וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטרמפיסטים בצומת תפוח לא מפחדים: "מציבים בטונדות? נעמוד בגאווה"

8.11.2015 / 21:00

אחרי ששני בני אדם נפצעו קשה בפיגוע דריסה, חיילי צה"ל החלו למגן אותו. הצעירים מגיעים כרגיל לתפוס טרמפים על מנת להתנייד בשטחים וטוענים: "במקום לטפל בשורשים המדינה מטפלת בענפים"

צילום: יותם רונן עריכה: מתן חדד

התנועה ערה ביותר בצומת תפוח וכתמי הדם על הכביש הם עדות אילמת לפיגוע הדריסה שהיה במקום בבוקר, שבו נפצעו שני בני אדם באורח קשה ובאורח בינוני-קשה. אחד מכלי הרכב עוצר, וממנו יוצאת ברוריה שנהב מיצהר, שנפצעה הבוקר באורח קל מרסיסים ברגלה. היא יורדת מהמכונית שהחזירה אותה מבית החולים, מעיפה מבט מהיר לשני הכיוונים – וממשיכה בדרכה.

הפיגועים בטרמפיאדה שבכניסה להתנחלות תפוח לא מרתיעים את עשרות המתנחלים שמגיעים למקום מדי יום על מנת להתנייד ממקום למקום. בזמן שהם ממתינים לכלי רכב שיסייעו להם להגיע למחוז חפצם, חיילי צה"ל ממגנים את הצומת בבטונדות על מנת להקשות על מחבלים לבצע פיגועי דריסה. "היה דיון בנושא בקבוצת הווטסאפ של השכונה, דיברו על פחד", מספרה שירה מהר ברכה, שממתינה לטרמפ בצומת. "חלק אמרו שאולי דווקא צריך לא לעמוד מאחורי הבטונדות, כי זה מה שהערבים רוצים, שנפחד, ושצריך לעמוד בגאווה. אבל בסופו של דבר, אם זה מה שיציל לנו את החיים אז זה מה שצריך לעשות".

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
"קשישה שנוסעת במהירות 20 קמ"ש - ככה עושים פיגוע דריסה?"
המאבטח מביתר עילית נדקר ביום הולדתו: "קיבלתי את החיים במתנה"
תושב איתמר נעצר בחשד לתקיפת נשיא "רבנים למען זכויות אדם"

צומת תפוח, 8 בנובמבר 2015. יותם רונן
"זה מה שערבים רוצים, שנפחד. צריך לעמוד בגאווה". צומת תפוח, אחר הצהריים/יותם רונן

אחיה, שמתגורר בקדומים וממתין עמה במקום, חולק עליה. "ישימו עוד בטונדה או פחות, זה לא מה שיעשה את ההבדל. המדינה שלנו לא מבינה את זה, לצערי, ובמקום לטפל בשורש מטפלים בענפים ושמים עד בטונדות. זה לא יעזור, סתם כסת"ח", אמר. "לא רוצה לצאת נגד ראשי ממשלות, אבל לצערי זה המצב שלנו כרגע. זה לא הפיגוע הראשון ולצערי זה לא יהיה האחרון. תושבי השומרון חזקים ולא יצליחו כל כך בקלות להזיז אותנו מפה". הוא הוסיף: "שאלו אותי אם אני מפחד. אני לא גיבור, אבל אין לי מה לפחד פה, זה הבית שלי, במרחק עשר דקות. זו השגרה שלנו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
צומת תפוח, 8 בנובמבר 2015. יותם רונן
הצבת הבטונדות בצומת, היום/יותם רונן

עידו מבית אל שלומד בישיבה באיתמר, מבהיר כי אין לו ברירה אלא להמשיך להגיע לטרמפיאדה. "אין לי התלבטות אם להשתמש בטרמפים - זו דרך ההתניידות שלי והם לא יעצרו אותי מלנסוע לאן שאני צריך", אמר. "זו המציאות פה. יש חששות, ובגלל זה אנחנו יותר ערניים ומסתכלים סביב, אבל זה יכול לקרות בכל מקום". הוא מוסיף כי לדעתו, יש לסגור את הצירים לתנועת פלסטינים. "הציר פה היה סגור עד לפני מספר שנים, וזה שפתחו רק מסכן אותנו". למרות שלדברי גורמי הביטחון חופש התנועה שומר על הביטחון באופן יחסי ובמידה וינקטו בהגבלות זה יתסיס את השטח, עידו לא מקבל את הדברים. "אני לא מסכים עם זה. מאז שהקלו עליהם זה לא עשה טוב. יותר נפגענו וצריך לסגור את הצירים עבורם. רק ככה הם ילמדו".

"קשה לראות את הדם על הרצפה, אבל אנחנו מגיעים דווקא עכשיו, בזמן קשה כזה, לתפוס פה טרמפים מאנשים טובים שייקחו אותנו לאן שאנחנו צריכים", אומר ליאור מרעננה, שלומד גם הוא באיתמר וממתין לטרמפ. "יש פחד, אבל יש גם אומץ. צריך להראות חוסן דווקא בתקופה הזו. אנחנו יותר חזקים. נזהרים יותר, שומרים כמה שאפשר, אבל ממשיכים".

צומת תפוח, 8 בנובמבר 2015. יותם רונן
"יש פחד, אבל גם יש אומץ"/יותם רונן
צומת תפוח, 8 בנובמבר 2015. יותם רונן
צומת תפוח, 8 בנובמבר 2015/יותם רונן
צומת תפוח, 8 בנובמבר 2015. יותם רונן
צומת תפוח, 8 בנובמבר 2015/יותם רונן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully