וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכפוף לשימוע: הסמפכ"ל לשעבר ניסים מור יואשם במעשה מגונה

מח"ש הודיעה לסנגוריו כי היא שוקלת להעמידו לדין בעבירות מרמה והפרת אמונים, מעשה מגונה והטרדה מינית, בכפוף לשימוע שייערך לו בפני מנהל המחלקה. על פי החשד, הוא הטריד שלוש שוטרות ובאחת מהן אף ביצע מעשה מגונה

צילום: מור שאולי

המחלקה לחקירות שוטרים בפרקליטות המדינה הודיעה היום (שלישי) לסגן המפכ"ל לשעבר, ניצב ניסים מור, כי היא שוקלת להעמידו לדין פלילי בעבירות מרמה והפרת אמונים, מעשה מגונה והטרדה מינית, בכפוף לשימוע שייערך לו בפני מנהל המחלקה. ההחלטה התקבלה על סמך דעתו של פרקליט המדינה שי ניצן. המפכ"ל לשעבר יוחנן דנינו פיטר את מור חודש לאחר שפורסמו החשדות נגדו.

החקירה בעניינו של מור החלה בשיא תקופת הטלטלה בצמרת המשטרה. שוטרת צעירה סיפרה כי הוטרדה על ידי הקצין הבכיר כשביקשה ממנו סיוע בנוגע לתפקידה במשטרה. לדבריה, הוא נישק אותה בניגוד לרצונה בעת המפגש, ושלח לה מסרונים בעלי אופי מיני בוטה. את המסרונים המפלילים לכאורה היא הציגה לחוקרי מח"ש. בהמשך, הגיעו למשרדי מח"ש כמה שוטרות נוספות, בהן שתי מתנדבות, שטענו כי גם הן הוטרדו מינית על ידי מור במשך השנים.

לקריאה נוספת:
חוקרי מח"ש גיבשו תשתית ראייתית לאישום נגד הסמפכ"ל לשעבר
"מה הייתי עושה לך": המסרונים שהניצב התאמץ למחוק

ניסים מור סגן המפכ"ל, יוני 2015. ראובן קסטרו
ניצל את מרותו. ניצב ניסים מור/ראובן קסטרו

במכתב השימוע שנשלח לבא-כוחו של מור נכתב כי במהלך התקופה שבה כיהן מור בתפקיד הסמפכ"ל, וקודם לכן בתפקיד מפקד מחוז מרכז, הוא חתר ליצור קשרים אינטימיים בעלי אופי מיני עם שש שוטרות צעירות ממנו, על פי רוב בדרגות נמוכות, בתפקידים זוטרים ובחלק מהמקרים בפער גילאים משמעותי ממנו. שלוש מתוך שוטרות אלה הוטרדו על ידי מור מינית, תוך ניצול מרותו, ובאחת מהן אף ביצע מעשה מגונה בניגוד להסכמתה.

על פי החשד, מדובר בקשרים חריגים שמור ניסה ליצור שלא כדין, בניגוד לחובות ולכללים החלים עליו כעובד ציבור וקצין משטרה בכיר, תוך ניצול מעמדו ותלותן המובנית של השוטרות הזוטרות בקצין במעמדו, ותוך יצירת מרחב תמרון מוגבל לשוטרות שהתקשו להתנגד למעשיו. במסגרת החקירה, הקשרים כללו התכתבויות בטלפון בעלות אופי מיני, מפגשים מיניים מזדמנים או ניסיונות לקיום קשרים כאלה, ובחלק מהמקרים כללו ניהול קשר מיני מתמשך שהתקיים במהלך שגרת עבודתם ומחוצה לה במקומות מפגש שונים בארץ.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
השבוע האחרון של דנינו - המרוץ למפכ"ל חדש. מערכת וואלה!
פיטר את מור חודש לאחר שנחשפה הפרשה. המפכ"ל לשעבר דנינו/מערכת וואלה!

בחקירה, שנוהלה על ידי צוות חשיפה במח"ש וטופלה על ידי עו"ד קרן אלטמן ועו"ד שקד דהן מהמחלקה לחקירות שוטרים בפרקליטות, עלה כי מור הכיר את חלק מהשוטרות הזוטרות כששימש ממונה עקיף עליהן והן הגיעו אליו עם בקשות שונות שדורשות את התייחסותו. החשוד נהג לשכנע את השוטרות כי בכוחו לסייע להן ולעתים אף עשה שימוש בסמכויותיו מכוח תפקידו על מנת לקדם את עניינו האישי בשוטרות.

כאמור, חלק מהשוטרות נחשפו להטרדה מינית מצד מור, ונמנעו מלהפסיק אותו לנוכח תלותן בו וכפיפותן למרותו. על פי החשד ביצע מור מעשה מגונה באחת השוטרות הזוטרות, שביקשה את עזרתו בעניין קורס שבו הייתה אמורה להשתתף, וכן הטריד אותה מינית בכמה הזדמנויות. באחד המקרים קרא לה מור להיכנס לרכבו המשטרתי, ביקש ממנה להושיט לו את ידה, ומשעשתה כן התקרב אליה, הצמיד את פניו לפניה ונישק אותה על שפתיה כשהיא אינה חפצה בדבר ומנסה לחמוק ממנו.

כתוצאה מיחסים אלו נוצרו יחסי תלות וציפייה הדדיים בין החשוד לשוטרות הכפופות לו, בבחינת "תני וקחי": השוטרות הזוטרות ציפו לעזרתו של החשוד בכל הנוגע לבקשות שהפנו אליו בנוגע לשירותן ולעתידן במשטרה. הן תלו תקווה בהבטחותיו לסייע, ומנגד, ציפה החשוד לשיתוף פעולה של הנשים עם חיזוריו, כמי שמיטיב עמן ופורש עליהן את חסותו. כפועל יוצא מהתנהלותו הקלוקלת, נאלץ החשוד להסתיר מפני גורמי מקצוע אחרים במשטרה את מצב ניגוד העניינים שבו הוא מצוי בקשר עם אותן שוטרות זוטרות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully