וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסולטנות שתיווכה בהסכם הגרעין מנסה לפתור את המשבר בסוריה

שר החוץ של עומאן נפגש בדמשק עם הנשיא אסד ודן עמו בדרכים לסיום המלחמה. צבא סוריה החופשי הבהיר כי הוא מוכן לשתף פעולה עם רוסיה במלחמה נגד הארגונים הקיצוניים, אך רק אם מוסקבה תפסיק לתקוף אותו

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

שר החוץ של עומאן יוסוף אל-עלאווי נפגש היום (שני) עם נשיא סוריה בשאר אסד בדמשק במסגרת הניסיונות למצוא פתרון מדיני למלחמת האזרחים במדינה. הביקור הראשון של גורם בכיר בסולטנות שבמפרץ הפרסי עשויה לסמל התקדמות בשיחות בין המשטר לבין המורדים. זאת מאחר שעומאן תיווכה בחשאי גם בין ארצות הברית לאיראן, בטרם החלו שיחות הגרעין שהובילו להסכם בווינה.

לדברי סוכנות הידיעות הסורית, השניים שוחחו על הצעות אזוריות ובינלאומיות לפתרון המשבר במדינה. עוד דווח כי אל-עלוואי ציין את החשיבות בשמירת "היציבות והאחדות" של סוריה וכי ארצו "ממשיכה לעשות את כל המאמצים כדי למצוא פתרונות למשבר". אסד, כך דווח, הדגיש כי "חיסול הטרור" יסייע לתהליך הפוליטי.

עוד בוואלה! NEWS:
דיווח: אסד הסכים לשלב את המורדים בצבא "בתנאי שיילחמו בטרור"
אסד: "חיסול הטרור יוביל לפתרון פוליטי. מוכן לבחירות לנשיאות"
רוסיה: מוכנים לסייע אווירית למורדים המתונים נגד דאעש

שר החוץ של עומאן בפגישה עם בשאר אסד, אוקטובר 2015. טוויטר, צילום מסך
ביקור נדיר. אסד ואל-עלאווי, היום/צילום מסך, טוויטר

במקביל, קואליציית ארגוני המורדים המתונים "צבא סוריה החופשי" מסרה היום כי היא אינה פוסלת את הצעת רוסיה לשיתוף פעולה צבאי נגד הארגונים הקיצוניים במדינה. עם זאת, דובר הקואליציה, עיסאם א-רייס, הבהיר בשיחה עם רשת BBC: "אם הרוסים רציניים בהצעתם, הם חייבים להפסיק להפציץ את עמדותינו ולפעול באזורים אזרחיים. אנחנו לא זקוקים לעזרתם כרגע, אבל אם הם יפסיקו לתקוף אותנו נוכל לדבר על שיתוף פעולה עתידי".

ביום שבת מסר שר החוץ של רוסיה סרגיי לברוב כי חיל האוויר "מוכן לסייע" לאופוזיציה הסורית. מדובר בשינוי מדיניות דרמטי, לאחר שבמהלך החודש הקרוב תקפו מטוסים רוסיים מטרות של הארגונים האיסלאמיסטיים בסוריה, כמו גם יעדים של ארגוני המורדים המתונים, במטרה לסייע לכוחות אסד.

sheen-shitof

הסוד? שחיית חתירה

ביקור קצר בבריכה שינה לי את החיים - וגם לכם זה יקרה

בשיתוף TI SWIM
שר החוץ של צרפת, לורן פביוס, עם הגעתו לווינה. יולי 2015. רויטרס
"צריכים עוד התייעצויות". פביוס/רויטרס

כמו כן, היום הודיע דובר הנשיאות בצרפת כי מחר תכונס פגישה נוספת בפריז בהשתתפות "השותפים האזוריים המרכזיים" בנוגע למצב בסוריה. ביום שישי ציין שר החוץ הצרפתי לורן פביוס כי יזמין את מקביליו מגרמניה, בריטניה, ערב הסעודית, ארצות הברית "ומדינות נוספות", במטרה לבחון פתרונות שונים למשבר, בצל התחזקות אסד והקשר של משטרו עם מוסקבה.

אתמול מסר שר החוץ של ערב הסעודית, עאדל אל-ג'ובייר, כי עד כה, "הושגה התקדמות והעמדות התקרבו לעבר מציאת פתרון למשבר בסוריה, אבל אני לא יכול לומר שהגענו להסכם. אנו צריכים עוד התייעצויות כדי להגיע לנקודה הזו".

דובר משרד החוץ בגרמניה מרטין שייפר מסר היום כי הממשלה בברלין "לא יכולה לדמיין מצב שבו אסד יהיה חלק מממשלת מעבר ולשמור על סמכויותיו". עם זאת, הוא הוסיף: "אנחנו לא יודעים מי יחליף אותו". אתמול דווח ברשת "אל-מיאדין" הלבנונית כי במהלך הפגישה שנערכה ביום שלישי במוסקבה בין אסד לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין, העניק האחרון "ערבויות מלאות", לכך שלא תהיה פגיעה במעמדה של הנשיאות הסורית עד לקיום בחירות לנשיאות במדינה. לפי הדיווח, מוסקבה קראה לקיום דיון להקמת ממשלה שכוללת גם את הגורמים באופוזיציה.

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ונשיא סוריה בשאר אסד בפגישה במוסקבה, 20 באוקטובר 2015. מרשת RT, רויטרס
פוטין ואסד במוסקבה, לפני כשבוע/רויטרס, מרשת RT

בתוך כך, הקרמלין דחה היום את הטענות של ארגון זכויות האדם "Human Rights Watch", לפיהן התקיפות האוויריות הרוסיות הביאו למותם של 59 אזרחים סורים, בהם 33 ילדים. מנתוני הארגון עולה כי האזרחים נהרגו בתקיפה רוסית באזור חומס, שבצפון סוריה, ביום ראשון האחרון. דובר הקרמלין דמיטרי פסקוב טען כי מדובר ב"סילוף תקשורתי ופרסום מידע מוטעה בנוגע למבצע האווירי של רוסיה בסוריה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully