וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רעייתו הסודית של מלך סעודיה תקבל מיליונים ממשפחת המלוכה

3.11.2015 / 20:26

ג'נאן חרב, שטוענת כי נישאה בחשאי למלך ערב הסעודית פהד בשנת 1968, תקבל ממשפחת המלוכה 15 מיליון לירות שטרלינג ושתי דירות פאר בלונדון. השופט הביע ביקורת על "סגנון החיים הראוותני" שלה

מלך ערב הסעודית פהד וג'נאן חרב, 1968. טוויטר, צילום מסך
המירה את דתה לפני הנישואים. המלך פהד וג'נאן חרב בשנת 1968/צילום מסך, טוויטר

בית המשפט העליון בבריטניה פסק היום (שלישי) לטובת ג'נאן חרב, פלסטינית בת 68 שטוענת כי היא "רעייתו הסודית" של מלך ערב הסעודית פהד, שמת בשנת 2005. השופט פיטר סמית' קבע כי חרב תקבל יותר מ-15 מיליון לירות שטרלינג (כ-90 מיליון שקלים), כמו גם בעלות על שתי דירות פאר בשכונת צ'לסי שבלונדון.

בתום הדיון, נקבע כי טענתה של חרב, לפיה הובטח לה הסדר כספי על ידי אחד מבניו של המלך המנוח, הנסיך עבד אל-עזיז, היא "אמינה". השניים נפגשו בבית המלון הלונדוני דורצ'סטר בשנת 2003, לאחר שנודע כי המלך פהד במצב רפואי חמור.

עוד בוואלה! NEWS:
נסיך סעודי נעצר בביירות - עם 20 טון קוקאין
ביקורת נדירה: נסיך סעודי קורא להדחת המלך בצל המשברים האחרונים
הסולטנות שתיווכה בהסכם הגרעין מנסה לפתור את המשבר בסוריה

מלך ערב הסעודית פהד וראש ממשלת בריטניה מרגרט תאצ'ר, 1987. AP
המלך פהד עם ראש ממשלת בריטניה מרגרט תאצ'ר, 1978/AP

לדברי חרב, היא נישאה בחשאי למלך בשנת 1968 – אז היה עוד נסיך. בעדותה סיפרה כי הוא הבטיח לדאוג לה לשארית חייה. כמו כן, סיפרה כי משפחתו של המלך התנגדה לנישואים בשל היותה נוצריה, אולם היא המירה את דתה לאיסלאם זמן קצר לפני החתונה. בית המשפט לא פסק בשאלת נישואיהם של השניים.

הנסיך עבד אל-עזיז הכחיש בעבר את קיום הפגישה עם חרב, אך סירב להעיד בפני בית המשפט או להתייצב לחקירה. בעקבות סירובו לשתף פעולה עם ההליך המשפטי, בית המשפט הורה לו לתרום 25 אלף לירות שטרלינג לצדקה. בנוסף לכך, למרות שהתקבלו טענותיה של חרב, השופט הביע ביקורת על "סגנון החיים הראוותני שלה" ועל החובות שצברה בהימורים.

לאחר החלטת בית המשפט, חרב מסרה כי היא "חשה הקלה גדולה" והביעה ביקורת על סירובו של הנסיך, לטענתה, למלא את רצונו של אביו. "אלה היו 12 שנים של ייסורים עבורי", אמרה, "אני מרוצה מהצדק הבריטי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully