וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השרה שקד תבקש לחקור הפצת תמונה המשווה אותה להיטלר

יהושע בריינר

2.11.2015 / 0:31

תמונה המשווה לשרת המשפטים את פניו של הצורר הנאצי, לצד הכיתוב "הייל-ת שקד", פורסמה ברשתות החברתיות כתגובה ליוזמתה לחייב נציגי עמותות שעיקר תקציבן מחו"ל לענוד תג זיהוי בכנסת. שקד תבקש מהפרקליטות לפתוח בחקירה

צילום: דוברות כנס הרצליה, עריכה: קשת סידי

(וינשטיין בעימות עם שקד: "תפיסה פשטנית ובלתי מבוססת")

שרת המשפטים איילת שקד צפויה לפנות לפרקליטות בבקשה לפתוח בחקירה בעקבות תמונה שלה שהופצה ברשת, שבה על פניה צויר שפם באופן המשווה אותה להיטלר. התמונה הופצה בטוויטר תחת הכותרת "הייל-ת שקד", בתגובה להצעת החוק שהעלתה אתמול (ראשון), המציעה כי נציגים של עמותות הממומנות על ידי מדינות זרות יסתובבו בכנסת כשהם עונדים תג זיהוי מיוחד.

בין היתר הופצה בפייסבוק תמונה של טלאי צהוב עם הכיתוב "שמאלני", המדמה את הצעת החוק להוראה שניתנה ליהודים בתקופת מלחמת העולם השנייה, אז נאלצו יהודים להסתובב עם סממני זיהוי.

עוד בנושא:
שקד יוזמת: נציגי עמותות שעיקר תקציבן מחו"ל יחויבו לענוד תג זיהוי
ח"כ מגל הגיש את חוק העמותות: "יקשה על מוציאי דיבת ישראל"
ארה"ב והאיחוד האירופי מודאגים מקידום חוק העמותות

שרת המשפטים איילת שקד ביקשה לחקור הפצת תמונה המשווה אותה להיטלר. פייסבוק, צילום מסך
"יש שקיפות שהשמאל אוהב ויש שקיפות שהוא שונא". התמונה שבעקבותיה תבקש שרת המשפטים לפתוח בחקירה/צילום מסך, פייסבוק

בתגובה לכך כתבה שקד בעמוד הפייסבוק שלה כי "שקיפות על מתווה הגז וההצבעות בוועדת שרים - כן; שקיפות על התערבותן של מדינות זרות בענייניה הפנימיים של מדינת ישראל - לא. יש שקיפות שהשמאל אוהב ויש שקיפות שהוא שונא; יש הסתה אסורה ויש הסתה מותרת".

בעקבות התמונה מתכוונת שקד לבקש מהפרקליטות לפתוח בחקירה, בדומה לחקירות דומות שנפתחו לאחר שפורסמו תמונות של ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיאת בית המשפט העליון מרים נאור, כשהם לבושים במדי אס-אס.

הצעת החוק שהופצה אתמול מציעה כי כל עמותה שעיקר תקצובה מגיע מישות זרה, תיאלץ לחשוף זאת בכל מסמך רשמי. הנפגעים העיקריים מהצעת החוק של שקד הן עמותות שמאל, שרבות מהן זוכות למימון נדיב מצד מדינות אירופה. הדבר עורר סערה בקרב עמותות רבות, אולם עיקר הביקורת, כאמור, הייתה סביב ההצעה שנציגי העמותות יאלצו להסתובב עם תג זיהוי ייחודי על מנת לסמנם במהלך פגישותיהם בכנסת.

(עדכון ראשון: 23:27)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully