וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח בסוריה: כלי טיס רוסיים תקפו יעדי דאעש בתדמור

2.11.2015 / 0:33

הארגון הסורי לזכויות אדם דיווחו כי תמרות עשן וענני אבק עלו מהאזור שבו נמצאת טירה עתיקה המשקיפה על השרידים הרומיים בעיר, שנכבשה על ידי "המדינה האיסלאמית" לפני חצי שנה

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

(צפו: דאעש ממשיך לזרוע הרס בעתיקות תדמור)

כלי טיס רוסיים תקפו אתמול (שני) את פרברי העיר תדמור, שבשליטת "המדינה האיסלאמית" (דאעש) – כך דיווחו פעילים והארגון הסורי לזכויות אדם. כתוצאה מהתקיפות נראו תמרות עשן עולים מהאזור שבו נמצאת טירה עתיקה המשקיפה על השרידים הרומיים של העיר הסורית העתיקה.

נאסר אל- תייר, פעיל חברתי בתדמור, אמר כי אירעו לפחות שמונה תקיפות באזור הטירה המוצבת על גבעה. עשן כבד ועננים של אבק עלו מהגבעה. מוקדם יותר שורת תקיפות אוויריות פגעה באזור שמאחורי הטירה. הוא אמר סיפר כי היה קשה להעריך את הנזק שנגרם לאזור בשל התקיפות.

הארגון הסורי לזכויות אדם מסר כי כלי טיס רוסיים תקפו את אזור הטירה בתדמור וגרמו לנזק אך לא מסרו פרטים נוספים. תדמור, שנכבשה על ידי דאעש בחודש מאי, הייתה לאחד מאתרי התיירות הנחשבים בסוריה. ארגון הטרור השמיד כמה מהאתרים העתיקים בעיר, בהם מקדש בל ושער הניצחון האיקוני בטענה כי הם מקדמים כפירה באיסלאם.

שער הניצחון בתדמור שבסוריה, שאותו פוצצו אנשי דאעש. רויטרס
העיר תדמור/רויטרס

פעילים דיווחו גם על תקיפות רוסיות בעיירה הסמוכה קרייתין שנכבשה על ידי דאעש באוגוסט. לפי הארגון הסורי לזכויות אדם, לפחות 10 נהרגו בעיירה. אולם ארגון הוועדות לתיאום מקומי אמרו כי לפחות 15 אזרחים נהרגו בתקיפות שפגעו במרכז להפצת מאפים.

התקיפות האוויריות אירעו יום לאחר שדאעש הרחיב את נוכחותו במחוז חומס. לוחמי הארגון השתלטו על העיר מוהין שממזרח לקרייתין. אתמול תקף דאעש גם את העיר הנוצרית ברובה סדאד. הישגיו של הארגון מקדמים אותו לכביש הראשי המחבר בין דמשק למחוז חומס ומאיימים לסכן את מסלולי האספקה של המשטר.

(עדכון ראשון: 23:42)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully