188 שקל. מהילד החמישי ואילך, תשולם קצבה של 150 שקל. בהתאם לדרישות יהדות התורה וש"ס, ישולמו קצבאות הילדים באופן רטרואקטיבי החל מ-1 במאי 2015. הקצבאות יתעדכנו בחודש ינואר 2016, ובאותו החודש תינתן התוספת בגין חצי השנה האחרונה. מדובר בפעם הראשונה שהוגדלו הקצבאות מאז שיו"ר יש עתיד ושר האוצר דאז יאיר לפיד, קיצץ אותן לפני כשנתיים.

כמו כן, הוועדה אישרה אמש כי המדינה תפתח חיסכון אישי לכל ילד בו יופקדו 50 שקלים מדי חודש עד הגיעו לגיל 18. הורי הילד יוכלו להפקיד במקביל להפקדות המדינה סכום שלא יעלה על 50 שקלים נוספים מדי חודש, כך שהחיסכון לכל ילד יעמוד על 100 שקלים בחודש לכל היותר. בדיוני הוועדה נקבע כי הכסף יהיה פטור ממס על רווחי הון, וכי עם משיכת הכספים לאחר הגיעו של הילד לגיל 18, הוא יקבל מענק מהמדינה בגובה 500 שקל, כפיצוי על המס על הריבית שצבר החיסכון לאורך השנים. החסכונות ייפתחו על ידי המדינה רק בינואר 2017, אולם המדינה תתחיל באותו מועד להפקיד תשלומים באופן רטרואקטיבי החל ממאי 2015.

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
מת מפצעיו שוטר מג"ב שנפצע בפיגוע הדריסה בשבוע שעבר ליד חברון
בנט לפני ביקור נתניהו בארה"ב: "לא ניתן יד למחוות לפלסטינים"
טורקיה: עטה בורקה כדי לפגוש את אהובתו הסודית - ונחשד בטרור

פאנל בנושא יהדות וציונות במרכז רבין בתל אביב, 29 במאי 2015. ניב אהרונסון
מעלים לראשונה מאז הקיצוץ של לפיד/ניב אהרונסון

אישור תקציב המדינה לשנים 2015- 2016 נמצא בימים אלה בישורת האחרונה בוועדת הכספים, ובשבוע הבא יעלה להצבעה במליאת הכנסת. עד אז, מנסים בליכוד להגיע עם יתר סיעות הקואליציה להסכמות על כמה סעיפים נוספים שסוכמו בהסכמים הקואליציוניים, כמו שינוי חוק הגיוס, הסדרת מעמדה של החטיבה להתיישבות ומפת הטבות המס.

הכוונה הראשונית הייתה כריכה של העברת שלושת הסעיפים הללו יחד עם תקציב המדינה, אולם לוחות הזמנים דוחקים והסיכוי לאשר את כל אלה בבת אחת נראה קטן מאוד. לכן, מנסים בליכוד לנקוט צעדים שיאפשרו להעביר את התקציב ללא מהמורות מיותרות. כך, למשל, קיימת אפשרות שיקודם חוק פרטי של בצלאל סמוטריץ' המבקש להסדיר את מעמד החטיבה להתיישבות, ויעבור בקריאה ראשונה. זאת, על מנת לאותת לבית היהודי שהליכוד מתכוון לעמוד בהצהרותיו ולא לעכב הליכים, לאור העובדה שצוות בראשות מנכ"ל משרד ראש הממשלה, אלי גרונר, המטפל בנושא, עדיין לא השלים את עבודתו.

(עדכון ראשון: 22:41)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully