וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נכדת הקשישה שנפצעה בפיגוע בראשון לציון: "אף אחד לא עזר לסבתא"

דב גיל-הר

3.11.2015 / 12:12

רחל איזנקוט בת ה-80 נדקרה ונפצעה באורח קשה בצהריי היום בלב העיר, אך האזרחים שהיו עדים למקרה לא הגישו לה סיוע. "החברה הישראלית צריכה לעשות חשבון נפש", אמרה נכדתה שגית בריאיון לאולפן וואלה! NEWS. ח"כ מיקי לוי: "כולם רצו לתפוס את המחבל"

עריכה: ניר חן

שגית איזנקוט, נכדתה של רחל איזנקוט בת ה-80, שנדקרה אתמול (שני) בפיגוע בראשון לציון ונפצעה באורח קשה, ראתה את תיעוד האירוע והביעה זעם על התנהגות העוברים ושבים. בסרטון מהמקום נראה כי לפחות שישה אזרחים לא הגישו סיוע לקשישה, כשחלקם העדיפו לרדוף אחרי המחבל ולא לעזור לאיזנקוט או להזעיק עזרה. "החברה הישראלית צריכה לעשות חשבון נפש", אמרה שגית בריאיון לאולפן וואלה! NEWS.

הנכדה דיברה מבית החולים אסף הרופא, שם היא מאושפזת מאז הפיגוע. "החברה הישראלית צריכה לעשות חשבון נפש. אף אחד לא עזר לסבתא שלי. אין ממשלה בישראל. סבתא שלי בטיפול נמרץ, וזה לא הוגן. אני לא מרגישה שיש ממשלה בישראל", אמרה.

לקריאה נוספת:
מחיר "ניהול הסכסוך": ללא "אויב" או לחץ אמריקני, הפיגועים יתגברו
ניסיונות הלינץ' במחבלים: "אם לא היו שומרים עליו, היו הורגים אותו"
תיעוד: המחבל בראשון לציון דוקר - ונבלם על ידי ההמון

תיעוד פיגוע הדקירה בראשון לציון, 2 בנובמבר 2015. מצלמות האבטחה עיריית ראשלצ, צילום מסך
תיעוד הדקירה בראשון לציון, אתמול/צילום מסך, מצלמות האבטחה עיריית ראשלצ
ראיון טלפוני עם ד"ר יצחק שרף מאסף הרופא וח"כ מיקי לוי על אי הגשת עזרה לנדקרת בפיגוע בראשון לציון. מערכת וואלה!
הקשישה מוטלת על הרצפה, שניות ספורות לאחר הדקירה/מערכת וואלה!

עם זאת, בבית החולים טוענים כי אי הגשת הסיוע לא החמיר את מצבה של איזנקוט. "אני לא חושב שאפשר להגיד שאם מישהו היה עוזר לה בשטח, זה היה משנה את מצבה", אמר ד"ר יצחק שרף, סגן מנהל אסף הרופא.

ח"כ מיקי לוי (יש עתיד), לשעבר מפקד מחוז ירושלים, אמר כי לא ניתן לשפוט את האזרחים שפעלו תחת לחץ, אך מדובר בהתנהגות לא ערכית. "לא הייתה שם יד מכוונת. לא היה מפקד שייתן הוראות מתאימות, אז כולם רצו כדי לתפוס את המחבל. היה ראוי שאחד או שניים יעצרו ליד הגברת, יושיטו לה עזרה ויבצעו חסימה, אפילו עם היד, כדי למנוע את אבדן הדם. זה מצדיק סיוע, עזרה. זה ערך עליון בתרבות שלנו".

פיגוע דקירה בראשון לציון, נובמבר 2015. רויטרס
"אין ממשלה בישראל". כוחות ביטחון בראשון לציון לאחר הפיגוע, אתמול/רויטרס

שלושה בני אדם נפצעו אתמול בפיגוע הדקירה בראשון לציון, שאירע בשתי זירות שונות. בפיגוע אחד ברחוב תרמ"ב נדקר גבר בן 35 בפלג גופו העליון ונפצע באורח בינוני עד קשה, בעודו שוהה באוטובוס. בזירה הנוספת ברחוב הרצל נפצעה איזנקוט בפלג גופה העליון באורח בינוני עד קשה, וכן צעיר בן 26 שנדקר בגפיו ונפצע באורח קל. כוחות מגן דוד אדום טיפלו בפצועים ופינו אותם לבית החולים אסף הרופא. כוחות ביטחון רבים הוקפצו למקום, ופתחו במצוד אחר סייען שעזר למחבל להגיע לאזור.

מתחקיר ראשוני עולה כי החשוד, בן 19 מחברון, שלף סכין בתוך אוטובוס בתחנה מרכזית ופצע את הגבר בן ה-35, ולאחר מכן ירד מהאוטובוס ודקר שניים נוספים. במהלך האירוע התנפלו עליו אזרחים שחלפו במקום והשתלטו עליו עד להגעת כוחות המשטרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully