וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחשש מפיגועי דקירה: לוחמי גבעתי מסתובבים עם כדור בקנה בחברון

28.10.2015 / 7:45

בשל ריבוי הפיגועים בעיר, מספרים החיילים כי הם דורכים את נשקם במחסומים ונוצרים אותו - כפי שעושים מאבטחי השב"כ בפעילותם. כך למעשה, מתקצרת פעולת הירי במידת הצורך. "אם קורה משהו, אתה רק צריך לפתוח נצרה ולירות"

צילום: הצלה יו"ש, עריכה: יאיר דניאל

(ניסיון פיגוע במחסום בסמוך למערת המכפלה בחברון)

הלוחמים בחברון, הבאים במגע קרוב מאוד עם האוכלוסייה הפלסטינית במהלך כל שעות היום, מספרים כי הם ערניים מאוד לפיגועי דריסה בגלל הצפיפות בין בתי העיר, אך דרוכים יותר מכל בנוגע לפיגועי דקירה. החשש מפיגועים העלה את רמת החשדנות גם כלפי גברים ונשים, אך בעיקר כלפי נערים בני 13 ומעלה, המסתובבים חסרי מעש ברחובות חברון.

כתוצאה מכך, החליטו לוחמי חטיבת גבעתי לדרוך את רוביהם עם הכניסה למשמרת, להעביר כדור לקנה ולנצור את הנשק, כפי שעושים מאבטחי שירות הביטחון הכללי (שב"כ). כך למעשה, מתקצרת פעולת הירי במידת הצורך.

אחד מפיגועי הדקירה האחרונים שטרם פוענחו, שבו נדקר תושב קריית ארבע בידי פלסטיני, העלה את החשש מפני אירועים מסוג זה בקרב החיילים המוצבים בעיר. לפיכך, הם החליטו על דעת עצמם לנקוט בפעולת ה"כדור בקנה", על מנת לאפשר לעצמם פעולה מהירה יותר בעת הצורך.

לקריאה נוספת:
שבט קליין: חרדים התארסו – והפכו הורים ל-29 ילדים
"נהרוג גם אותך": אסירים פלסטינים איימו על חייו של מאיר אטינגר
חייל נפצע קל-בינוני בפיגוע דקירה בגוש עציון, שני מחבלים חוסלו

כוחות צה"ל עורכים סגר על חברון לאחר חטיפת הנערים, יוני 2014. יותם רונן
החיילים החליטו על דעת עצמם לנקוט בפעולת ה"כדור בקנה"/יותם רונן

"ההנחיות אומרות להיות במצב 'הכנס' עם אצבע על הנצרה", הסביר לוחם מחטיבת גבעתי, והוסיף: "לוחם אחד מאבטח ולוחם אחד בודק. אם קורה משהו, אתה רק צריך לפתוח נצרה ולירות". כשיש קליע בקנה הרובה, כל מה שנותר ללוחם הוא לשחרר את הנצרה ולירות כדי לפגוע במחבל – פעולה שיכולה להתבצע בזריזות מרבית בזמן קריטי כזה.

בדובר צה"ל התייחסו לנוהל החדש של החיילים ומסרו: "בגזרת חברון פועלים כוחות רבים בפעילות מבצעית אינטנסיבית. המציאות המבצעית היא דינמית, וההנחיות מותאמות כל העת לאתגרים המתפתחים בגזרה".

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully