וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

3 שנים ברצף: פוטין – האיש החזק בעולם; רק תשע נשים ברשימה

נשיא רוסיה "ממשיך להוכיח שיש לו די כוח כדי לעשות כל מה שהוא רוצה" – כך לפי דירוג "פורבס" של 73 האנשים החזקים בעולם לשנת 2015. החמישייה הפותחת אינה מפתיעה, והייצוג הישראלי קפץ למקום ה-21. ומי הגבר שדורג מתחת לרעייתו ברשימה?

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

בשנה השלישית ברציפות, נשיא רוסיה ולדימיר פוטין הוא האיש החזק ביותר בעולם – כך לפי הדירוג לשנת 2015, שפורסם היום (רביעי) בכתב העת "פורבס". הרשימה כוללת 73 מקומות בלבד – שאת אחד מהם חולקים זוג האחים צ'ארלס ודייויד קוך – בהם 14 ראשי מדינות בהווה, אחד בעבר – ביל קלינטון, במקום ה-64 – ואחת שעשויה לעמוד בראש מדינה בעתיד הקרוב – רעייתו, הילרי, במקום ה-58. שהיא גם אחת מתשע נשים בלבד שנכנסו לרשימה היוקרתית – בדיוק כמו בשנה שעברה. כתבי "פורבס" הסבירו כי בבואם לדרג את "ראשי המדינות, הכלכלנים, הפילנתרופים והיזמים שבאמת מנהלים את העולם", הם הרכיבו ממוצע של כמה מדדים – השפעה על כמות גדולה של בני אדם, משאבים כלכליים, השפעה בתחומים שונים, ושימוש אקטיבי בכוח.

"פוטין ממשיך להוכיח שהוא אחד מהאנשים המעטים בעולם שברשותם די כוח כדי לעשות כל מה שהוא רוצה", נכתב בנימוק לדירוגו במקום הראשון. עוד צוינו הסנקציות שהוטלו על מוסקבה לאחר סיפוח חצי האי קרים, שאולי פגעו בכלכלה הרוסית – אך לא במעמדו של פוטין, שבחודש יוני זכה לשיעור תמיכה חסר תקדים של 89%. בנוגע לחלקה של רוסיה במשבר הסורי, ציינו כתבי "פורבס" כי "ההפצצות בחודש האחרון ופגישתו עם נשיא סוריה בשאר אסד גרמו לארצות הברית ולנאט"ו להיראות חלשות, ולהגביר את ההשפעה הרוסית בעולם".

עוד בוואלה! NEWS:
כדי לכרסם בהשפעת רוסיה, קרי חיבק את הרודנים של מרכז אסיה
סקר ראשון אחרי העימות: בוש ממשיך לדשדש, טראמפ וקרסון עולים
רעייתו הסודית של מלך סעודיה תקבל מיליונים ממשפחת המלוכה

הילרי קלינטון עם ולדימיר פוטין – ולדיווסטוק, רוסיה, 2012. AP
"מנהלים את העולם". הילרי קלינטון וולדימיר פוטין/AP

במקום השני, האישה החזקה בעולם, קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל, שעלתה מהמקום החמישי, בזכות תפקידה המרכזי בניהול האיחוד האירופי ו"פעולותיה ההחלטיות" בהתמודדות עם משבר הפליטים ועם משבר החוב היווני. נשיא ארצות הברית ברק אובמה, "שברור כי השפעתו נחלשת" דורג במקום השלישי, האפיפיור פרנציסקוס נותר במקום הרביעי מהשנה שעברה, ונשיא סין שי ג'ינפינג, שהוכתר למנהיג הסיני המשפיע ביותר מאז מייסד המפלגה הקומוניסטית מאו צה-טונג, סוגר את החמישייה הפותחת.

ראש הממשלה בנימין נתניהו – הישראלי היחיד ברשימה – עלה מהמקום ה-26 בשנה שעברה למקום ה-21. "נתניהו הוביל את המבצע הצבאי הגדול ביותר במהלך שלוש כהונותיו עם המלחמה שארכה 50 ימים נגד חמאס בעזה והותירה יותר מ-2,000 הרוגים, מרביתם פלסטינים", נכתב. "נתניהו עמד בפני ביקורת בינלאומית חריפה עד להפסקת האש בסוף אוגוסט, וקרא בפני האו"ם בחודש ספטמבר: 'רבים מכם לא מבינים כי חמאס ודאעש הם ענפיו של אותו עץ מורעל'".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
נשיא סין שי ג'ינפינג בפגישה עם אליזבת מלכת בריטניה בלונדון, 20 באוקטובר 2015. רויטרס
המנהיג הסיני המשפיע ביותר מאז מאו. הנשיא שי ג'ינפינג עם המלכה אליזבת/רויטרס

הרשימה כוללת נציגי 22 מדינות, ואחת נוספת – "המדינה האיסלאמית", שהעומד בראשה אבו בכר אל-בגדאדי ירד שלושה מקומות, למקום ה-57. שני הצעירים ביותר ברשימה הם מייסד פייסבוק מארק צוקרברג, בן 31, ושליט קוריאה הצפונית קים ג'ונג-און, בן 32 בלבד. אחריהם, ממוצע הגילאים נוסק במהירות לעבר ה-50 וה-60 פלוס. בין השמות החדשים ברשימה, ראש ממשלת קנדה הנכנס ג'סטין טרודו, במקום ה-69, והמועמד המוביל לראשות המפלגה הרפובליקנית בארצות הברית, דונלד טראמפ, שנכנס הישר למקום ה-72 המכובד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully