וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המורדים בסוריה הציבו שבויים בכלובים כמגנים אנושיים בפני מטוסים. תיעוד

ארגוני המורדים האיסלאמיסטיים הציבו חטופים מהעדה שאליה משתייך בשאר אסד וחיילים שבויים בכלובי מתכת, כמגנים מפני התקיפות האוויריות. בסרטון הם קוראים לנשיא: "עצור את מטוסיך". במקביל, אל-קאעדה קורא לאיחוד בין הארגונים

עריכה: גדי וינסטוק

קואליציית ארגוני המורדים האיסלאמיסטיים "ג'יש אל-איסלאם", הנחשבת ליריב המרכזי של המשטר הסורי באזור הבירה דמשק, הציבה חטופים עלאווים וחיילים של צבא סוריה כ"מגנים אנושיים" נגד הפצצות אוויריות – כך נמסר אמש (ראשון) מהארגון הסורי לזכויות אדם. בתיעוד שפורסם ברשת "שאם". בסרטון נראים השבויים כשהם מובלים בכלובי מתכת ומוצבים במקומות ציבוריים באזורים שבשליטת המורדים במחוז רוטה ובעיר דומא, מצפון-מזרח לדמשק.

בסרטון נראים השבויים, כשהם קוראים לממשל הסורי להפסיק את התקיפות האוויריות באזור, תוך שהם מבהירים שחייהם בסכנה מיידית. "למען רעייתי ולמען ילדיי, עצור את מטוסיך", קרא אחד מהשבויים המתועד בסרטון.

עוד בוואלה! NEWS:
עשרות הרוגים בחודש: איראן שוקעת במלחמה בסוריה ומשלמת על כך בדם
עשרות הרוגים לצבא אסד: דאעש מתקדם במרכז סוריה - חרף המבצע הרוסי
הכוחות האמריקניים יישלחו לסוריה כבר בשבועות הקרובים

הריסות מהפצצה של כוחות אסד על דומא שליד דמשק בסוריה, אוקטובר 2015. רויטרס
הריסות לאחר הפצצה בדומא, השבוע/רויטרס

לדברי מנהל הארגון הסורי לזכויות אדם, ראמי עבד א-רחמן, מטרת המורדים היא "למנוע את הפצצות מטוסי המשטר באזור". הוא הוסיף כי "עשרות כלובים הוצבו, ובכל אחד מהם שלושה או ארבעה בני אדם, לפעמים יותר". על פי ההערכות, מאות עלאווים – הכת אליה משתייך גם הנשיא בשאר אסד – נלקחו בשבי המורדים בחודשים האחרונים.

"משפחות שלמות הפכו למגנים אנושיים", הבהיר עבד א-רחמן. מנתוני "רופאים ללא גבולות" עולה כי ביום שישי האחרון, לפחות 70 בני אדם נהרגו וכ-550 נפצעו בתקיפה אווירית בדומא.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
איימן א-זוואהירי מונה רשמית למנהיג אל-קאעדה. רויטרס
מנסה להשיב את כוחו. מנהיג אל-קאעדה א-זוואהירי/רויטרס

בתוך כך, בהודעה מוקלטת שפורסמה אמש, קרא מנהיג אל-קאעדה איימן א-זוואהירי לארגונים האיסלאמיסטיים להתאחד נגד המערב ונגד רוסיה בזירות הלחימה בסוריה ובעיראק – זאת, למרות היריבות המרה בין ארגונו לבין "המדינה האיסלאמית" (דאעש). לדבריו של א-זוואהירי, "האמריקנים, הרוסים, האיראנים, העלאווים וחיזבאללה מתאמים את המלחמה שלהם נגדנו – האם איננו מסוגלים לשים קץ ללחימה בינינו, ולכוון את כל המאמצים נגדם?".

עד כה, סירב אל-קאעדה – שאיבד מכוחו באופן משמעותי בשנים האחרונות – והארגונים המזוהים עמו לשתף פעולה באופן מלא וגלוי עם דאעש, מלבד בזירות מסוימות בסוריה. בחודש ספטמבר האחרון, גינה א-זוואהירי את מנהיג דאעש אבו בכר אל-בגדאדי, וקרא: "בואו נתאחד, אחיי לוחמי הקודש בכל המקומות ומכל הארגונים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully