וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי 30 שנים: הומואים יוכלו לתרום דם בארה"ב

ה-FDA הודיע כי הוא מבטל את האיסור שהוחל בשנות ה-80' מחשש להידבקות באיידס. האיסור עדיין תקף לגבי גברים שקיימו יחסי מין עם גברים אחרים בשנה שלפני התרומה. "השינוי בוצע לאחר בדיקה מקיפה ומדעית"

אילוסטרציית תרומת דם. GettyImages
מדריך מפורט בנושא יפורסם ב-2015/GettyImages

מנהל המזון והתרופות האמריקני (FDA) הודיע אתמול (שלישי) על ביטול איסור קבלת תרומת דם מהומואים ומדו-מיניים לאחר 31 שנים. על פי הערכת מומחים שפורסמה בעיתון "ניו יורק טיימס", ביטול האיסור יכול להעלות את אחוז התרומות ב-4% מדי שנה. עם זאת, האיסור עדיין תקף לגבי גברים שקיימו יחסי מין עם גברים אחרים במהלך השנה שקדמה למתן התרומה.

ה-FDA הטיל את האיסור ב-1983, בתקופה שבה התפרצה מגפת האיידס. באותה תקופה היה ידוע מעט מאוד על תסמונת הכשל החיסוני, שגורמת למחלה, ולא היה אפשר לבצע מבחן מהיר כדי לקבוע אם מישהו חולה באיידס. עם זאת, במהלך השנים השתנתה הגישה בקרב מנהל המזון והתרופות שגרמה לשינוי בגישה.

בהצהרה מטעם המנהל נמסר כי השינוי בוצע לאחר "בחינה מדוקדקת ושקולה של הראיות המדעיות". עוד נמסר כי מדריך מפורט בנושא יפורסם במהלך 2015. בכך מצטרפת ארה"ב למדינות אחרות באירופה, כמו בריטניה, שביטלה ב-2011 את האיסור הקבוע לתרומות דם מצד הומואים ודו-מיניים ובדומה ל-FDA הגבילה את האיסור ל-12 חודשים. פעילים מארגונים למען בריאות הגבר בירכו על הצעד וטענו כי "האיסור היה מבוסס על דעות קדומות שראו בהומואים סכנה לבריאות האומה".

עוד ידיעות מהעולם
בפעם השנייה תוך יומיים: האינטרנט בקוריאה הצפונית קרס
חרף המחאות: בניית תעלת ניקרגואה יצאה לדרך
איטליה: ניאו פשיסטים תכננו להתנקש בראש הממשלה ובנשיא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully