וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גבר כבן 40 נפצע קשה בפיגוע דקירה בשער בנימין

מחבל דקר את הגבר במרכז המסחרי שער בנימין שבמועצה האזורית מטה בנימין ונמלט מהזירה. הפצוע פונה לבית החולים שערי צדק. נבדק חשד שהוא ברח בעזרת רכב מילוט. בטרם יצא לפיגוע, הוא העלה סרטון ובו אמר: "יצאתי להגן על ארצנו הכבושה"

צילום מסך

גבר כבן 40 נפצע היום (שישי) באורח קשה לאחר שמחבל דקר אותו במרכז המסחרי שער בנימין שבמועצה האזורית מטה בנימין. חובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו לו טיפול רפואי ראשוני ופינו אותו לבית החולים שערי צדק שבירושלים. המחבל נמלט מהזירה, ייתכן שבעזרת רכב מילוט, וכוחות הביטחון מבצעים סריקות אחריו. בחפציו של הפצוע נמצאו אקדח וגז מדמיע.

בסרטון שפורסם בפייסבוק נראה המחבל בראא עיסא שנמלט מקבל על עצמו אחריות לפיגוע הדקירה. הסרטון צולם ככל הנראה לפני שיצא המחבל לפיגוע. "כדי לשמור על ארצנו הכבושה ולהגן עליה", הצהיר המחבל. "בכל כוחי ורוחי אבצע את הפעולה הזאת, מבלי שקיבלתי הכוונה מאף גורם שהוא".

לפני זמן קצר, מחבלת בת 72 נורתה על ידי כוח צה"ל לאחר שניסתה לדרוס חיילים שהוצבו בכביש 35 צפונית לחברון, ברכבה נמצא סכין. המפגעת, ת'רוואת איבראהים אל-שעראווי, פונתה במצב קשה לבית החולים שערי צדק שבירושלים - שם נקבע מותה. קליע פגע בתחנת דלק סמוכה ושני פלסטינים נפצעו קל מרסיסי זכוכיות.

עוד בוואלה! NEWS:
"אני יכולה להבין אותם": הישראלית שמייצגת מחבלים כבר 40 שנה
תמונת הלוחם שחיסל 3 מחבלים רצה בתקשורת הפלסטינית: "שיטפלו בו"
המודיעין הבריטי: אדם "עם גישה למטען" הטמין פצצה במטוס הרוסי

פיגועים בחלחול ובאיזור התעשה שער בנימין. GoogleMaps, מערכת וואלה! NEWS
פיגועים בחלחול ובאיזור התעשה שער בנימין/מערכת וואלה! NEWS, GoogleMaps
הגבר הנפצע קשה בפיגוע הדקירה בבנימין בבית החולים שערי צדק, 6 בנובמבר 2015. נועם מושקוביץ
הפצוע מפונה למיון שערי צדק, היום/נועם מושקוביץ

ד"ר עופר מרין, מנהל מערך הטראומה של שערי צדק: "הגיע אלינו גבר צעיר כבן 30 שסובל מכמה פגיעות דקירה בחזה מהפיגוע בשער בנימין. הפצוע הגיע במצב קשה וייצבנו את מצבו בחדר הטראומה. הוא עבר בדיקות הדמיה וייכנס לחדר ניתוח. מצבו קשה אבל יציב ולא נשקפת סכנת חיים".

פאראמדיק מד"א, חגי בר-טוב, שהיה באזור שער בנימין סיפר: "כשהגעתי לזירת הפיגוע ראיתי על המדרכה גבר בהכרה מלאה כשהוא דקור בפלג גופו העליון". עוד סיפר בר-טוב כי "יחד עם כוח רפואה צבאי שהגיע למקום הענקנו לו טיפול רפואי ראשוני מציל חיים שכלל חבישות, נוזלים ותרופות ופינינו אותו בניידת טיפול נמרץ של מד"א במהירות לחדר הטראומה בבית החולים שערי צדק, כשמצבו מוגדר קשה".

דובר המועצה האזורית מטה בנימין, אבי רואה, מסר בתגובה לפיגוע: "אנחנו נמצאים בעיצומו של גל טרור המכה בכל רחבי הארץ. כל האזור מתפקד בנוהל חירום והצבא וכוחות הבטחון משקיעים המון כוחות כדי להגן על התושבים". לדבריו, "אנחנו נמשיך להרים ראש ולעמוד איתנים נגד אלו המנסים לפגע בנו. אני שולח איחולי החלמה מהירים לפצוע ומחזק את התושבים ואת כוחות הבטחון".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
זירת הפיגוע באזור התעשייה שער בנימין, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

כלי תקשורת פלסטיניים מדווחים על עימותים אלימים עם כוחות הביטחון בכמה מוקדים בגדה, בהם חברון, בית לחם ורמאללה. לפי הדיווחים, כוחות הביטחון השיבו בירי גז מדמיע וכדורי גומי. בסוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" דווח עד כה על חמישה פצועים באזור. כמו כן, דווח על צעירה בת 18 שנפצעה מאש צה"ל במהלך עימותים באזור קלקיליה.

בתוך כך, בשעות האחרונות פרצו מספר מהומות ברחבי רצועת עזה, בסמוך לגדר המערכת, בהם באזור מוצב צה"ל במועצה האזורית שער הנגב שבצפון הרצועה. גם באזור אל-בורייג' שבמרכז הרצועה ובחאן יונס שבדרומה דווח על עימותים אלימים. כוחות צה"ל השתמשו בגז מדמיע וירו כדורי גומי לעבר המפגינים, שחלקם ניסו לחתוך את הגדר. רשת "אל-אקצא" של ארגון חמאס דיווחה שפלסטיני בן 22 נהרג מירי במהלך העימותים באזור חאן יונס. מגורם צבאי נמסר כי שלושה פלסטינים נוספים נפצעו בעימותים ברחבי הרצועה.

גבר כבן 30 נפצע קשה בפיגוע דקירה בבנימין, 6 בנובמבר 2015. איציק כהן, מערכת וואלה! NEWS
זירת פיגוע הדקירה בשער בנימין, היום/מערכת וואלה! NEWS, איציק כהן

אתמול בערב, חייל צה"ל ירה למוות בפלסטיני חמוש בסכין שניסה לדקור חיילים בצומת גוש עציון שמדרום לירושלים. לפי העדויות, הוא התקרב לתחנות האוטובוס לכיוון אלון שבות, ועורר את חשדם של החיילים מגדוד שמשון המאבטחים את המקום. הם פתחו בנוהל מעצר חשוד, ואז הוא שלף סכין במטרה לדקור. אחד החיילים ירה בו ונטרל אותו בטרם הצליח לפגוע בהם. מותו של הפלסטיני נקבע כבר בזירה. לפי הפלסטינים, מדובר במאלכ טלאל שריף, בן 25 מחברון.

(עדכון ראשון: 14:03)

הגבר הנפצע קשה בפיגוע הדקירה בבנימין בבית החולים שערי צדק, 6 בנובמבר 2015. נועם מושקוביץ
הפצוע בכניסה למיון בית החולים שערי צדק שבבירה, היום/נועם מושקוביץ
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
האקדח של הפצוע שנדקר בשער בנימין, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
זירת הפיגוע בשער בנימין, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
זירת הפיגוע, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך
הפרות סדר באל-בירה 6/11. Palinfo, מערכת וואלה! NEWS
עימותים באזור אל-בירה/מערכת וואלה! NEWS, Palinfo
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully