וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השחיתות בנתיבי ישראל: ח"כ לשעבר בליכוד חשוד בסחיטה באיומים

2.11.2015 / 20:00

מיכאל גורלובסקי הוא אחד מעשרות האנשים שנעצרו בפשיטה על בתיהם בחשד למעורבות בפרשת השחיתות. המנכ"ל לשעבר שי ברס, שחשוד אף הוא, טען כי השוטרים ניסו לשכנע אותו לעזור להם. סימה לוי שלום, בתו של דוד לוי, נעצרה ותשוחרר מחר לאחר שבית המשפט ביקר את המשטרה על מעצרה

צילום: מאצ'י הוף, עריכה: יאיר דניאל

חבר הכנסת לשעבר בליכוד, מיכאל גורלבסקי, הוא אחד מ-20 החשודים בשחיתות בחברת נתיבי ישראל שבלשי 433 פשטו הבוקר (שני) על בתיהם בחשד לעבירות של שוחד ומרמה בהיקף של עשרות מיליוני שקלים. החברה שהקים גורלבסקי זכתה במהרה במכרזים של נתיבי ישראל, באופן שמעורר חשד. בית משפט השלום בראשון לציון האריך את מעצרו בשבוע. הוא חשוד בין היתר בסחיטה באיומים, בשל הפעולות שנקט לכאורה כדי לקדם חברות שרצה שיבחרו במכרז. כמו כן, הוא חשוד בהלבנת הון, גניבה, רישום כוזב וקבלת דבר במרמה.

בנוסף, המנכ"ל לשעבר של חברת נתיבי ישראל, שי ברס, נעצר גם הוא בחשד למרמה והפרת אמונים, לאחר שלכאורה קידם מכרזים לטובת ספקים, ומעצרו הוארך בשבוע. בדוח המבקר על נתיבי ישראל אף נטען ש"נתן עבודה לחבריו". ברס עומד לדין גם בפרשת השוחד של עו"ד רונאל פישר. עורכת דינו טענה כי "במהלך החקירה חוקרים פנו לשי ברס במסרונים בבקשה שיסייע בה. ברס מודע לקיום החקירה כמה חודשים ונמצא תחת עיקוב".

חלק גדול מהחשדות נגד ברס, מקורם בבדיקת מבקר המדינה אשר בחנה את ההתקשרויות של נתיבי ישראל, ושם עלה שמו לראשונה. מדובר בדוח חמור של המבקר, אשר העביר למשטרה את כל החומרים שעלה מהם חשד לפלילים. בקרוב צפויים לצאת עוד כמה דוחות מבקר, שיחשפו ממצאים קשים על משרדי הממשלה ורשויות סטטוטוריות נוספות.

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
"דחפנו אותו פנימה והכנענו אותו": צפו בהשתלטות על המחבל בראשל"צ
אחרי הניצחון: ארדואן יתגמש כדי להתפייס עם ישראל?
תמלול חקירת רוצחי הזוג הנקין נחשף: "האב והאם נאבקו בנו"

שי ברס החשוד בפרשת השחיתות בפוליטיקה. אוגוסט 2015. ניב אהרונסון, מערכת וואלה!
חשוד גם בפרשת רונאל פישר. שי ברס/מערכת וואלה!, ניב אהרונסון

נוסף אליהם נעצרה סימה לוי שלום, היועצת המשפטית של נתיבי ישראל ובתו של השר לשעבר דוד לוי, בחשד לקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות. לוי שלום נשואה לשרון שלום, מקורבו של אביגדור לברמן שמשמש ציר מקשר בין רבות מהדמויות בפרשה. לפי החלטת בית המשפט, היא תשוחרר מחר ממעצר, למרות בקשת המשטרה להאריך את מעצרה. לשאלת עורך דינה, אייל רוזובסקי, והשופט מנחם מזרחי מדוע נעצרה לוי שלום למרות שלא הוצא נגדה צו מעצר, ענה נציג המשטרה כי היא נעצרה בשל סירובה לענות על שאלות בטרם יוצגו לה מסמכים.

רוזובסקי ציין בדיון כי סימה לוי היא שומרת הסף בחברה אשר עומדת בקשר עם המשנה ליועץ המשפטי אבי ליכט, וכי לא נאמר לה במה היא חשודה. השופט מתח ביקורת על המשטרה ואמר כי נראה שהתנהלותה של לוי שלום בחקירה, שלא מצאה חן בעיני המשטרה, הביאה לשינוי ההחלטה בנוגע למעצרה.

כמו כן, מעצרו של מיכאל קופילבסקי, עד לפני שבועיים מ"מ מנכ"ל נתיבי ישראל, הוארך בשבוע. עורך דינו של קופילבסקי, עופר ברטל, טוען שהוא מיוזמתו הפסיק את ההתקשרות עם שלוש החברות שעומדות בבסיס החקירה, בהן ל. שקד בבעלותו של יצחק וענונו, שגם מעצרו הוארך היום, וחברת מתן - שתיהן היו רשומות בכתובת זהה. בניגוד לכך, המשטרה טוענת שהוא דווקא קידם את פעולתן. בנוסף האריך בית המשפט את מעצרם של יתר המעורבים בפרשה בחמישה עד עשרה ימים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
להב 433 היחידה הארצית למלחמה בשחיתות ובפשע המאורגן, דצמבר 2014. יותם רונן
משרדי 433/יותם רונן

החקירה הסמויה במחלק חקירת שחיתות ציבורית בחברות הממשלתיות חשפה וביססה חשד למספר פרשות, בהן נחשפה על פי החשד שיטת פעולה מאורגנת ושיטתית, לפיה בתמורה לשוחד וטובות הנאה לעצמם ולמקורביהם מקדמים בכירים בחברה את העסקתם של ספקים חיצוניים מסוימים. הכספים המשמשים על פי החשד לביצוע העבירות ומופקים מהן, הנם על פי החשד כספי ציבור.

על פי החשד, בפרויקטים של כביש 1 וכביש 531 סיפקו גורמים חיצוניים טובות הנאה לעובדים בחברה - ואלו בתמורה סייעו להם לזכות במכרזים. עוד חשד הוא שבכירים לשעבר נהנו מהטבות גם לאחר שהפסיקו לשמש בתפקידים בכירים בחברה. במשטרה בודקים האם חלק מהכספים שהתקבלו שלא כדין באותם פרויקטים - זרמו לכיסם של הבכירים לאחר שהחברות זכו במרכזים בסיועם.

במהלך הפשיטה על בתי החשודים, אספו בלשי היחידה מחשבים, מסמכים, וכן רכוש ופרטי חשבונות לצורך המשך החקירה. בהתאם להתפתחות החקירה יובאו החשודים לדיון בהארכת מעצרם בבית משפט השלום בראשון לציון בהמשך היום.

"מדובר בפרשה בעלת חשיבות ציבורית", אמר נציג המשטרה בדיון בפרשה בבית המשפט. "החשודים עשו בכספי הציבור כשהם וקיבלו שוחד במשך שנים בשיטה מאורגנת. עד כה בוצעו עשרות רבות של פעולות חקירה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully