וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד: תושבים מנסים לחסום את פינוי המחבל מנתניה

שלומי גבאי אבי אשכנזי

2.11.2015 / 0:25

בתיעוד מזירת הפיגוע שבו נפצע באורח קשה גבר בן 71, נראה כי תושבים מנסים לחסום את פינוי המחבל שנפצע באורח אנוש לקבלת טיפול רפואי בבית החולים. השוטר שניטרל את המחבל: "הוא הרים לבנה לכיוון שוטר אחר, זרק אותה, ניסה לברוח וירינו בו"

צילום: בי"ח לניאדו, שלומי גבאי; עריכה: שניר דבוש, מתן חדד

תושבים שהיו אמש (שני) בזירת הפיגוע בנתניה, שבו נפצע באורח קשה גבר בן 71, ניסו לחסום את האמבולנס שפינה את המחבל לקבלת טיפול רפואי. המחבל, שנורה שלוש פעמים לפי עדי ראיה, נפצע באורח אנוש ופונה בידי אמבולנס מד"א - אלא שבתמונות שתועדו על ידי הנוכחים ניתן לראות כי עדי הראייה ניסו לחסום את דרכו.

"הסתובבתי בשדרות בנימין ובדיוק כשפניתי, הוא דקר זקן וצעק 'אללה אכבר', רדפנו אחריו ותפסנו אותו" – כך סיפר דוד, תושב נתניה ועד ראייה לפיגוע. "כשהוא דקר הוא רץ וכשתפסנו אותו הוא צעק 'אללה אכבר'. הוא היה עם הסכין ואז בא שוטר וירה בו שלושה כדורים".

כשנשאל אם חשב שפיגוע יכול לקרות בנתניה, השיב: "לא האמנתי, קשה לי להאמין. עכשיו גילינו שהכול יכול לקרות". אך יחד עם זאת, דוד מעיד שהוא אינו מפחד. "ביטחון יש לנו. אם נפחד בעיר שלנו אז מה נשאר? צריך להתמודד עם הפחד".

עוד ידיעות בנושא בוואלה! NEWS:
"דחפנו אותו פנימה והכנענו אותו": צפו בהשתלטות על המחבל בראשל"צ
פיגוע דקירה בנתניה: בן 71 נפצע קשה; הדוקר נורה בידי שוטר
תמלול חקירת רוצחי הזוג הנקין נחשף: "האב והאם נאבקו בנו"

פיגוע דקירה בנתניה, 2 בנובמבר 2015. שלומי גבאי
זירת הפיגוע, היום/שלומי גבאי

מחקירה ראשונית עולה כי המחבל התנפל על הגבר, שהלך עם אישה נוספת, ודקר אותו בגבו. שוטרים של משטרת התנועה של מרחב השרון קראו למחבל לעצור, אך הוא התחיל לרוץ לאחד הבניינים תוך שהוא משליך את הסכין. לטענת השוטרים, בשלב מסוים המחבל הסתובב לעברם ושלף סכין נוספת - אז ירה בו אחד השוטרים. במהלך הפיגוע ניסה אחד הנוכחים לתקוף את המחבל לאחר שהאחרון נורה ונוטרל. החשוד בתקיפה נעצר.

סמלת ראשונה ל' בת 20, ורב-סמל ראשון מ' בן 32, סיפרו על רגעי ההשתלטות. "קיבלתי דיווח על דקירה, בהמשך לדיווח התברר שזה מחבל שניסה לעשות פיגוע במרכז העיר", סיפר רס"ר מ' שהיה באזור במקרה. "הגעתי למקום כשהייתי בסביבה והיו המון אנשים שהצביעו על המקום שבו הוא נמצא. לידו כבר היה שוטר שניסה להשתלט עליו ולא הצליח, ברגע שהוא קיבל לבנה ענקית שכמעט פגעה בו ובנס לא פגעה בו". בשלב זה הוא ניטרל את המחבל. "כיוונתי אקדח ויריתי לכיוון המחבל". לדבריו, "המחבל היה באטרף, על סמים או משהו כזה". כאשר התקרב אליו הוא כבר הספיק לדקור את בן ה-70 וכנראה תכנן לדקור אדם נוסף. "זה היה מקום חשוך מאוד. הוא צעק בערבית".

סמ"ר ל', שהייתה עם רס"ר מ' ברכב הסיור, סיפרה כי הדיווח על הפיגוע התקבל במהלך משמרת סיור רגילה. "קיבלנו דיווח על אירוע דקירה ולאחר מכן התברר שזה מחבל", סיפרה. "הייתי בסמוך למקום עם השותף שלי בניידת. הגענו למקום ואזרח שראה אותנו אמר לנו לרוץ לכיוון החניה של הבניין שהמחבל ברח לשם. רצנו לכיוון, הבחנתי בשוטר שהיה במקום והוא הרים בלוק, לבנה, לכיוון השוטר ורצה לפגוע בו, ולאחר שהוא זרק את הלבנה שבמזל לא פגעה בשוטר, הוא ניסה לברוח ואנחנו ירינו במחבל. "לדבריה, הם לא ירו במחבל על מנת להרוג, אלא כדי לנטרלו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
פצוע בפיגוע דקירה בנתניה, 2 בנובמבר 2015. שלי קיטאיט, תמונות גולשים
"המחבל היה באטרף". הפצוע בפיגוע, הערב/תמונות גולשים, שלי קיטאיט

חובש בכיר במד"א רז לוי שהגיע למקום סיפר: "על המדרכה שכב גבר כבן 71 כשהוא בהכרה מלאה ודקור בפלג גופו העליון. הוא סיפר לנו שהוא עמד ברחוב ולפתע הרגיש מכה בגב. הענקנו לו טיפול רפואי ראשוני מציל חיים בשטח ופינינו אותו במהירות לבית החולים לניאדו כשהוא במצב קשה ויציב".

(עדכון ראשון: 20:28)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully