וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישום: האמרגן של קובי פרץ הלבין הון בסך עשרות מיליוני שקלים

4.11.2015 / 6:00

מאיר נחמני, בעל עסק המרות מטבע בת"א, נעצר בינואר במסגרת פרשה שבה נופחו חשבוניות כדי להונות את רשויות המס, ושכללה גם חשדות לחשבונות פיקטיביות בהיקף של מאות מיליוני שקלים

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: מתן חדד

(הארכת מעצרו של האמרגן, בינואר השנה)

כתב אישום הוגש אתמול (שלישי) נגד מאיר נחמני, אמרגנו של קובי פרץ, בגין הלבנת הון בסך עשרות מליוני שקלים - כך נודע לוואלה! NEWS. עבירות כתב האישום אינן קשורות לפרץ, שעומד לדין בגין עבירות דומות בבית משפט השלום בתל אביב, אלא נובעות מהיותו של נחמני בעליו של צ'יינג' (עסק המרות מטבע) בתל אביב, אותו רשם על שם אשתו ובאמצעותו נהג להלבין הון.

רשות המיסים הגישה את כתב האישום, יחד עם בקשה לחילוט רכוש, נגד נחמני והמעורבים הנוספים בתום חקירה סמויה של היחידה הארצית למאבק בפשיעה הכלכלית (יאל"כ) שבלהב 433. בנוסף להלבנת הון, מיוחסות לנחמני גם עבירות של זיוף מסמך, עשיית פעולה ברכוש אסור, מסירת מידע כוזב ושימוש במסמך בנסיבות מחמירות.

לפי כתב האישום, המעורבים נהגו באופן שיטתי להנפיק חשבוניות לעסקאות שכלל לא בוצעו, ואף הנפיקו ללקוחות שרכשו מהם דלק חשבוניות מנופחות - וכך יצרו מצג שווא לרשויות המס. נחמני נעצר בינואר האחרון בגין הלבנת הון של כ-50 מיליון שקלים במסגרת פרשה שבה מעורבים בעלי חברות דלק ואנרגיה.

עוד ידיעות משפט ופלילים:
בעקבות גל הטרור: נשקלת הקמת חומה סביב בית המשפט המחוזי בבירה
תלמידי הרב פינטו החלו בשביתת רעב בדרישה לפתוח את תיקו מחדש
בכפוף לשימוע: הסמפכ"ל לשעבר ניסים מור יואשם במעשה מגונה

עורכי הדין חיים לוי, גלעד ברון וקובי דהן מוסרים בשמו של נחמני כי "מרשנו מכחיש את כל האישומים המיוחסים לו. מדובר בטענות מרחיקות לכת של רשות המסים, בניסיון להרחיב את האחריות החלה על נותני שירותי מטבע". עוד הוסיפו, כי "הדבר מהווה לצערנו שימוש שגוי ומרחיק לכת בחוק איסור הלבנת הון והצווים מכוחו, ומנוגד למטרה שלשמה נועד".

מאיר נחמני, ארמגנו של קובי פרץ. פייסבוק, אתר רשמי
מאיר נחמני/אתר רשמי, פייסבוק

כתב האישום נגד נחמני הינו חלק מפרשת "האור הגנוז", שבמסגרתה נחקרו חשדות למתן חשבוניות פיקטיביות בהיקף של מאות מיליוני שקלים ומהילת דלקים. כתב האישום הראשון בפרשה הוגש בפברואר האחרון נגד כמה נאשמים, בהם אלכס הירש, בעליה ומנהלה של חברת 'גולד פאר דלקים'. באמצעות חשבוניות פיקטיביות שהוציא הירש, בין היתר לעצמו, הקטין את חובתו במס בעשרות מיליוני שקלים.

על מנת לכסות את עקבותיו, פעל בין היתר באמצעות הצ'יינג' של נחמני, במטרה ליצור מצג כוזב של עסקאות לגיטימיות ולהלבין הון. הירש שילם לכאורה לשתי ספקיות של החברה – "מ.ט.ר" ו"גלנדאואר" עבור דלק שכביכול סיפקו לו, ושבגינו ניתנו החשבוניות הפיקטיביות, באמצעות צ'קים שנרשמו בספרי החשבונות שלו ושל החברות. הצ'קים נפדו, בין היתר, באמצעות הצ'יינג' של נחמני ולא על ידי מ.ט.ר וגלנדאואר. על פי כתב האישום, רשם נחמני את הצ'קים שיצאו מהחברה של הירש לפקודת "מ.ט.ר" ו"גלנדאואר", כצ'קים שנמסרו לו לכאורה מחברות אלו לאחר שלכאורה נפדו על ידן.

לאחר מכן, משך מהחשבון סכומים דומים שלא ידוע לאן הועברו, בעוד ברישומיו הצהיר כי הספקיות הן אלו שהפקידו את הצ'קים וקיבלו את תמורתם. בכך יצר נחמני מצג שווא שנועד להטעות את רשויות האכיפה, בעודו עובר על כל הכללים הנוגעים לדיווח ולזיהוי הנדרשים מנותן שירותי מטבע. בכך, ביצע עבירות הלבנת הון בהיקף של כ-50,000,000 שקלים. העונש המרבי על העבירות בגינן מואשם נחמני הוא עד עשר שנות מאסר בפועל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully