וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חרף המחאות: בניית תעלת ניקרגואה יצאה לדרך

בטקס סמלי החלה חפירת התעלה שתתחרה עם תעלת פנמה על נתיב הסחר הימי המרכזי באזור. "רגע שיירשם בדפי ההיסטוריה", נמסר מהחברה הסינית האחראית לפרויקט. עם זאת, המבקרים הביעו ספק מכדאיותה הכלכלית וחשש מההשלכות הסביבתיות

נשיא החברה הבונה את תעלת ניקרגואה, וואנג ג'ינג, במהלך הטקס לפתיחת העבודות לחפירתה, 23 בדצמבר 2014. רויטרס
וואנג ג'ינג, נשיא החברה הסינית שאחראית לבניית התעלה, אתמול/רויטרס

ניקרגואה הכריזה אתמול (שלישי) על תחילת העבודות לבניית תעלה שתחבר בין האוקיינוס האטלנטי לשקט. התעלה, שאורכה יגיע ל-278 קילומטרים, תהיה ארוכה יותר, עמוקה יותר ורחבה יותר מתעלת פנמה, שעמה היא אמורה להתחרות על נתיב הסחר הימי המרכזי באזור. עם זאת, מבקרי התכנית השאפתנית טוענים כי תגרום לנזקים סביבתיים גדולים והביעו ספק ביעילותה הכלכלית.

בטקס פתיחת העבודות אמר וואנג ג'ינג, נשיא החברה הסינית שאחראית לבניית התעלה, כי "הרגע הזה יירשם בדפי ההיסטוריה". הטקס היה בעיקר סמלי, כשהעבודות כללו סלילת כביש גישה לרכבים ולמכונות הנדרשים לבניית נמל עבור התעלה בחופה המערבי.

תוואי התעלה המתוכנן

סגן נשיא ניקרגואה, מויזס אסוודו, הצהיר שהתעלה יכולה לשנות את ההיסטוריה ואת הכלכלה של המדינה, שהיא אחת המדינות העניות ביותר באמריקה הלטינית. "בזכות התעלה הזאת, ניקרגואה מצפה ש-5% מהסחר הימי העולמי יעבור דרכה, מה שיביא לשגשוג כלכלי ויכפיל את התוצר המקומי הגולמי", טען סגן הנשיא.

החברה הסינית אומרת כי היא מצפה שהפרויקט יושלם תוך חמש שנים ויפעל באופן סדיר עד 2020. עלות בניית התעלה נאמדת בכ-50 מיליארד דולרים. המיזם כולל שני נמלים, נמל תעופה, אתר נופש ואזור תעשייה לחברות שונות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
הפגנות נגד בניית תעלת ניקרגואה, דצמבר 2014. רויטרס
הפגנות נגד חפירת התעלה, אתמול/רויטרס

למרות ההצהרות של ממשלת ניקרגואה, יש מי שתוהה על הכדאיות הכלכלית של המיזם ומדגיש את חוסר הניסיון של וואנג בבניית פרויקטים גדולים מסוג זה. כמו כן, מתנגדי התכנית מודאגים מהשפעת התעלה על אגם ניקרגואה ועל הקהילות העניות שחיות בסמוך. נתיב התעלה צפוי לעבור באגם, המהווה מקור מים נקיים חשוב והקהילות החיות באזור הפגינו נגד המיזם. בנוסף לכך, פעילי איכות סביבה הזהירו מהסכנה שבסכירת נהרות ומהעברת כמות גדולה של אדמה הכרוכות בבניית התעלה.

(עדכון ראשון: 20:16)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully