וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט לפני ביקור נתניהו בארה"ב: "לא ניתן יד למחוות לפלסטינים"

9.11.2015 / 0:36

שר החינוך התייחס לפרסומים שלפיהם יציג ראש הממשלה לנשיא אובמה "חבילת מחוות" לפלסטינים. "אולי פעם אחת שהפלסטינים יביאו מחוות לישראל, כמו להפסיק לרצוח אותנו?"

עריכה: ניר חן, שידור מהסמארטפון של וואווי

(לקראת פגישת אובמה-נתניהו)

שר החינוך ויו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט, תקף אמש (ראשון) את ראש הממשלה בנימין נתניהו, לאחר המראתו לארצות הברית ופגישתו עם הנשיא ברק אובמה. זאת, על רקע הדיווחים בכלי התקשורת שלפיהם יציג "חבילת מחוות" לרשות הפלסטינית כצעד בונה אמון.

"ישראל עוברת כרגע גל טרור קשה נגד אזרחיה, ואני שומע שמדברים על חבילת מחוות לפלסטינים", מסר בנט בהודעה לעיתונות. "אולי פעם אחת שהפלסטינים יביאו מחוות לישראל. אולי מחווה של להפסיק לרצוח אותנו או להפסיק להסית לטרור או להפסיק לשלם לטרוריסטים". בנט הוסיף: "אם הפלסטינים יראו שהטרור ישתלם - הטרור יגבר. לכן אנחנו לא ניתן יד למחוות לפלסטינים בתמורה לגל הטרור".

לקריאה נוספת:
אובמה ישאל את נתניהו: איך תמנע מדינה דו-לאומית?
גורם בבית הלבן: "אין הצדקה להעלאה ניכרת בסיוע הביטחוני לישראל"
בבית הלבן מודים: אין סיכוי להסכם ישראלי-פלסטיני בשנה הקרובה

שר החינוך נפתלי בנט, ישיבת סיעת הבית היהודי, הכנסת, 20 ביולי 2015. נועם מושקוביץ
שר החינוך נפתלי בנט/נועם מושקוביץ

קודם להודעתו של בנט התייחסו בטוויטר לפרסומים גם שני חברי כנסת ממפלגתו - ינון מגל ובצלאל סמוטריץ'. "חבילת מחוות לפלסטינים? על מה?", צייץ מגל בצמוד לקישור לכתבה באתר "הארץ". "חבל שנתניהו ממשיך את מסורת ההתקפלות מול האלימות הערבית. שקט זה לא יביא".

"חבל שאנחנו ממשיכים לשבת בממשלה שלו בלי לדרוש ולאכוף שינוי מדיניות", השיב לו סמוטריץ'. "בלעדינו אין ממשלה. זה נותן לנו הרבה כוח. הגיע הזמן שנשתמש בו".

בתגובה לדבריו קרא הפובליציסט ופעיל הימין המקורב למפלגה, שמעון ריקלין, לצאת מהממשלה. "הבית היהודי לא יכול לשבת בממשלה שמעוניינת להציע 'חבילת מחוות' לפלסטינים. על זה צריך ללכת לאופוזיציה". סמוטריץ', מנגד, הבהיר שפניו אינם ליציאה מהקואליציה. "ריקלין, אני לא מפסיק לצעוק שלא צריך ללכת לאופוזיציה!! הקואליציה זה אנחנו ואנחנו יכולים להשיג המון מתוך הקואליציה. רק להפעיל מנופים".

ינון מגל ובצלאל סמוטריץ' על הדיווח על "מחוות" לפלסטינים שאותן יציג נתניהו בארה"ב. מטוויטר, צילום מסך
ינון מגל ובצלאל סמוטריץ' על הדיווח על "מחוות" לפלסטינים שאותן יציג נתניהו בארה"ב/צילום מסך, מטוויטר

אמש המריא נתניהו לארצות הברית לקראת פגישתו היום עם אובמה, עמו "ישוחח על ביטחונה של ישראל", לשון הפוסט שפרסם בעמוד הפייסבוק שלו. זו תהיה הפעם הראשונה ששני האישים נפגשים מאז תחילת 2015. שיחתם צפויה להתמקד בחבילת הסיוע הביטחוני שישראל תקבל מארצות הברית, ובצעדים שישראל יכולה לנקוט, כאמור, כדי להקל על הפלסטינים בעזה ובגדה המערבית.

בנושא החבילה הביטחונית מתקיימים מזה כמה שבועות מגעים אינטנסיביים בין בכירים ישראלים ואמריקנים. ישראל מוטרדת מכך שהאמריקנים הסכימו להעביר שורה של מערכות נשק איכותיות למדינות המפרץ, כפיצוי על הסכם הגרעין עם איראן שהמדינות הללו התנגדו לו. נתניהו יבקש מאובמה "פיצוי" לישראל לא רק בגלל ההסכם עצמו, אלא גם כקונטרה ל"פיצוי" שקיבלו המדינות הערביות במפרץ, כך שהיתרון הצבאי המובהק של ישראל באזור לא יעורער.

לפניות לכתב עמרי נחמיאס: omri_n@walla.net.il

(עדכון ראשון: 20:21)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully