וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנותיו של הרב עובדיה יוסף: "אבינו קיבל נשים, זה לא ישתנה אחרי מותו"

2.11.2015 / 10:01

הסערה בנושא ההפרדה בין נשים וגברים בחלקת הקבר של מנהיגה המנוח של תנועת ש"ס שנחשפה בוואלה! NEWS מוסיפה להכות גלים במשפחה. "היינו הולכות איתו לקבר של אמא, והוא אף פעם לא אמר לנו לזוז. ההפך", אמרה בתו רבקה צ'יקוטאי

עריכה: רון וקנין

"אבא שלי קיבל בחייו נשים, אהב וברך אותן. אין סיבה שאחרי מותו זה ישתנה", כך אמרה לוואלה! NEWS רבקה צ'יקוטאי, בתו של הרב המנוח עובדיה יוסף בעקבות דרישת אחיה, הרב הספרדי הראשי יצחק יוסף, להציב הפרדה בין גברים לנשים בחלקת הקבר שבבית העלמין סנהדריה שבירושלים. "בבית העלמין אין יצר הרע. אנחנו עלינו עם אבא לקבר של אמא במשך 20 שנה. ביחד. עמדנו כולנו - הבנים והבנות סביב לקבר".

המאבק בין הרב יוסף לאחיותיו עורר סערה לאחר שהדרישה הבלתי-שגרתית נחשפה אתמול לראשונה בוואלה! NEWS. בנות הרב, מייסד תנועת ש"ס, שהלך לעולמו לפני כשנתיים, זעמו על כך שבמסמך הפנימי שפורסם ביקש אחיהן לבטל את דעתן ו"להתייחס רק לכל הבנים ממשיכי דרכו" של האב. "אין דבר גדול מזה שאבא קיבל בימיו נשים", המשיכה צ'יקוטאי, "היינו הולכות איתו לקבר של אמא והוא אף פעם לא אמר לנו 'תזוז קצת'. ההפך. הוא חיבק אותנו שם. יותר מזה? אנחנו ממשיכים את הדרך שלו, איך שהוא חינך ולימד אותנו".

בתו הבכורה של הרב יוסף, הרבנית עדינה בר שלום הוסיפה: "אבי עלה איתנו מידי שנה לקבר של אמי וישבנו איתו ביחד. אנחנו מתגעגעים לרגעים האלה. 20 שנה הוא הלך איתנו, גם בשנה האחרונה. וזה הכאב הגדול שלנו". על הדרישה להציב הפרדה אמרה: "זה פוגע בנו אבל אני מעדיפה להיות מן הנעלבים ואינם עולבים".

פאנל בנושא יהדות וציונות במרכז רבין בתל אביב, 29 במאי 2015. ניב אהרונסון
בתו של הרב עובדיה יוסף, הרבנית עדינה בר שלום/ניב אהרונסון

המסמך מטעמו של הרב יוסף הבן, שפורסם באתר, יועד לגורם בחברה קדישא, האחראי על שינויים מסוג זה הנעשים בבית העלמין סנהדריה בירושים. במסמך כתב הרב יוסף: "פנו אלינו בפניות רבות, שגברים ונשים עומדים אחד ליד השני בערבוביה, להתפלל באופן שאינו תואם את קדושת המקום". הוא הוסיף: "על כן ביקשתי לדאוג לכך ולפעול מיידית, שלא תהיה תערובת נשים ואנשים יחדיו, ולהציב מחיצה והפרדה בין גברים לנשים לכבוד המקום ולכבודו של מרן".

אף שטענותיו כוללות את כל בניו של הרב עובדיה יוסף, אף אחד מאחיו, בהם רבנים בכירים, אינו חתום על המסמך.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
הרב הראשי הספרדי יצחק יוסף, אוגוסט 2013. יואב דודקביץ'
חולל סערה. יצחק יוסף/יואב דודקביץ'

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully