וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העבריין ריקו שירזי הורשע בעבירות מס והלבנת הון

2.11.2015 / 11:17

בית המשפט בתל אביב הרשיע אותו בחמישה אישומים שהוגשו על ידי רשות המיסים, בהם עבירות חשבוניות פיקטיביות והלבנת הון. עם זאת, הוא זוכה מעבירת איומים. "נלמד את הכרעת הדין ונשקול לערער לעליון", מסרו עורכי דינו

צילום: יותם רונן, עריכה: יאיר דניאל

בית המשפט המחוזי בתל אביב הרשיע הבוקר (שני) את העבריין ריקו שירזי בחמישה מתוך ששת האישומים שהגישה רשות המיסים נגדו. שירזי הורשע בעבירות מיסים, חשבוניות פיקטיביות והלבנת הון, אך זוכה מעבירת איומים. עורכי דינו, שלמה בן אריה וויקי פוני, מסרו בתום הדיון כי "נלמד את הכרעת הדין ונשקול לערער לעליון". הטיעונים לעונש יערכו בעוד כשבועיים

בכתב האישום נחשפה השיטה שבה שירזי ועד המדינה - אשר העיד במשפטו - עשו שימוש בחברות שונות, זאת במטרה להסוות את מתן ההלוואות ואת כספי הריבית שהרוויחו. השניים המציאו ללווים חשבוניות פיקטיביות בגין החזר ההלוואות והריבית. סכום המע"מ שנרשם בחשבוניות אלו גילם למעשה את גובה הריבית השבועית או החודשית ששולמה לנאשם בגין ההלוואה.

עוד בוואלה! NEWS:
להרוג בחירות ולא לנוח: ארדואן מסמן ניצחון, אך חוזר לאותן בעיות
בנותיו של הרב עובדיה יוסף: "אבינו קיבל נשים, זה לא ישתנה אחרי מותו"
האב שדחף את בתו לדלי "כדי לחנך" יובא להארכת מעצר: "מעשה מזעזע"

ריקו שירזי בבית המשפט המחוזי בתל אביב 2 בנובמבר 2015. ניב אהרונסון
ריקו שירזי בבית המשפט, היום/ניב אהרונסון

עוד עולה מכתב האישום כי רישום ההלוואות באמצעות החשבוניות הקנה מספר יתרונות הן ללווים והן לשירזי ולעד המדינה. הלווים יכלו להגדיל את ההוצאות המוכרות לצורכי מס הכנסה ואף לקבל עליהן זיכוי בהיקף של סכומי המע"מ ששוקללו בחשבוניות. הפועל היוצא הוא שהתשלום עבור הריבית על ההלוואות - סך כולל של יותר מ-25 מיליון שקלים - נעשה מקופת אוצר המדינה. שירזי ועד המדינה השתמשו במנגנון זה כדי להסוות כספים שהתקבלו כהחזר קרן ההלוואה והריבית - למעלה משלושה מיליון שקלים - באמצעות הלבנתם במחזור עסקיהן של החברות הפועלות בשמן.

לשירזי יוחסו עבירות הלבנת הון בסך של למעלה מארבעה מיליון שקלים; התחמקות ממס בגין הכנסות בסך של כשלושה מיליון שקלים; התחמקות מתשלום מע"מ בנסיבות מחמירות בסך של כ-500 אלף שקלים; סיוע לאחר להתחמק מתשלום מס בסך של כ-22 מיליון שקלים; סיוע לאחר להתחמק מתשלום מע"מ בנסיבות מחמירות בסך של כשלושה מיליון שקלים; רישום כוזב במסמכי תאגיד; קשירת קשר לביצוע פשע; וכן הכנת פנקסי רשימות כוזבים או רשומות אחרות כוזבות. לצד זאת, יוחסו לשירזי גם עבירות נלוות נוספות, בהן איומים ושיבוש הליכי משפט - מהן זוכה היום בבית המשפט.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
ריקו שירזי בבית המשפט המחוזי בתל אביב 2 בנובמבר 2015. ניב אהרונסון
ריקו שירזי בבית המשפט, היום/ניב אהרונסון

קו ההגנה של עורכי דינו של שירזי התמקדו בחוסר אמינותו של עד המדינה. לעניין זה כתב השופט עודד מודריק: "נקודת המוצא היא שעד המדינה הוא עבריין מועד. ידו רב לו בעבירות מרמה מסוגים שונים ובכללן מרמה כלפי רשויות המס בהקשר לשימוש והפצה של חשבוניות פיקטיביות בקנה מידה גדול. לא היה קשה להתרשם, כמעט למן ראשית עדותו של עד המדינה ובוודאי במהלך חקירתו הנגדית, שמדובר בנוכל בעל 'עומק עברייני'".

עוד כתב השופט כי "יכולות אינטלקטואליות מסוימות, לרבות זיכרון יוצא מן הכלל של פרטים, מספרים, מועדים וכן "ראיית הנולד", מסייעים לו במימוש תכניות פעולה פליליות מורכבות. היה ברור כשמש שהיה עלי לקחת בחשבון את התכונות הללו עד שאני נותן אמוני בעדותו של עד המדינה בבית המשפט".

עם זאת, הסביר השופט: "הראיות שהונחו לפני משכנעות על פי צורכי השכנוע במשפט פלילי שהנאשם ועד המדינה קשרו קשר למתן הלוואות ללווים בהיקפים גדולים בריבית קצוצה וגבוהה במיוחד. עד המדינה היה ה"מוח" מאחורי מנגנון ההלוואות המורכב האמור. אולם הנאשם היה לשותף פעיל, גורם הכרחי לקיום התהליך הפלילי. הנאשם היה מודע למנגנון הפעולה ועל כן יש לראותו בחזקת מבצע במשותף שווה ערך להוגה ה"מיזם" הפלילי".

ריקו שירזי בבית המשפט המחוזי בתל אביב 2 בנובמבר 2015. ניב אהרונסון
ריקו שירזי בבית המשפט, היום/ניב אהרונסון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully