וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפך חניון לארמון: עבירות הבנייה שמסבכות את ראש מועצת אבו גוש

5.11.2015 / 19:58

בצעד תקדימי ובהנחיית פרקליט המדינה, ביקשה הוועדה לתכנון ובנייה להטיל על עיסא ג'בר, שנבחר לפני שנתיים בלבד לתפקיד, אות קלון על רקע החריגות. בין היתר, מדובר ביחידת דיור שהוקמה לבנו על קרקע ציבורית בכפר

עריכה: טל רזניק

ראש מועצת אבו גוש, עיסא ג'בר, עשוי לסיים את תפקידו הציבורי עם עבירת קלון, מה שימנע ממנו לנסות ולהיבחר שוב לתפקיד לאחר הדחתו. בימים אלו נידון כתב אישום על עבירות בנייה חמורות שלפי החשד ביצר רע המועצה שהשתלט על קרקע ציבורית בשטח כולל של יותר מ-670 מטרים רבועים (מ"ר). על הקרקע המדוברת בנה ג'בר יחידת דיור לבנו.

אף שוועדת הראל לתכנון ובנייה התריעה בפניו על חשד מעבירות בנייה שנעשו על ידו, המשיך ג'בר לבנות בשטח הציבורי. כל זאת גרם לוועדה לתכנון ובנייה להגיש בצעד חסר תקדים בקשה להטלת קלון על ראש המועצה – ובכך לחתום את הקריירה הציבורית שלו. מדובר בבקשה תקדימית, שכן מעולם לא הואשם איש ציבור בקלון על עבירות בנייה במקום מגוריו.

עוד בוואלה! NEWS:
אלנבי פינת אריאל: רקדניות חשופות במסיבת אגודת הסטודנטים
שר החוץ הבריטי: "סביר שהוטמנה פצצה במטוס הרוסי"
בג"ץ והמתנחלים מחכים בדריכות לפינוי פתע מגבעת זאב

תיעוד מן האוויר: כך נראה "הארמון" שבנה ראש מועצת אבו גוש. ספק 500
"בושה וחרפה שראש המועצה מצפצף על החוק". ביתו של ג'בר/ספק 500
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ביקור במתחם מעלה כי מדובר באחת האדמות הגדולות והמפוארות באבו גוש. בעוד ביתו רחב הידיים של ג'בר מצוי בפנים החצר, המתחם המיועד לבנו של ראש המועצה מצוי ממש בסמיכות לשטח ציבורי – ואם אין די בכך, בסמוך למתחמים נמצא גם חניון פתוח לטובת כלי רכבו של משפחת ג'בר. "זה ממש ארמון והתושבים באבו גוש עצבניים עליו", אמר לוואלה! NEWS אחד התושבים בכפר. לדבריו, "בושה וחרפה שראש המועצה מצפצף על החוק אותו הוא בעצמו צריך לאכוף".

בבחירות האחרונות לראשות המועצה המקומית, לפני שנתיים, נבחר ג'בר לכהן כראש המועצה, אולם מכתב האישום שהוגש נגדו עולה כי כבר בשנת 2010 – שלוש שנים טרם בחירתו – החל לבנות את היחידה המדוברת.

ביתו של ראש מועצת אבו גוש. נובמבר 2015. נועם מושקוביץ
אמור היה לבנות חניון - אך בנה בית/נועם מושקוביץ

עוד עולה מכתב האישום, שהוגש נגדו ונגד רעייתו, ג'בר קיבל היתר בנייה להקמת מבנה בעל שתי קומות המיועד לחניות. בפועל, כך לפי האישום, בנה ג'בר מבנה מגורים ולא חנייה. הוא הציב עמודים מבטון, תקרות ופתחים לחלונות ודלתות ואף ביצע עבודות חשמל ובנייה של מרפסת. לפי המסמכים, סך שטח העבירה וגניבת שטח ציבורי מסתכם ב-134 מ"ר לשתי הקומות יחד.

ולא כאן מסתיימות חריגות הבנייה במתחם. לפי כתב האישום, בצמוד למבנה הוקמה תוספת בנייה חדשה – בעלת שתי קומות – שמיועדת למגורים. החריגה הזו עומדת על 112 מ"ר.

אולם, ג'בר לא הסתפק בעבירות בנייה. כשנה לאחר גילוי הליקויים, הוצא צו מינהלי מצד ועדת הראל בגין הפסקת עבודות הבנייה במתחם. באותה העת התחייב ג'בר להפסיק את העבודות – אך לתדהמת פקחים שנשלחו למקום כחודש בלבד מרגע הוצאת הצו, גילו כי מלאכת הבנייה במתחם פועלת כסדרה.

אבו גוש. איציק שוויקי,
אבו גוש/איציק שוויקי

לפי כתב האישום, ג'בר קיבל היתר בנייה על 22 מטרים רבועים בסמוך לביתו. בפועל, כך לפי האישומים, בנה ג'בר את המבנה בסטייה עצומה. הוא בנה מרפסת מקורה, בחיפוי אבן, בשטח של כ-40 מ"ר, שתי פרגולות וקירוי רעפים בהיקף של כ-64 מ"ר. בנוסף, בנה ג'בר מרפסת מקורה נוספת בהיקף של כ-40 מ"ר. חריגות הבנייה כוללות גם מבנה המסתכם בכ-175 מ"ר, בו מרפסת פתוחה על שטח של 110 מ"ר וסך הכול שטח של 429 מ"ר של סטייה.

בדיון מסכם לאחר שג'בר הודה בכל העבירות, טען עו"ד חביליו כי הוועדה דורשת: "צו הריסה, קנס כספי וגם קלון. הטיעון לקלון נעשה על דעת ובהנחיית פרקליט המדינה באופן אישי. מדובר בעבירות ברף הגבוה ביותר, שכן מדובר בעבירות של קרוב ל-700 מטר. לא נתקלתי בתיקים שלי בעבירה בהיקף כזה שהיא מתמשכת. כל זה נעשה כאשר הנאשם הוא איש ציבור. הוא יודע מה ההליך בדיוק".

את ג'בר פגשנו בסמוך למתחם בו נעשו העבירות. בתגובה לטענות שבכתב האישום, הודה ג'בר בדבר העבירות וטען כי: "מעורבים פה גורמים פוליטיים ואם יטילו עליי קלון, זה יהיה תקדים בנוגע לעבירות בנייה בקרב נבחרי ציבור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully