וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוקרי מח"ש גיבשו תשתית ראייתית לאישום נגד הסמפכ"ל לשעבר

25.2.2015 / 13:35

לוואלה חדשות נודע כי במח"ש סיימו את חקירתו של ניצב בדימוס ניסים מור, שפוטר לפני חודש. ההמלצה של החוקרים היא להעמידו לדין בגין הטרדה מינית של שוטרות, הפרת אמונים ושיבוש הליכי משפט. התיק הועבר לבחינת הפרקליטים במח"ש שיכריעו בקרוב אם להגיש אישום

צילום: מור שאולי

(מור מגיע לחקירה בנוגע לפרשה שבה הוא מעורב, בתחילת החודש)

חוקרי המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) סיימו היום (רביעי) את חקירת פרשת המין שבה היה מעורב לפי החשד סגן המפכ"ל לשעבר, ניצב ניסים מור. לוואלה חדשות נודע כי היחידה החוקרת העבירה את החומרים לפרקליט המלווה של התיק במחלקה, עם המלצה להעמיד את מור לדין פלילי בעבירות של הטרדה מינית, הפרת אמונים ושיבוש הליכי חקירה.

כעת, אחרי סיום החקירה ובחינת כל הראיות שהצטברו בתיק, שוקלים במח"ש אם להגיש כתב אישום נגד מור. ההחלטה בעניין תתקבל בקרוב. ייתכן כי הפרקליטים המלווים יבקשו השלמות חקירה מינוריות.

עוד בפרשה
המפכ"ל פיטר את סגנו, ניסים מור
חשד: השוטרת הראתה המסרונים המיניים לקצין - והוא לא דיווח
טובות הנאה, מרמה והטרדות מיניות: הניצבים שפרשו בעידן דנינו

חקירתו של מור החלה לאחר שלמשרדי מח"ש הגיעה שוטרת צעירה, שסיפרה כי הוטרדה מינית על ידי הקצין הבכיר כשביקשה ממנו סיוע בנוגע לתפקידה במשטרה. לדבריה, הוא נישק אותה בניגוד לרצונה בעת המפגש, ושלח לה מסרונים בעלי אופי מיני בוטה. את המסרונים המפלילים לכאורה היא הציגה לחוקרי מח"ש. בהמשך, הגיעו למשרדי מח"ש כמה שוטרות נוספות, שטענו כי גם הן הוטרדו מינית על ידי מור במשך השנים. ביניהן גם שתי מתנדבות במשטרה.

אחרי הפיטורים: הסמפכ"ל ניסים מור התייצב לחקירה נוספת במח"ש. עומר מירון
"ביקשתי את עזרתו". ניצב בדימוס מור/עומר מירון

לפי הנטען, אחרי שראש מח"ש, עו"ד אורי כרמל, התקשר למור וביקש שיגיע לחקירה, האחרון פרמט את המכשיר הנייד שלו, דבר שהעלה חשד לעבירה של שיבוש הליכי חקירה.

"מסרונים סוטים מאוד"

"הוא שלח לי מסרונים מאוד בוטים וקשים", סיפרה אחת המתלוננות. "אני ביקשתי את עזרתו, ואז הוא התחיל להסתמס איתי במסרונים סוטים מאוד", הוסיפה. בידי חוקרי מח"ש מצויים המסרונים הללו. בין היתר, כתב הניצב באחד המסרונים לאחת השוטרות: "מה הייתי עושה לך". שוטרת אחרת הודתה בפני החוקרים: "ניהלתי עמו רומן". במח"ש חושדים כי כמה שוטרות נוספות ניהלו רומן עם מור, ונחקר בתקופה האחרונה חשד לכך שהוא התערב בקידומן בתוך המשטרה, שלא כדין. במסגרת החקירה, הוא הודה בקיום קשר אינטימי עם כמה שוטרות בהסכמה.

לפני כחודש פיטר מפכ"ל המשטרה, יוחנן דנינו, את מור, בעקבות החשדות נגדו. זאת, בהתאם לאישורו של השר לביטחון פנים, יצחק אהרונוביץ'. דנינו זימן את מור לפגישה לאחר שזה ביקש לפרוש מהמשטרה בעקבות החשדות נגדו. המפכ"ל סירב לבקשתו והודיע לו, כי לאחר שקיים דיון בעניינו עם ראש האגף למשאבי אנוש, היועץ המשפטי של המשטרה וראש מחלקת המשמעת, ולאחר שעיין בחומר שהגיע מהמחלקה לחקירות שוטרים בעניינו, הוא החליט כי עליו לפטרו.

לפניות לכתב יוסי אלי: yossieli1982@gmail.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully