וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מועצת הוותיקן פיטרה כומר פולני לאחר שיצא מהארון

3.10.2015 / 22:20

הכומר, שעובד יותר מעשור בוותיקן, התוודה כי יש לו בן זוג וכי הוא "שמח וגאה להיות כומר הומוסקסואל". בעתיד, יפעל למדיניות מקבלת יותר עבור להט"בים בכנסייה. הוותיקן: הפיטורים לא קשורים לחייו האישיים

האפיפיור פרנציסקוס בביקור בבוליביה, יולי 2015. AP
האפיפיור פרנציסקוס/AP

כומר פולני, כריסטוף קרמסה, יצא מהארון לאחרונה ובתגובה מועצת הוותיקן פיטרה אותו היום (שבת) מתפקידו בכנסייה וכן מתפקידו כמרצה לתיאולוגיה באוניברסיטאות שבאחריות האפיפיור ברומא. זאת, משום שנטייתו המינית מנוגדת לאמונה הקתולית, לפיה הומוסקסואליות היא חטא. קרמסה, בן 43,עבד בזרוע של הוותיקן העוסקת ביסודות הדת מאז שנת 2003.

עוד לקריאה בוואלה! NEWS:
אחרי המתיחה: פוטין שוחח עם אלטון ג'ון והזמין אותו לפגישה
"כשתלמידים מצמידים מיטות": כך ילמדו על להט"ב בחינוך הממלכתי-דתי
מחשש לפשע שנאה: חברות ביטוח סירבו לבטח אירוע לזכר שירה בנקי

לאחר פיטוריו, אמר לעיתונות האיטלקית שהוא "שמח וגאה להיות כומר הומוסקסואל", וכי הוא מאוהב בגבר המזוהה בציבור כבן זוגו. עוד הוסיף, כי הכנסייה לא רואה בלהט"בים חוטאים, אך על כמרים לחיות בפרישות, ללא יחסים עם גברים או עם נשים.

"להט"בים הם ילדי הכנסייה"

קרמסה ערך מסיבת עיתונאים עם בן זוגו ועם פעילי הקהילה, ובה הודיעו על דחיית הפגנה בנושא הקהילה הגאה מול הוותיקן. הוא הביע את רצונו להפעיל לחץ על הכנסייה, כדי שלהט"בים נוצרים לא יישכחו, מהלך שלדבריו יעמוד לטובת הכנסייה. בנוסף, הציע שייערך מחקר שיבדוק כמה הומוסקסואלים עובדים בוותיקן, ואמר: "ביקשתי מהאפיפיור להיות חזק ולזכור שלהט"בים הם ילדי הכנסייה וחלק מהאנושות. איננו יכולים להמשיך להביע בוז כלפי הומוסקסואלים".

על המעשה יוצא הדופן אמר קרמסה: "זוהי החלטה אישית מאד לצאת מהארון בכנסייה הומופובית, שהיא מאד קשה כלפי הומוסקסואלים". בוותיקן לעומת זאת, אמרו כי פיטוריו של הכומר הפולני לא קשורים לחייו האישיים, אך הריאיון שבו השתתף ותכנון ההפגנה הם "מעשה חמור וחסר אחריות".

קים דייוויס, מזכירת המשרד לרישום אוכלוסין בקנטאקי שמסרבת לרשום זוגות חד-מיניים לנישואים. רויטרס
האפיפיור הודה לה על האומץ. קים דיוויס/רויטרס

הפיטורים התרחשו ערב פגישת הבישופים העולמית בוותיקן, שנושאה יהיה הושטת ידה של הכנסייה הקתולית לקהילת הלהט"ב, לגרושים ולמשפחות מסורתיות. בוותיקן הודיעו כי מעשיו של הכומר ידוברו בפגישה, לאחר שזכו לטענתם ל"סיקור תקשורתי מוגזם".

אמש אישר הוותיקן שהאפיפיור נפגש עם זוג הומואים בשגרירות הוותיקן בוושינגטון, בעת ביקורו האחרון בארצות הברית. אחד מבני הזוג הוא יאגו גראסי, שנחשב תלמיד קרוב של האפיפיור ואף זכה לחיבוק ממנו. לדבריו של גראסי, האפיפיור דן איתו ועם בן זוגו בעניינים הנוגעים לזכויות הקהילה הגאה בארצות הברית ובעולם.

מנגד, מוקדם יותר השבוע דווח כי האפיפיור נפגש במהלך ביקורו בארצות הברית עם קים דייוויס, פקידת רישום אוכלוסין אמריקנית. היא עמדה במרכזה של סערה חברתית בארצות הברית, לאחר שסירבה להנפיק רישיונות נישואים להומואים ולסביות "בשם אלוהים" ונעצרה. עורך הדין של דיוויס טען כי הוותיקן יזם את הפגישה ולדבריו האפיפיור "הודה לה על האומץ שהפגינה והפציר בה להישאר חזקה". בוותיקן סירבו לאשר את הדברים ואף טענו שלא הם אלו שיזמו את הפגישה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully