וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לעצור את שפיכות דמם": מושל ג'נין מרחיק צעירים ממעבר ג'למה

איבראהים רמדאן הורה למנגנוני הביטחון הפלסטיניים למנוע מצעירים להגיע למעבר, לאחר ששלושה מחבלים ניסו לאחרונה לבצע פיגוע דקירה במקום - ונורו. "יש מאבק בכיבוש, אבל לא צריכים לאבד את ילדינו"

קרדיט: באדיבות רשות המעברים במשרד הביטחון, דובר מחוז צפון עריכה: טל רזניק

מושל ג'נין, איבראהים רמדאן, קרא היום (שלישי) למנוע מצעירים פלסטינים להגיע למעבר ג'למה שבצפון הגדה, לאחר שבשבועיים האחרונים אירעו במקום שלושה ניסיונות פיגוע, שהביאו לסגירת המעבר המחבר בין ישראל לשטחי הרשות הפלסטינית. בפגישה שערך היום רמדאן עם נציגים מהכפר קבאטיה שליד ג'נין, ממנו יצאו המחבלים למעבר, שוחח עמם על דרכים לעצור את התופעה, ואמר כי מנגנוני הביטחון הפלסטיניים יעמידו באופן מיידי תצפיות בדרכים וינקטו בכל האמצעים כדי למנוע מילדים פלסטינים להתקרב למעבר.

"עלינו לעצור את שפיכת דמם של ילדינו התמימים", אמר רמדאן בהתייחסות לשלושת המחבלים, בני 16 ו-17, שנורו למוות לאחר שניסו לדקור חיילים במעבר. "נכון לנו עוד מאבק ארוך בכיבוש, אך יש מי שמנצל את הילדים האלו, והופכים אותם מטרה לירי". המושל הבהיר כי הוא תומך בהתקוממות העממית נגד ישראל, אך "אין הדבר אומר שעלינו לאבד את ילדינו".

עוד בנושא:
ח"כ מגל על הפקרת הקשישה בפיגוע: "האזרחים פעלו כשורה והיו גיבורים"
"צעד מתבקש והכרחי": הכנסת אישרה להחמיר ענישת מיידי אבנים
פיגוע דקירה בנתניה: בן 71 נפצע קשה; הדוקר נורה בידי שוטר

מושל ג'נין איבראהים רמדאן. מען, צילום מסך
"לעצור את שפיכות דמם של ילדינו". מושל ג'נין איבראהים רמדאן/צילום מסך, מען

דבריו של המושל רמדאן באים לאחר שהמעבר נסגר הבוקר לתנועה, דבר המהווה פגיעה כלכלית קשה לעיר ג'נין. בשבוע האחרון העבירו גורמי צבא בכירים מסרים לראשי מנגנוני הביטחון הפלסטיניים בגזרת ג'נין, לפיהם עליהם לאבטח את צדו הפלסטיני של המעבר ולמנוע הגעה של מחבלים לבצע דקירות.

"לאחר שהמסרים לא הועילו, והבוקר הגיע מחבל נוסף עם מטען מאולתר וסכין, הוחלט לסגור את המעבר למרות הנזק הכלכלי הקשה לג'נין והאזור", אמר גורם ביטחוני לוואלה! NEWS, והוסיף כי "המסר שהועבר לרשות הפלסטינית היה ברור. אם מנגנוני הביטחון הפלסטיניים לא יפעלו למנוע הגעה של מחבלים למעבר ג'למה, הוא לא ייפתח עד להודעה חדשה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
ג'נין איבראהים רמדאן נפגש עם נציגים מהכפר קבאטיה. Ramallah city, צילום מסך
המעבר לא יפתח אם הפלסטינים לא ימנעו הגעת מחבלים אליו. פגישת המושל עם נציגי הכפר קבאטיה, היום/צילום מסך, Ramallah city

בשבוע וחצי האחרון אירעו במעבר שלושה ניסיונות דקירה, שהאחרון בהם אירע היום בבוקר, בסופם חוסלו שלושת המחבלים. במערכת הביטחון חשפו את "מעגל הנקמה" שהזין את הפיגועים - אחרי הפלסטיני הראשון שביצע פיגוע במעבר כשהוא מתחזה לרוכל ואחז בידיו קרטון קרמבו, הגיע קרוב משפחתו לנקום את מותו.

לאחר הפיגוע השני במעבר, שאירע ביום שבת האחרון, הוחלט במערכת הביטחון בשיתוף עם צה"ל לסגור את המעבר. לפי הערכות, אלפי כלי רכב - בעיקר של ערבים-ישראלים -נכנסים מישראל לשטח הרשות הפלסטינית דרך המעבר בסופי שבוע, רובם נוסעים לבצע קניות וסידורים בג'נין. סגירת המעבר וחסימת הכניסה הראשית לג'נין מהווה פגיעה כלכלית קשה בעסקים המקומיים שבעיר הפלסטינית.

פלסטיני בן 16 שלף סכין במחסום ג'למה, ניסה לדקור – וחוסל, 24 באוקטובר. רשות המעברים, משרד הביטחון
אחד המחבלים שניסה לבצע פיגוע במעבר, לפני כשבועיים/משרד הביטחון, רשות המעברים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully