וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תמונת הלוחם שחיסל מחבלים מככבת בתקשורת הפלסטינית: "שיטפלו בו"

תמונתו של רב"ט ת', שחיסל שלושה מחבלים בגדה, פורסמה על ידי דובר צה"ל, ועד מהרה כיכבה ברשתות החברתיות ובכלי התקשורת הפלסטיניים, שם זכה החייל לקללות ולאיומים. האם דמו של לוחם הותר רק בגלל שיקולי יחסי ציבור?

צילום מסך

הרשתות החברתיות וכלי התקשורת הפלסטיניים, כולל אלה המזוהים עם חמאס, התמלאו מאז אמש (חמישי) בתמונתו של רב-טוראי ת', מגדוד שמשון בחטיבת כפיר. תמונתו של ת', תושב מרכז הארץ שהתגייס רק לאחרונה וחיסל לא פחות משלושה מחבלים בתשעה ימים, לא הגיעה לכלי התקשורת הפלסטיניים ולרשתות החברתיות בעקבות עבודת מודיעין מאומצת, אלא באדיבותו של דובר צה"ל - שהפיץ אותה בכלי התקשורת הישראליים. כצפוי, זכתה התמונה לשלל גידופים, עלבונות - וגם איומים.

סוכנות הידיעות הפלסטינית "שהאב" כתבה כי "הכיבוש מתגאה בחייל שהרג שלושה שהידים פלסטינים ליד צומת גוש עציון". בסוכנות ידיעות אחרת נכתב, "דובר הצבא הישראלי פרסם היום את תמונתו של מי שתואר כ'גיבור' שהרג בעצמו שלושה פלסטינים תוך ימים". עוד נכתב שם כי הוא משרת בחטיבת כפיר שיש לה "היסטוריה ארוכה של התנכלויות לפלסטינים". התמונה זכתה לאלפי לייקים ובתגובות הטיחו הגולשים קללות ואיומים על החייל. אחד מהם רשם: "מאחל לו שהגיבורים שלנו יטפלו בו".

עוד בוואלה! NEWS:
ללא ידיעת המפקדים: "הצל" נכנס לבסיס והופיע בפני לוחמי גולני
הסתה ברשתות החברתיות? למחבלים אין חשבון פייסבוק או חיבור לחשמל
פלסטינים רקדו והניפו דגל פלסטין - חיילי צה"ל ירו לעברם. תיעוד

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"הכיבוש מתגאה בחייל שהרג שלושה שהידים"/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הדיווח בסוכנות הידיעות "ריסאלה", המזוהה עם חמאס/מערכת וואלה!, צילום מסך

בסוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" התייחסו לכך שבכלי התקשורת הישראליים הוצג ת' כ"מחסל", וכינו אותו "The Terminator", כמו הדמות הקולנועית שגילם ארנולד שוורצנגר.

הפצת תמונות חיילים המעורבים בהרג מחבלים מעוררת מחלוקת בצה"ל. גורמים בחטיבת כפיר טוענים כי צה"ל מעולם לא הסתיר את פני לוחמיו, ויתרה מזאת, לאחרונה הורה מפקד אוגדת יו"ש תת-אלוף ליאור כרמלי לאסור על לוחמים להסתובב בפעילות מבצעית כשהם חובשים מסכות סקי כדי להסתיר את פניהם. מנגד, טוענים קצינים בחטיבות חי"ר כי לאחר מבצע "צוק איתן" הוחלט במספר רב של מקרים לא לחשוף את פני הלוחמים מחשש לתביעות בבית הדין בהאג והסתה. אחד הקצינים אמר: "בצה"ל צריכים להבהיר את המשמעויות לחיילים, לפני שפניהם נחשפות ברבים בידיעה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

יצוין כי בשנים האחרונות התגברה תופעת צילום חיילי צה"ל בפעילות בשטחים ותמונותיהם מופצות על ידי פלסטינים ברשתות החברתיות, כך שיש קושי למנוע את חשיפת חיילי צה"ל. משמר הגבול מקפיד שלא לפרסם תמונות של לוחמיו, שחלקם מקפיד לעטות מסכות על פניו.

כעת, לא ברור מדוע אצו רצו בדובר צה"ל לפרסם את תמונתו של ת'? האם אף אחד לא חשב שם על הסכנה שתיווצר בגלל הפרסום הזה לחייו של ת'? האם מישהו באמת חשב שמומחי מחשבים פלסטינים למיניהם יתקשו לאתר את שמו המלא של ת', או לחלופין שסתם צעירים פלסטינים חמומי מוח יבקשו לפגוע בו באזור בית לחם בגלל "התהילה" שבדבר - והיכן בדיוק הייתה הצנזורה, שטורחת לטשטש את תמונתו של כל טייס, שייט, ולוחם מהיחידות המיוחדות? האם דמו של לוחם כפיר הותר רק בגלל שיקולים של יחסי ציבור?

תגובת דובר צה"ל לא נמסרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully