וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוף לסאגה: אושר מינויו של פרופ' זאב רוטשטיין למנכ"ל הדסה

5.11.2015 / 21:40

חצי שנה אחרי שנבחר למנהל שני בתי החולים שבבירה, אישר הדירקטוריון של הדסה את מינויו של פרופ' רוטשטיין. למרות הקשיים במינויו, קידם שר הבריאות את בחירתו של רוטשטיין, שנחשב מנהל "בולזודר". "צעד חשוב בהבראת המוסדות"

פרופסור זאב רוטשטיין מנהל בית החולים תל השומר, ינואר 2013. ניב אהרונסון
פרופ' רוטשטיין/ניב אהרונסון

יו"ר דירקטוריון בית החולים הדסה הודיע אמש (רביעי) על מינויו הסופי של מנהל בית החולים שיבא פרופ' זאב רוטשטיין למנכ"ל בית החולים הדסה, כחצי שנה אחרי שהוחלט למנותו לתפקיד.

בתי החולים הדסה (עין כרם והר הצופים) מתנהלים ללא מנכ"ל קבוע יותר משנה, מאז עזב פרופ' אביגדור קפלן את התפקיד. את מקום המנכ"ל מילאה עד כה פרופ' תמר פרץ, שלא זכתה לתמיכה במועמדותה לכהונת קבע בתפקיד. עם מינויו של ח"כ יעקב ליצמן לשר הבריאות השנה הוא החליט לקדם את מועמדותו של רוטשטיין, הנחשב למנהל "בולדוזר", במטרה להמשיך ולשקם את בית החולים הגרעוני. אולם, המועמדות נתקלה בקשיים שונים, כמו דוח החשבת הכללית, שהצביע על ליקויים בניהול נכסי בית החולים שיבא, שאותו ניהל רוטשטיין.

עוד ידיעות בריאות בוואלה! NEWS
"עצוב זו מילה עדינה": ארבעה רופאים מאותה מחלקה מתו בתוך 3 שנים
"השטיח האדום" של רמב"ם: המסלול המהיר שמשפר את הטיפול בשבץ
אם לשלושה התלוננה על "גוש בבטן" – וגילתה שהיא בחודש תשיעי

במקביל, התנהלה בחודשים האחרונים קובלנה משמעתית נגד פרופ' רוטשטיין בנציבות לשירות המדינה, סביב התנהלותו בפרשת "קלאס קליניק" - קליניקה פרטית לאסתטיקה שפעלה בשטח בית החולים וקיימה במשך שנים מאות ניתוחים פרטיים על ידי צוות המנתחים והרופאים של שיבא בשעות הבוקר והצהריים, דהיינו, בזמן שעות הפעילות הציבורית של בית החולים.

"מביא עמו את הניסיון ואת הידע"

על פי הסכם ההבראה של הדסה, מינוי מנהל לבית החולים דרש אישור של מנכ"ל משרד הבריאות ומנכ"ל האוצר, ובכפוף לאישור היועץ המשפטי לממשלה, שהודיע לפני חודשיים כי אין מניעה למנות את רוטשטיין לתפקיד, אלא שהליכי המינוי התארכו ורופאים בכירים בבית החולים חששו בימים האחרונים ממחטף שמתכנן הדירקטוריון. רק אמש נסגר באופן סופי המשא ומתן מול רוטשטיין והודעה על המינוי יצאה לרופאים הבכירים בבית החולים.

נשיאת ארגון נשות הדסה, מרסי נתן אמרה הבוקר כי "הגעתו של מנכ"ל קבוע, פרופ' זאב רוטשטיין, ביחד עם הצוות המצוין שכבר נמצא בבתי החולים, היא צעד חשוב בתהליך ההבראה עליו אנו עמלים מדי יום".

יו"ר דירקטוריון הדסה ארז מלצר בירך את רוטשטיין "על החלטתו להתגייס למשימה הלאומית החשובה של המשך חיזוק ופיתוח בית החולים הדסה כמרכז הרפואי המוביל בישראל ברפואה, הוראה ומחקר". הוא הוסיף ואמר כי "לאחר שהשלמנו את שלב א' בתוכנית ההבראה, אין ספק כי דרוש לבית החולים מנכ"ל קבוע, אנו משוכנעים כי פרופ' רוטשטיין מביא עמו את הניסיון ואת הידע הדרושים לתפקיד".

גם ועדי הרופאים בבית החולים בירכו. "ציבור הרופאים והרופאות בהדסה מברך על הודעת הדירקטוריון למנהלי המחלקות הרפואיות על כניסתו לתפקיד של רוטשטין כמנכ"ל קבוע בינואר 2016, ומאחל לו הצלחה בתפקידו. אנחנו מקווים שעם כניסתו לתפקיד יושלם יישום הסכם ההבראה, וביחד נתגייס להשלמת שיקום הדסה למען שירות הציבור על ידי מצוינות רפואית, מחקרית והוראתית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully