וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"כשתלמידים מצמידים מיטות": כך ילמדו על להט"ב בחינוך הממלכתי-דתי

משה שטיינמץ, כתב לענייני חינוך

31.8.2015 / 17:30

לראשונה, יתחילו בזרם החינוך הממלכתי-דתי לדון בסוגיות של יחסים חד-מיניים. בחוברת שהפיץ משרד החינוך לסגל ההוראה מוצעות הפעלות וסימולציות בנושא: "אין עוד מקום לשתיקה". ארגון הומואים דתיים: "ההומופוביה תרד דרמטית במגזר"

עריכה: ניר חן

(לקראת פתיחת שנת הלימודים: הכיתות עדיין צפופות)

תלמידי החינוך הממלכתי-דתי יתחילו השנה, לראשונה אי-פעם, ללמוד על הומוסקסואליות במסגרת הלימודים. בחוברת בשם "בית ומשפחה, חינוך להתמודדות בעולם משתנה", שהפיץ מינהל החינוך הממלכתי-דתי במשרד החינוך בקרב עובדי ההוראה בזרם הזה, מוצעים מערכי שיעור והפעלות בנושאי מיניות, כמו גם בנושא של "נטיות חד-מיניות".

בין היתר, החוברת מציעה למורים סדנה בת 55 דקות להפעלה עם התלמידים, שיקבלו רשימת היגדים בנושא, ויצטרכו לחוות את דעתם עליהם. בין ההיגדים: "אם המורים יתחילו לדבר איתנו על הנושא הם עלולים להכניס לחלק מהנוער רעיונות לא טובים", ומאידך: "אני מקבל ומכבד כל בחירה של כל אדם למי להימשך ובמי להתאהב". במהלך הסדנה יוצגו בפני התלמידים סיטואציות בעלות אופי חד-מיני, וידונו בהתמודדויות עמן. המקרים שיוצגו, למשל, הם של שני תלמידים ש"במהלך לימוד בחברותא ישבו וזרועותיהם מונחות זו על זו" וכן "בטיול השנתי שני תלמידים הצמידו את מיטותיהם".

עוד ידיעות חינוך בוואלה! NEWS
"מסע ציד נגד שמאלנים": חופש הביטוי בבתי הספר שוב מעורר מחלוקת
עדיין סרדינים: כיתות א' ייפתחו עם 39 תלמידים
הרשויות מצפצפות על הממשלה - ומגבירות את חשיפת ילדינו לסרטן

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תלמידים בפתיחת שנת הלימודים. למצולמים אין קשר לכתבה/מערכת וואלה!, צילום מסך
"דברו איתנו – לא עלינו! ותנו לנו לעזור לכם במהלך חשוב זה"

"אין עוד מקום לשתיקה בנושא", נכתב בפתיחה לפרק, "חלק מההתאבדויות של בני נוער בא על רקע של שאלות זהות ונטייה מינית, כך שטיפול בנושא יכול להיכלל בגדר פיקוח נפש". פרק נוסף מוקדש ל"התמודדות עם הוצאת זרע לבטלה", ונכתב בו כי "התמודדות זו צריכה להיות חלק ממכלול של תפיסה כוללת בחינוך המתבגר הדתי בימינו".

בארגון ההומואים הדתיים "חברותא" בירכו על ההחלטה ומסרו כי הם בטוחים שהמהלך יעזור להוריד את שיעור ההומופוביה בציבור הדתי באופן דרסטי. "עם זאת, אנו מביעים חשש מפני חינוך לקוי בנושא, אשר נובע מבורות והומופוביה דתית ומושרשת", אמרו בארגון.

דניאל יונס, יו"ר חברותא הוסיף: "המהלך מבורך, אולם אין די בהצהרות ובפרסומים, אנחנו מצפים לראות גם אכיפה של הדברים בכל מוסדות החינוך הדתיים. כמו-כן, בחוברת שפורסמה לא מוזכרים ארגונים שעשויים לסייע לאנשי/נשות החינוך במלאכתם. דיבור שגוי ו/או מוטעם בהומופוביה דתית עשוי ליצור יותר נזק מתועלת, וראוי הוא שיזמינו אותנו, לצד ארגוני קהילה נוספים כגון שב"ל, כדי הדברים יעשו באופן הטוב ביותר. דברו איתנו – לא עלינו! ותנו לנו לעזור לכם במהלך חשוב זה".

הפנינג גאווה באוניברסיטת בר אילן, 14 ביוני 2015. ראובן קסטרו
"המהלך מבורך". ארגון חברותא/ראובן קסטרו

מעמותת "כמוך - הומואים דתיים אודתודוקסים" נמסר בתגובה: "אנו מברכים את החמ"ד על הצעד המבורך. הוא מתנהל באחריות ובנושא זה מתייעץ עם רבנים ואנשי חינוך. הערכה שפורסמה עוסקת בנושא ההומוסקסואלי בשום שכל ובאחריות ועל פי כללי הצניעות. יש עדיין עבודה רבה בתחום החינוכי שבינו לבינו, ואנו משוכנעים שהחמ"ד ימשיך את המגמה לעלאות את הנושא ההומוסקסואלי ולמגר את הבורות וההומופוביה מצד אחד, ולהיות נאמנים לתורה מצד שני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully