וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"סוף לטאבו וסוף לאפליה": צרפת תתיר להומואים לתרום דם

שרת הבריאות הכריזה כי יבוטל האיסור על קבלת תרומות – אולם התורמים יידרשו להתנזר מיחסי מין ב-12 החודשים שלפני התרומה, בדומה לנהוג במדינות נוספות. הביקורת לא איחרה להגיע: "שוב, המיקוד הוא על קבוצת אוכלוסייה, ולא על התנהגות מסוכנת"

אילוסטרציית תרומת דם. GettyImages
"נטייתו המינית של התורם לא יכולה להיות תנאי לתרומת דם"/GettyImages

שרת הבריאות של צרפת, מריסול טוראן, אמרה היום (רביעי) בריאיון לעיתון הצרפתי "לה מונד" כי החל מאמצע שנת 2016, הומואים יוכלו לתרום דם במדינה. זאת, 32 שנים לאחר הטלת האיסור, עם התפרצות נגיף ה-HIV. "זה הסוף לטאבו והסוף לאפליה", קראה טוראן, והבהירה כי יישום ההחלטה ייעשה בשלבים, "על מנת להבטיח את בטיחות התרומות".

"תרומת דם היא מעשה של נדיבות ושל אחריות אזרחית, ונטייתו המינית של התורם לא יכולה להיות תנאי לכך", הוסיפה טוראן. הנשיא פרנסואה הולנד הבטיח לקדם את ההחלטה בקמפיין הבחירות האחרון שלו. מאות בני אדם מתו בצרפת בשנות ה-80 בעקבות קבלת תרומות דם הנגועות ב-HIV. לאחר מכן, הדם הנגוע הועבר למדינות אחרות, וגרם גם שם למאות מקרי מוות נוספים.

עוד בוואלה! NEWS:
מועצת הוותיקן פיטרה כומר פולני לאחר שיצא מהארון
אחרי המתיחה: פוטין שוחח עם אלטון ג'ון והזמין אותו לפגישה
אחרי 30 שנים: הומואים יוכלו לתרום דם בארה"ב

שרת הבריאות של צרפת בוועידת שרי הבריאות של האיחוד האירופי, ספטמבר 2014. AP
שרת הבריאות טוראן/AP

עם זאת, הבהירה שרת הבריאות כי "בשלב הראשון, תרומת דם תיפתח להומואים שלא קיימו יחסי מין עם גבר אחר ב-12 החודשים שלפני כן". היא הוסיפה כי גברים שנמצאים ב"מערכת יחסים יציבה" בארבעת החודשים האחרונים יוכלו לתרום פלזמה בלבד – המרכיב הנוזלי בדם.

בשלבים הבאים, מתכוונים במשרד הבריאות הצרפתי לנסח מחדש את השאלון הניתן לתורמים, במטרה "לדייק" את התנאים להומואים – וגם להטרוסקסואלים "עם גורמי סיכון, כמו עבודות בתעשיית המין". כמו כן, מתכוונים לבחון את תרומות הדם, ובהתאם להציע שינויי נהלים נוספים, שייכנסו לתוקף רק בשנת 2017.

הארגון הצרפתי "אס.או.אס הומופוביה" מסר כי הנהלים החדשים עדיין מהווים "אפליה על רקע נטייה מינית", מכיוון שלתורמים הטרוסקסואלים לא מוצגת כל דרישה להימנע מיחסי מין. "זה לא מבטל את הסטיגמה על גברים הומואים וביסקסואלים", נמסר מהארגון. פעיל צרפתי נוסף, ז'אן-לוקס רומרו, טען כי ההחלטה "לא הולכת רחוק מספיק". לדבריו, "שוב, המיקוד הוא על קבוצת אוכלוסייה מסוימת, במקום על התנהגות מסוכנת. בקיצור, סטיגמטיזציה של הומואים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

"הסיכויים להידבק ב-HIV לא יגדלו"

בחודש אפריל האחרון, בית המשפט העליון של האיחוד האירופי קרא לצרפת לבטל את האיסור, ופסק כי ממשלות יכולות לאסור על תרומות דם מהומואים רק אם ניתן להוכיח שזו הדרך היעילה ביותר למניעת הפצת HIV. מדינות נוספות, כולל אוסטרליה, בריטניה, יפן ושבדיה, ביטלו לאחרונה את האיסור – אך במסגרת נהלים דומים, הדורשים "חלון" של 12 חודשים.

מנכ"ל משרד הבריאות, בנואה ואלה, טען כי סיכויי ההדבקה ב-HIV מתרומות דם לא יגדל לאחר שגברים הומואים יתווספו למאגר התורמים. כיום, בכ-12 תרומות דם בכל שנה מתגלה הנגיף, וסיכוי ההדבקה הוא אחד ל-3.5 מיליון. הפעם האחרונה שבה צרפתי נדבק בנגיף מתרומת דם הייתה לפני 13 שנים. יתרה מכך, ואלה הוסיף כי ביטול האיסור יוסיף כ-21 אלף תורמים למאגר וכ-37 אלף תרומות בכל שנה.

(פרסום ראשון: 23:35)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully