וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי ניצחונו בבחירות, ארדואן ממשיך לרדוף את האופוזיציה

3.11.2015 / 17:26

משטרת טורקיה עצרה עשרות מתומכיו של יריב הנשיא במערב המדינה, בטענה שהקימו "משטר מקביל". עיתונאים הואשמו ב"ניסיון הפיכה". בארה"ב הביעו דאגה מרדיפת העיתונאים בבחירות: "היו נתונים תחת לחץ והפחדה"

צילום: עומרי נחמיאס

משטרת טורקיה עצרה היום (שלישי) 35 בני אדם, בהם פקידים ושוטרים בכירים, במבצע במערב המדינה שכוון נגד תומכיו של איש הדת פתחאללה גולן, יריבו הגדול של הנשיא רג'פ טייפ ארדואן – כך דיווחו כלי תקשורת מקומיים. הפשיטה אירעה יומיים אחרי ניצחונה הגדול בבחירות של מפלגת השלטון, שאותה ייסד ארדואן, שבהן הצליחה להשיג מחדש רוב בפרלמנט.

סוכנות הידיעות הממשלתית דוגן מסרה כי הפשיטות הבוקר נערכו בכמה מקומות ברחבי מחוז איזמיר נגד "המבנה המקביל" – מונח המתאר את תומכיו של המטיף הגולה במוסדות המדינה. לפי הדיווח, החשודים נלקחו לחקירה במשרדי היחידה לחקירות פשיעה מאורגנת. בשבוע שעבר השתלטו הרשויות על עיתונים ותחנות טלוויזיה המקושרים לגולן.

הנשיא הוביל מאמץ מיוחד נגד אנשיו של גולן אחרי ששוטרים ותובעים שנחשבו לתומכיו פתחו בחקירה נגד המעגל הפנימי שלו ב-2013.

במקביל, שני בכירים במערת עיתון האופוזיציה "נוקטה", שהביעו ביקורת על ניצחונה של AKP בבחירות הואשמו היום ב"ניסיון הפיכה" - כך מסר כתב העיתון לסוכנות הידיעות הצרפתית. ביום שני בבוקר נעצרו השניים, לאחר שהכותרת הראשית של העיתון ביום שלאחר הבחירות הייתה: "תחילתה של מלחמת האזרחים בטורקיה".

לקריאה נוספת בנושא
אחרי הניצחון: ארדואן יתגמש כדי להתפייס עם ישראל?
להרוג בחירות ולא לנוח: ארדואן מסמן ניצחון, אך חוזר לאותן בעיות
ארדואן על ניצחונו: "העם הטורקי בחר ביציבות וביטחון"

נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן באיסטנבול, נובמבר 2015. רויטרס
ממשיך לרדוף את האופוזיציה. הנשיא ארדואן באיסטנבול, אתמול/רויטרס

ניצחונה הגורף של מפלגת "הפיתוח והצדק" אמנם לא יאפשר לה לשנות את החוקה ולהגדיל את סמכותו של ארדואן, אך הוא גרר ביקורת נוקבת מצד ארגונים בינלאומיים. הארגון לשיתוף פעולה ולביטחון באירופה (OSCE) כתב בדוח שעסק במערכת הבחירות בטורקיה כי היא אופיינה בפגיעה בכלי התקשורת, באלימות ובחשש ביטחוני. הארגון טען כי הבחירות התאפיינו ב"חוסר הוגנות" וב"פחד" אחרי ההסלמה הביטחונית במדינה בשל העימותים בין כוחות הביטחון לבין הכורדים.

גם בארצות הברית השמיעו טענות נגד בעלת בריתה וחברת נאט"ו. דובר הבית הלבן ג'וש ארנסט אמר אתמול כי וושינגטון "מודאגת מכך שעיתונאים וכלי תקשורת שהביעו ביקורת על הממשלה היו נתונים תחת לחץ והפחדה במהלך הבחירות". כמה שבועות בלבד לפני שהנשיא ברק אובמה ייפגש עם ארדואן בטורקיה, הבהיר ארנסט כי "העלנו את החשש שלנו, הן בפומבי והן בשיחות פרטיות, מהפגיעה בחופש העיתונות, הדיבור וההתאספות בטורקיה".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
כלי רכב משוריין מחוץ לקלפי בדרום-מזרח טורקיה, 1 בנובמבר 2015. רויטרס
משוריין מחוץ לקלפי בדרום-מזרח טורקיה, ראשון/רויטרס

בתוך כך, שלושה פעילים כורדים נהרגו היום בדרום-מזרח טורקיה, במהלך עימותים עם כוחות הביטחון. שניים מההרוגים הם פעילי "מפלגת הפועלים של כורדיסטן" (PKK) שנהרגו במחוז הכארי הסמוך לגבול העיראקי, במהלך פינוי מחסומים שהקימה המחתרת הכורדית. בנוסף, צעיר בן 22 נהרג בעיר סילואן בעקבות הטלת עוצר מוחלט על מחוז דיארבקיר, שמרבית תושביו כורדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully