וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"עצוב זו מילה עדינה": ארבעה רופאים מאותה מחלקה מתו בתוך 3 שנים

ד"ר עודד פוזננסקי, מנהל חדר המיון לילדים בהדסה עין כרם, מת השבוע שלושה ימים לאחר יום הולדתו. מותו מצטרף לעוד שלושה מקרי מוות פתאומיים בבית החולים בשנים האחרונות. "זה חוסר אונים"

ד"ר עודד פוזננסקי ז"ל. בית החולים הדסה, מערכת וואלה! NEWS
ד"ר פוזננסקי/מערכת וואלה! NEWS, בית החולים הדסה

חמישה רופאים במחלקת הילדים של בית החולים הדסה עין כרם מתו בשנים האחרונות בפתאומיות. האחרון שבהם היה מנהל חדר המיון לילדים ד"ר עודד פוזננסקי, שמת שלשום (ראשון) - שלושה ימים אחרי שחגג את יום הולדתו ה-49. מותו מצטרף לשורת מקרי מוות של רופאים צעירים שהלכו לעולמם, ארבעה מהם בשלוש השנים האחרונות.

במאי 2012 הלך לעולמו ד"ר איתן גרוס, מנהל היחידה לכירורגיית ילדים, בגיל 58. הוא הגיע כבכל יום לבית החולים אך בשעות הצהריים לא הופיע לניתוחים שנקבעו לו. חבריו למחלקה ניסו לאתרו וגילו אותו מוטל ללא רוח חיים בחדר השירותים בבית החולים. ניסיונות החייאה לא הועילו ומותו נקבע, ככל הנראה מאירוע לבבי שבו לקה במהלך יום העבודה.

עוד בוואלה! NEWS:
היום: שביתה בגליל המערבי במחאה על הקיצוץ בהטבות המס
מחשש מפיגועי דקירה: לוחמי גבעתי מסתובבים עם כדור בקנה בחברון
בשרון ספרו לילה שלישי בחושך: "זה טירוף, איפה המדינה?"

ד"ר עדו יציב ז"ל. באדיבות המשפחה
ד"ר יציב/באדיבות המשפחה

חודשים ספורים לפני כן מת במפתיע מנהל מחלקת טיפול נמרץ ילדים ד"ר עדו יציב, שהלך לעולמו בגיל 57, כפי הנראה כתוצאה מסיבוך בניתוח גב שעבר בבית החולים שיבא. שבועיים לפני כן נותח בגבו ושוחרר לביתו אך החל לחוש כאבים בגב. הוא פונה על ידי בנו לבית החולים כשהוא סובל מאיבוד דם ומת בתוך יום.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
ד"ר אלעד פייגין ז"ל. פייסבוק, צילום מסך
ד"ר פייגין/צילום מסך, פייסבוק

המקרים הללו מצטרפים למותם בשנים האחרונות של ד"ר אלכסנדר שמושקביץ, ששימש כירורג ילדים במחלקה ומת בפתאומיות, ככל הנראה מאירוע לבבי, ושל כירורג הילדים ד"ר שמוליק כץ, אביו של ארז כץ, שחקן נבחרת ישראל בכדורסל, והרופא הראשון של סיירת מטכ"ל. כץ מת ממחלה ממארת.

בבית החולים מזכירים גם את כירורג הילדים ד"ר אלעד פייגין, שאמנם עבד בבית החולים לילדים שניידר אך היה תלמיד בבית הספר לרפואה של הדסה והיה מוכר לאנשי המחלקה. פייגין היה ממובילי המאבק בניסויים בבעלי חיים בישראל, רוכב אופניים ורופא מוערך. הוא מת באופן פתאומי באפריל השנה והותיר אחריו אישה וחמישה ילדים.

"צער גדול ולא מובן"

פוזננסקי, ששימש בשנה האחרונה מנהל מיון ילדים בבית החולים הירושלמי, מת שלשום בבית החולים בילינסון, שבו התאשפז אחרי כמה ימים בהם לא חש בטוב. הוא למד רפואה באוניברסיטה העברית והתמחה ברפואת ילדים בבית החולים בילינסון. ב-15 השנים האחרונות שימש רופא במיון ילדים בבית החולים שניידר בפתח תקווה וכן ניהל מערכות בריאות עירוניות בלוד, פתח תקווה ובבני ברק. בינואר השנה מונה לתפקיד מנהל מיון ילדים בעין כרם. הוא הותיר אחריו אישה ושלוש בנות.

בהדסה קיבלו את הבשורה בהלם גדול, בפרט במחלקת הילדים. "זה צער גדול ולא מובן", סיפר רופא בכיר בבית החולים. "אנחנו מנסים לשקם את המיון ואת מיון הילדים בייחוד, הושקעו מחשבות והביאו את עודד במיוחד לנהל, שגם היה סטודנט שלנו וסגר מעגל".

כנס מדעי שהיה אמור להתקיים היום וכן נסיעה מתוכננת בוטלו כדי שאנשי הצוות יוכלו להשתתף בהלווייה. "כולם מופתעים וכולם מזכירים את המקרים של חמשת הרופאים במחלקה", הוסיף הרופא. "עצוב זו מילה עדינה, זה מן חוסר אונים – אנשים שנמצאים בחזית העזרה והנתינה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully