וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"צעד מתבקש והכרחי": הכנסת אישרה להחמיר ענישת מיידי אבנים

2.11.2015 / 23:33

ברוב של 51 חברי כנסת מול 17 מתנגדים אושרה במליאת הכנסת בקריאה שנייה ושלישית הצעת החוק. בין היתר, נקבע עונש מינימום לנאשמים ושלילת הטבות להורים לילדים שהורשעו. "זריקת אבן היא ניסיון לרצח"

צילום: גדעון צנטנר, עריכה: יאיר דניאל

(כתב אישום נגד מיידי האבנים בערב ראש השנה על מכוניתו של אלכסנדר לבלוביץ' שהובילו למותו)

מליאת הכנסת אישרה הערב (שני) בקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק להחמרת ענישה של מיידי אבנים ובקבוקי תבערה. 51 חברי כנסת הצביעו בעד ו-17 הצביעו נגד. "על רקע התפשטותה של תופעת ידויי האבנים בתקופה האחרונה, והסיכונים הרבים הכרוכים בה לגוף ולרכוש, מוצע לערוך תיקונים שעיקרם בהחמרת הענישה נגד מיידי האבנים לעבר כלי רכב בנסיעה ולעבר הולכי רגל, על דרך של קביעת הוראת שעה בחוק העונשין", נכתב בדברי ההסבר להצעה. "יודגש, כי קביעת עונשי מינימום היא צעד חריג בחקיקת העונשין. עם זאת, חריגות התופעה, ייחודיותה וממדיה שהלכו והתרחבו בעת האחרונה, מצדיקות את קביעתם של עונשי מינימום במקרה זה כהוראת שעה".

במסגרת החוק, בין היתר, נקבע עונש מינימום של שלוש שנים לעוברי העבירה. עוד נקבע כי לא ניתן יהיה להמיר את כל המאסר בפועל למאסר על תנאי, אלא בתנאים מיוחדים. עוד נקבע במסגרת התיקון לחוק כי אבן תתווסף לרשימת הכלים הפוגעניים. חוק זה יחול על כל אדם שפוגע באחר תוך שימוש בקליע, סכין, אבן או נשק מסוכן אחר. עוד הוחלט במסגרת החוק לתקן את חוק הביטוח הלאומי ולקבוע שלאסירים לא ישולם גמלאות בתקופת מאסרו. כמו כן, ישלל תשלום הגמלאות מהורים לילדים שהורשעו בעבירות ביטחון בעבירה של יידוי אבנים מתוך מניע לאומני או בזירה לפעילות טרור.

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
מחבל מביא מחבל: קרובי משפחה וחברים יוצאים לפגע - ומעניקים השראה
תיעוד: תושבים מנסים לחסום את פינוי המחבל מנתניה
תיעוד: המחבל בראשון לציון דוקר - ונבלם על ידי ההמון

פלסטיני משליך אבנים סמוך לבית אל, 26 באוקטובר 2015. רויטרס
"חריגות התופעה מצדיקה קביעתם של עונשי מינימום"/רויטרס

יו"ר ועדת חוקה, חוק ומשפט, חבר הכנסת ניסן סלומינסקי (הבית היהודי) הציג את הצעת החוק ואמר: "העונש על יידוי אבנים רחוק מלהיות כזה שמשקף את ההשלכות ואת הקטל שהן גורמות. הגדרת עונש מינימום היא צעד מתבקש והכרחי כדי ליצור הרתעה ולעקור את היסוד שמאחורי ההנחה 'זו היא רק אבן'. זריקת אבן היא ניסיון לרצח וראוי כי לפחות יהיה עונש מינימום. כמו כן, קטין שהורשע ויושב בכלא, לא יהיו הוריו זכאים להטבות בגין אותו הילד המורשע. ההטבות שישללו הן התוספות בגינו בקצבאות הביטוח לאומי, הבטחת הכנסה וכדומה. השלילה תהיה מוגבלת לפרק הזמן שהקטין בכלא, אז מסופקים צרכיו הבסיסיים על ידי בית הסוהר של מדינת ישראל ואין הצדקה למימונו הכפול על ידי המדינה".

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully