וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקרוב אצלנו? כמויות אדירות של גשם ונהרות גועשים ברחובות עמאן

יותר מ-60 מילימטרים של גשם ירדו במשך פחות משעה בבירה הירדנית, והובילו לשיטפונות והצפות. בכמה אזורים הגיע מפלס המים לגובה של מטר. מנהרות רבות וכבישים ראשיים נחסמו. צפו

צילום: סרטוני חובבים שהועלו לרשת, עריכה: יאיר דניאל

גשמים עזים פקדו הבוקר (חמישי) את עמאן, בירת ירדן, והובילו להצפות ענק ושיטפונות משמעותיים ברחבי הבירה. בתמונות שפורסמו ברשתות החברתיות ניתן לראות נהרות גועשים זורמים ברחובות המרכזיים בעיר, תוך שהם גוררים עמם כמה מכוניות שנקלעו בדרכם. השירות המטאורולוגי הירדני דיווח כי באזור עמאן ירדו 60 מילימטרים של גשם במהלך פחות משעה. כמו כן נמסר כי חוסר היציבות האקלימית צפוי להימשך באזור במהלך שעות הבוקר.

סוכנות הידיעות הירדנית "אל-ראד" דיווחה כי מפלס המים הגיע במקומות מסוימים ליותר ממטר, וכי המים הציפו בתים ובניינים באזורים שונים ברחבי העיר. לפי הדיווחים, מנהרות רבות ברחבי העיר הוצפו ונסגרו, כמו גם כבישים מרכזיים – דבר שהוביל לפקקי ענק. נוסף על כך, משאבות המים שאמורות להוריד את המפלס התקלקלו, ועל כן הפקקים צפויים להימשך עוד זמן רב.

עוד כתבות מהעולם:
שר החוץ הבריטי מצטרף להערכות: "דאעש בסיני כנראה הפיל את המטוס"
"סוף לטאבו וסוף לאפליה": צרפת תתיר להומואים לתרום דם
גורם אמריקני מעריך: "דאעש הטמין פצצה במטוס הרוסי"

הצפות בעמאן, בירת ירדן, בעקבות גשמים חזקים שירדו במקום, נובמבר 2015. טוויטר, צילום מסך
מכוניות שטבעו בשיטפונות בעמאן/צילום מסך, טוויטר

מנהל אגף התנועה בעיר, באסם אל-חראבשה, אמר כי עובדי האגף פועלים מאז הבוקר כדי להסית את התנועה מהמקומות המוצפים, וקרא לאזרחים במקומות אלה שלא לצאת מבתיהם. בנוסף, כוחות ההגנה האזרחית במדינה קראו לתושבים להישמע לאזהרות שפורסמו. עד כה לא דווח על נפגעים, אך נזק נגרם לדרכים ולמבנים.

.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
הצפות בעמאן, בירת ירדן, בעקבות גשמים חזקים שירדו במקום, נובמבר 2015. טוויטר, צילום מסך
הצפות בעמאן, בירת ירדן, בעקבות גשמים חזקים שירדו במקום, נובמבר 2015/צילום מסך, טוויטר

ובינתיים אצלנו מזג האוויר עדיין אביך. לפי השירות המטאורולוגי, צפויים ממטרים מקומיים מלווים בסופות רעמים בודדות ברוב אזורי הארץ וקיים חשש לשטפונות בנחלי המזרח. בהמשך היום הרוחות ייחלשו והאובך ישקע בהדרגה, והלילה צפויים ממטרים מקומיים בעיקר לאורך מישור החוף ויחתכנו סופות רעמים בודדות.

גם מחר צפויים ממטרים מקומיים מצפון הארץ ועד לצפון הנגב, מלווים בסופות רעמים בודדות, וקיים חשש לשטפונות בנחלי המזרח. בשעות הבוקר ייתכן אובך ותחול ירידה קלה של הטמפרטורות. בשבת ובראשון עדיין צפויים גשמים מקומיים מצפון הארץ ועד לצפון הנגב, וכן קיים חשש לשיטפונות במזרח הארץ

הצפות בעמאן, בירת ירדן, בעקבות גשמים חזקים שירדו במקום, נובמבר 2015. טוויטר, צילום מסך
עמאן, היום/צילום מסך, טוויטר
לא רק ברעננה: הצפות ענק ברחובות עמאן בירת ירדן. ספק 500
לא רק ברעננה: הצפות ענק ברחובות עמאן בירת ירדן/ספק 500

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully