וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גנץ: החברה הישראלית ב"צוק איתן" התלוננה יותר מדי

2.11.2015 / 0:29

הרמטכ"ל לשעבר מחה על הביקורת שהושמעה בציבור על המבצע שנערך בקיץ 2014 וכן התייחס להידרדרות במצב הביטחוני בשבועות האחרונים במהלך כנס שנערך במכללת ספיר שבדרום. "אירועי הטרור כעת הן פטריות שנאה של אחרי הגשם"

צילום: שי מכלוף; עריכה: מתן חדד

הרמטכ"ל לשעבר בני גנץ התייחס אתמול (שני) למבצע "צוק איתן" בכנס שנערך במכללה האקדמית ספיר שבשדרות והביע התנגדות לביקורת שהשמיעו גורמים בחברה הישראלית על התנהלות הממשלה וכוחות הביטחון במהלך המבצע. "לחברה הישראלית אני יכול להגיד במידה מסוימת של ביקורתיות - היללות היו הרבה יותר גדולות מהמציאות", אמר.

"מבצע צוק איתן נעשה במקום ובשעה הנכונה", הוסיף גנץ. "לא שלא היה מה לשפר, אך הייתה בו הובלה נכונה של ראש הממשלה, שר הביטחון והצבא וכוחות הביטחון".

עוד ידיעות על בני גנץ בוואלה! NEWS:
גנץ: "ישנם צדדים חיוביים בהסכם הגרעין עם איראן"
חמאס מציג: הרמטכ"ל גנץ "על הכוונת" במהלך "צוק איתן"
גנץ על "צוק איתן": "בפעם הבאה זה יהיה יותר גרוע"

רא"ל (במיל') בני גנץ, כנס "ממבצע צוק איתן לאינתיפאדה שלישית?", מכללת ספיר, 2 בנובמבר 2015. גיא וסרמן, מערכת וואלה! NEWS
"מבצע צוק איתן נעשה במקום ובשעה הנכונה". בני גנץ, היום/מערכת וואלה! NEWS, גיא וסרמן

הכנס נערך בשיתוף המכון למחקרי ביטחון לאומי (INSS), תחת הכותרת "ממבצע 'צוק איתן' לאינתיפאדה שלישית". גנץ התייחס לירי הרקטות שמתרחש לאחרונה משטח רצועת עזה ואמר כי "חמאס עושה מאמץ להתעצם ולשחזר את היכולות שלו, אך לא ניתן לומר שהוא לא מורתע". עוד הוא הוסיף כי "חייבים לחזק את הפריפריה ואת המרחבים המבצעיים בצורה יותר שוטפת, זה נכון לגולן, לעוטף עזה, ליישובי התפר, במיוחד כיום כשהג'יהאד האיסלאמי מתפשט באזור".

בהמשך התייחס להידרדרות במצב הביטחוני בשבועות האחרונים ואמר כי "כל הסוגיה של אירועי הטרור כעת הן פטריות שנאה של אחרי הגשם, שניזונות מאווירה שלילית ומתסיסה שצריך לדעת לעצור אותה. אנחנו צריכים לעמוד בצורה איתנה כחברה ולהגיב בשיא הכוח מול אירועים מסוכנים וחמורים ובמינימום הכוח מול אירועים שאינם מסוכנים. אנחנו צריכים לדעת שהילדים שלנו גדלים על ערכים גם ברגעים הכי קשים".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

"נדרשת מגמה של כיוון אסטרטגי-מדיני"

לצד הצורך לשמור על עוצמתה הצבאית של ישראל, הדגיש גנץ כי יש לחפש אחר הסדר מדיני. "אני לא חושב שמישהו באמת יודע מה הולך להיות כאן. נדרשת מגמה של כיוון אסטרטגי-מדיני. אי אפשר להתעלם מהופעתו של הג'יהאד האיסלאמי לכל אורך הגבולות שלנו והשפעתו על המדינות המתונות, שלא בטוח שהן יהיו שם גם בהמשך. כאן לא שווייץ ולא לוקסמבורג, אנחנו הכי חזקים כאן וטוב שכך, לנצח נצטרך לוודא שיש כאן חרב, אך אני משוכנע בצורך לחפש אחר הסדרה מדינית. אני לא יודע האם ניתן להגיע להסכם שלום בקצה, אך המאמץ להסדרה הוא מאמץ חשוב", אמר.

(עדכון ראשון: 20:00)

כוחות צנחנים בעזה במבצע צוק איתן. יולי 2014. דובר צה"ל
חיילים בגבול הרצועה ביולי 2014/דובר צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully