וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסד "נגד תקופת מעבר בשלטון"; רוסיה: "הישארותו אינה הכרחית"

בכיר סורי דחה נחרצות את הצעת מדינות המערב: "לא חיים במציאות". משרד החוץ הרוסי מבהיר: "עתיד השלטון יוכרע על ידי העם". לראשונה מאז החתימה על הסכם התיאום הביטחוני: חילות האוויר של ארה"ב ושל רוסיה קיימו תרגיל משותף בסוריה

צילום: רויטרס עריכה: שניר דבוש

סגן שר החוץ הסורי, פייסל מקדאד, דחה היום (שלישי) את ההצעה של מדינות המערב ל"תקופת מעבר" במדינה, במסגרת המאמצים לסיום מלחמת האזרחים במדינה. מקדאד אמר את הדברים במהלך ביקור בטהראן, והוסיף כי "אנחנו מדברים על דיאלוג לאומי, הרחבת הממשלה ותהליך חוקתי. לא מדברים על מה שנקרא 'תקופת מעבר'. הרעיון קיים רק בראשם של אלה שלא חיים במציאות".

מדובר בהתייחסות הרשמית הראשונה מאז פגישת מנהיגי מדינות האזור ומדינות נוספות המעורבות במשבר בסוריה, כולל איראן, רוסיה, ערב הסעודית, טורקיה וארצות הברית, נפגשו בסוף השבוע האחרון בווינה, על מנת לדון בצעדים אפשריים לקידום תהליך השלום. השאלה המרכזית שנותרה על שולחן המשא ומתן בין הצדדים הרבים המעורבים במגעים היא עתידו של הנשיא בשאר אסד.

עוד בוואלה! NEWS:
המורדים בסוריה הציבו שבויים בכלובים כמגנים אנושיים בפני מטוסים. תיעוד
עשרות הרוגים בחודש: איראן שוקעת במלחמה בסוריה ומשלמת על כך בדם
דיווח בסוריה: כלי טיס רוסיים תקפו יעדי דאעש בתדמור

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ונשיא סוריה בשאר אסד בפגישה במוסקבה, 20 באוקטובר 2015. מרשת RT, רויטרס
"נזמין את נציגי האופוזיציה והממשל להתייעצויות". אסד ופוטין במוסקבה/רויטרס, מרשת RT

רוסיה, שנחשבת לבעלת בריתו של המשטר הסורי, הבהירה היום כי עתידו של הנשיא "יוכרע בידי העם". דוברת משרד החוץ במוסקבה, מריה זחרובה, טענה כי "עמדתה של רוסיה בנוגע לפתרון המשבר הסורי לא השתנתה". כשנשאלה אם הישארותו של אסד בשלטון היא תנאי הכרחי עבור רוסיה, ענתה: "בהחלט לא, מעולם לא אמרנו דבר כזה".

סגן שר החוץ הרוסי, מיכאיל בוגדנוב, הכריז היום כי "בשבוע הבא, נזמין את נציגי האופוזיציה להתייעצויות במוסקבה. הפגישה עשויה להיערך בהשתתפות נציגי הממשל". מדובר בהמשך המגמה הרוסיה החדשה יחסית של שילוב חלק מארגוני המורדים במאמצים המדיניים לסיום המשבר – במקום שיח בלעדי עם נציגי הממשל – אולם הרוסים לא הבהירו אילו ארגוני מורדים יוזמנו למוסקבה, וסגן שר החוץ הסורי מקדאד טען כי לא התקבלה כל פנייה רשמית לפגישה המדוברת.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

רוסיה קיבלה מידע על מטרות לתקיפה מארגוני המורדים

משרד ההגנה הרוסי מסר היום כי מטוסי חיל האוויר יצאו ל-1,631 גיחות תקיפה מאז תחילת המבצע הרוסי בסוריה לפני כחודש והפציצו 2,084 מטרות. בנוסף לכך, בכלי התקשורת בסוריה דווח כי ביומיים האחרונים תקפו הרוסים לפחות 25 פעמים בעיר א-רקה, שנחשבת לבירת "המדינה האיסלאמית" (דאעש) בסוריה.

בסוכנות הידיעות הצרפתית דווח מפי גורמים רוסיים כי 24 מטרות שהופצצו בימים האחרונים על ידי חיל האוויר הרוסי הוספו לרשימת היעדים הודות למידע שהועבר לרוסים על ידי ארגוני המורדים, שכלל נקודות ציון ספציפיות. עם זאת, בדיווח לא צוין באילו ארגוני מורדים ובאילו אזורים במדינה מדובר.

ילד בהריסות בדומא, פרבר של דמשק, בירת סוריה, 26 באוקטובר 2015. רויטרס
הריסות מהפצצה בדומא, פרבר של דמשק/רויטרס

זאת לצד הדיווחים על כך שהניסיונות האמריקניים להקים קואליציית לוחמי מורדים שתפעל באזור א-רקה נגד דאעש נכשלו. אחד ממפקדי "הכוחות הסוריים הדמוקרטיים" בעיר סיפר לעיתון האמריקני "ניו יורק טיימס" כי "יעשה הכל" על מנת להשיב את השליטה על האזור, אך ציין כי לכוחותיו חסרים תחמושת, מכשירי קשר, נשק כבד – וסיוע אווירי אמריקני. "זהו המצב של לוחמינו – מנסים להילחם בדאעש באמצעים הכי פשוטים שיש", ציין.

מהקואליציה הבינלאומית נגד דאעש בהובלת ארצות הברית נמסר היום כי חיל האוויר האמריקני ובעלי בריתו תקפו אתמול 15 מטרות של הארגון בעיראק ובסוריה. כמו כן, גנרל אנדריי קרטפולוב, בכיר בצבא הרוסי, מסר לסוכנות הידיעות "אינטרפקס" כי הכוחות הרוסיים והאמריקניים קיימו היום אימון משותף, על מנת לתרגל מצב של התקרבות מטוסי תקיפה במרחב האווירי הסורי. זאת, לראשונה מאז שחתמו הצדדים ב-20 באוקטובר על הסכם לתיאום התקיפות במדינה.

מצבא ארצות הברית נמסר כי מטרת התרגיל, שנערך בדרום-מרכז סוריה, הייתה "לאשרר את נהלי הבטיחות שעליהן הסכימו שתי המדינות". התרגיל, בהשתתפות מטוס רוסי אחד ומטוס אמריקני אחד, נערך כשלוש דקות, ובמהלכו נבדקה התקשורת בין שני המטוסים בעת טיסה. כמו כן, נמסר כי המטוסים הגיעו למרחק של כשמונה קילומטרים האחד מהשני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully