וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתוך שבוע: לוחם חיסל שלושה מחבלים בשני פיגועים שונים

מחבל שניסה לדקור חיילים בטרמפיאדה בגוש עציון נורה למוות בידי חייל צה"ל מחטיבת כפיר. מתברר כי החייל בן ה-19, שהתגייס רק לפני שמונה חודשים, היה זה שחיסל בשבוע שעבר שני פלסטינים שביצעו פיגוע באותו מקום. "דרכתי ויריתי כדי להסיר את האיום"

צילום מסך

(תיעוד הפיגוע שבו חיסל החייל שני מחבלים בשבוע שעבר)

סוכל ניסיון פיגוע: חייל צה"ל ירה הערב (חמישי) למוות בפלסטיני חמוש בסכין שניסה לדקור חיילים בצומת גוש עציון שמדרום לירושלים. לפי העדויות, הוא התקרב לתחנות האוטובוס לכיוון אלון שבות, ועורר את חשדם של החיילים מגדוד שמשון המאבטחים את המקום. הם פתחו בנוהל מעצר חשוד, ואז הוא שלף סכין במטרה לדקור. אחד החיילים ירה בו ונטרל אותו בטרם הצליח לפגוע בהם. מותו של הפלסטיני נקבע כבר בזירה. לפי הפלסטינים, מדובר במאלכ טלאל שריף, בן 25 מחברון.

מתברר כי החייל בן ה-19 שחיסל את המחבל, הוא זה שבשבוע שעבר הרג שני מחבלים בצומת הגוש. מפקדיו של החייל - רב-טוראי ת', שבשבועות האחרונים נמצא עם הגדוד שלו בפעילות ביטחון שוטף באזור, שיבחו אותו על הערנות והדיוק בירי. ת' הוא לוחם בפלוגת המסלול של "שמשון", תושב מרכז הארץ שהתגייס לצה"ל רק לפני שמונה חודשים.

הלוחם מגדוד שמשון שסיכל היום ניסיון דקירה שאירע בצומת גוש עציון. נובמבר 2015. דובר צה"ל
"הוא שלף סכין בכוונה לדקור את החבר שהיה איתי". רב"ט ת'/דובר צה"ל

"בזמן שאבטחתי את צומת הגוש, הבחנו בחשוד", סיפר היום רב"ט ת'. "קראנו לו לחצות את הכביש אלינו וכשהוא הגיע אלינו, הוא שלף סכין בכוונה לדקור את החבר שהיה איתי. באותו הרגע דרכתי את הנשק ויריתי בו". על האירוע של השעבר שעבר הוסיף: ,יריתי בשני המחבלים על מנת להסיר את האיום".

ניסיון פיגוע דקירה בצומת גוש עציון. נובמבר 2015. מתוך פייסבוק, אתר רשמי
זירת הפיגוע, היום/אתר רשמי, מתוך פייסבוק

מתחקיר המקרה לפני תשעה ימים עלה כי שני חשודים התקרבו למקום שבו שמר החייל יחד עם חברו מגדוד שמשון, ואז אחד הפלסטינים החל לדקור. החייל שלא נפגע, ואשר כאמור היה מעורב גם באירוע היום, הגיב בירי והרג את שני הפלסטינים. חברו נפצע קל בפניו. ראש המועצה האזורית גוש עציון דוידי פרל אמר אז כי מדובר ב"גבורה של חייל שהרג את שני המחבלים".

פצועה בינוני בפיגוע דקירה בגוש עציון - המחבל נתפס. ספק 500
כוחות הצלה בצומת הגוש/ספק 500

בתוך כך, מוסיף להיות אנוש מצבו של לוחם משמר הגבול שנפצע אתמול בפיגוע דריסה בכביש 60. הפיגוע התרחש בשעות אחר הצהריים בסמוך לעיירה הפלסטינית חלחול שבאזור חברון. הלוחם, שמאושפז בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים, מטופל ביחידה לטיפול נמרץ ועדיין נשקפת סכנה לחייו. כוחות הביטחון שהיו במקום ירו בדורס, ומותו נקבע בזירה.

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
בן 46 מואשם בניסיון לינץ' במחבל שביצע פיגוע דקירה בנתניה
הסתה ברשתות החברתיות? למחבלים אין חשבון פייסבוק או חיבור לחשמל
"מבוקש": 40 אלף שקלים תמורת הסגרתו של דורס אברהם חסנו

ניסיון פיגוע דקירה בגוש עציון. נובמבר 2015. מועצה אזורית גוש עציון, מערכת וואלה! NEWS
שלף סכין לאחר שהכוחות פתחו בנוהל מעצר חשוד/מערכת וואלה! NEWS, מועצה אזורית גוש עציון

ביום שני נפצעו שלושה בני אדם בפיגוע דקירה בשתי זירות בראשון לציון. בפיגוע אחד ברחוב תרמ"ב נדקר גבר בן 35 בפלג גופו העליון ונפצע באורח בינוני עד קשה, בעודו שוהה באוטובוס. בזירה הנוספת ברחוב הרצל נפצעו קשישה בת 80 שנדקרה בפלג גופה העליון באורח בינוני עד קשה, וצעיר בן 26באורח קל שנדקר בגפיו. צוותי מד"א טיפלו בפצועים ופינו אותם לבית החולים אסף הרופא. החשוד נתפס. כוחות ביטחון רבים הוקפצו למקום, ופתחו במצוד אחר סייען שעזר למחבל להגיע לאזור.

(עדכון ראשון: 17:10)

ניסיון פיגוע דקירה בגוש עציון. נובמבר 2015. ישראל שטרית, מערכת וואלה! NEWS
הכוחות בזירת האירוע/מערכת וואלה! NEWS, ישראל שטרית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully