וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה: "שלחנו מערכות נ"מ לסוריה מחשש לחטיפת מטוסי קרב"

5.11.2015 / 16:44

מפקד חיל האוויר הרוסי אמר כי המערכות הוצבו במדינה מחשש שמטוסי קרב ייחטפו במדינות שכנות וישמשו לתקיפת הכוחות הרוסים. גורם אמריקני העריך כי בסוריה מוצבים 4,000 חיילים רוסים

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

רוסיה שלחה מערכות נ"מ לסוריה כדי להגן על הכוח הצבאי שלה במקום – כך אמר היום (חמישי) ויקטור בונדארב, מפקד חיל האוויר הרוסי. זאת, לדבריו, מתוך חשש שמטוסי קרב ייחטפו במדינות השכנות לסוריה וישמשו לתקיפת הכוחות הרוסים המוצבים במדינה. "הכנסנו למשוואה את כל האיומים האפשריים", אמר בונדארב בריאיון לעיתון הרוסי "קומסומולסקאייה פראבדה". "לא שלחנו לרוסיה רק מטוסי קרב ומסוקים, אלא גם מערכת נ"מ. עלינו להיות ערוכים", הוסיף.

אמש אמר גורם ביטחוני אמריקני כי הכוח הצבאי של רוסיה בסוריה הגיע ל-4,000 חיילים. לדבריו, בתחילת המתקפות האוויריות הרוסיות, ב-30 בספטמבר, היו במדינה 2,000 איש מכוחות הביטחון הרוסיים. מאז, כך טוען, הכוח הכפיל את עצמו ומספר הבסיסים שבהם הרוסים משתמשים גדל.

כמו כן, שלושה גורמים המעורים בפרטי הדוחות שהוכנו בנושא על ידי המודיעין האמריקני אמרו כי ישנם חיילים רוסיים שנהרגו ונפצעו, אך הדגישו כי המספר המדויק של האבדות לא ידוע. משרד החוץ הרוסי סירב להתייחס לגודל הכוח המוצב בסוריה או לדיווחים על הרוגים ופצועים. מקרה המוות היחיד שאותו אישרו הרוסים הוא חייל שלטענתם התאבד.

עוד כתבות בנושא:
אסד "נגד תקופת מעבר בשלטון"; רוסיה: "הישארותו אינה הכרחית"
המורדים בסוריה הציבו שבויים בכלובים כמגנים אנושיים בפני מטוסים. תיעוד
עשרות הרוגים בחודש: איראן שוקעת במלחמה בסוריה ומשלמת על כך בדם

מטוסי קרב רוסיים בבסיס חיל האוויר בלטקיה, מערב סוריה, ספטמבר 2015. TF1, צילום מסך
מטוסי קרב בבסיס הרוסי בלטקיה/צילום מסך, TF1

הקרמלין ממשיך להתעקש כי אין חיילים רוסיים הלוחמים בשדה הקרב לצד כוחות משטר אסד, ומדגיש כי הכוחות עוסקים באימון וייעוץ כוחות אסד, וכן בהגנה על הבסיסים הרוסיים במערב המדינה. עם זאת, גורם ממשרד ההגנה האמריקני אמר כי יחידות רוסיות המתפעלות מערכות ארטילריה מוצבות מחוץ לבסיסים שבהן נמצאים הכוחות. "יש להם אנשים רבים מחוץ לבסיסים", אמר. לדבריו, מטוסי חיל האוויר הרוסי פועלים כעת מארבעה בסיסים.

בנוסף, ויקטוריה נולנד, עוזרת שר החוץ האמריקני, אמרה בפני מחוקקים אמריקניים כי רוסיה החלה להעביר עמדות ארטילריה לאזורים שנכבשו מידי צבא אסד על ידי האופוזיציה, בין היתר בסמוך לחמאת וחומס.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
תיעוד: כך נראית בירת דאעש א-רקה בעקבות הפצצות חיל האוויר הרוסי. רויטרס
תקיפה רוסית באזור מעוז ארגון דאעש, א-רקה/רויטרס

בתוך כך, הארגון הסורי לזכויות האדם הודיע כי המורדים הסורים כבשו את הכפר מורכ הנמצא מצפון לעיר חמאת, בסמוך לכביש ראשי במערב המדינה. מדובר במכה משמעותית עבור צבא אסד, שכן השטח הכרחי לשליטת הממשל באזור.

ארגון המורדים שכבש את הכפר נמצא תחת ארגון צבא סוריה החופשי המאגד ארגונים שונים הנאבקים באסד. מוקדם יותר דווח כי צבא סוריה החופשי הסכים לשלוח נציגים שייפגשו עם גורמים רשמיים במשרדי החוץ וההגנה של רוסיה באבו דאבי. אלא שנציגי הארגון הכחישו כעבור זמן קצר את הדברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully