וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איטליה: ניאו פשיסטים תכננו להתנקש בראש הממשלה ובנשיא

14 אנשים נעצרו בחשד להשתייכות לארגון ימין קיצוני, שתכנן לפגוע בפוליטיקאים ובשופטים כדי לערער על הדמוקרטיה. "הקבוצה תכננה לרסק את הסדר החברתי באיטליה ולנצל את המצב הכלכלי הגרוע"

ראש ממשלת איטליה מתאיו רנצי (מימין) ונשיא איטליה ג'ורג'יו נפוליטנו (משמאל), פברואר 2014. AP
ראש ממשלת איטליה מתיאו רנצי/AP

ארגון טרור ניאו פאשיסטי תכנן להתנקש בראש ממשלת איטליה מתיאו רנצי ובנשיא ג'ורג'יו נפוליטנו - כך מסרה אתמול (שלישי) התביעה במדינה. סוכנים של יחידה מיוחדת של המשטרה הצבאית של איטליה (קרביניירי) עצרו אתמול 14 אנשים החשודים בחברות בארגון ימין קיצוני, שניסה לחקות את דרכי הפעולה של ארגון ניאו פשיסטי שפעל בשנות ה-70' וה-80'. בין היתר, הם חשודים במעורבות בטרור ובחתירה נגד הדמוקרטיה וברשותם נמצאו גם אמצעי לחימה.

עוד ידיעות מהעולם
אבו מאזן: נפסיק התיאום עם ישראל אם הפניה לאו"ם תיכשל
בפעם השנייה תוך יומיים: האינטרנט בקוריאה הצפונית קרס
מחשש לטרור: מאות חיילים נפרסו ברחבי צרפת

אמצעי לחימה שנמצאו אצל פעילי ימין קיצוני שכננו להתנקש בפוליטיקאים באיטליה. אתר משטרת איטליה, צילום מסך
הנשק שנמצא אצל חברי הקבוצה/צילום מסך, אתר משטרת איטליה

התביעה טוענת כי החשודים תכננו פעולות אלימות נגד גורמי ממשל, בהם פוליטיקאים ושופטים. פרט לרנצי ולנפוליטנו, קבוצת "משמר הסדר החדש" תכננה להתנקש גם בחייהם של יו"ר הבית התחתון של הפרלמנט, לאורה בולדריני, בראשי הממשלה קודמים מריו מונטי ואנריקו לטה וכן בשרת האינטגרציה לשעבר, ססיל קיינג'. לדברי המשטרה, מנהיג הארגון הוא סטפנו מאנו, שוטר לשעבר שהיה פעיל בתכנון האסטרטגיה ובהפצת תעמולה גזענית, והוא נתון במעצר. אחד מהעצורים הנוספים הוא רוטילו סרמונטי, שהיה חבר בארגון "סדר חדש" שביצע סדרת פיגועים בשנות ה-70' וה-80' נגד מוסדות שלטון.

מהמשטרה נמסר כי "הקבוצה תכננה לרסק את הסדר החברתי באיטליה ולהקים מפלגה חדשה בזמן שהמצב הכלכלי יהיה גרוע". לדבריה התביעה, "אנחנו מאמינים שהתערבנו לפני שהארגון יכול היה להוציא לפועל את התכניות שלו. לא יכולנו לקחת את הסיכון ולהמתין ולראות עד כמה הם קרובים לביצוע המעשה". לאחרונה חלה עלייה בתמיכה בארגוני ימין קיצוני באיטליה, שמנצלים את המרמור הגובר כלפי אוכלוסיית המהגרים והצוענים.

(עדכון ראשון: 22:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully