וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שקד יוזמת: נציגי עמותות שעיקר תקציבן מחו"ל יחויבו לענוד תג זיהוי

יהושע בריינר

1.11.2015 / 10:27

שרת המשפטים החלה בקידום הצעת חוק עמותות חדש ולפיו ארגונים הממומנים על ידי מקורות זרים יחויבו לציין זאת בכל מסמך ולענוד תג זיהוי בכנסת. במקרה של הפרה הן ייקנסו ב-30 אלף שקל. שקד: "זכות הציבור לדעת מי בוחש בקלחת". האגודה לזכויות האזרח: "סתימת פיות"

צילום: דוברות כנס הרצליה, עריכה: קשת סידי

(וינשטיין בעימות עם שקד: "תפיסה פשטנית ובלתי מבוססת")

שרת המשפטים, איילת שקד, תפיץ היום (ראשון) להערות הציבור את הצעת חוק עמותות חדש, שיחייב עמותות שעיקר תקציבן מגיע ממדינות זרות לציין זאת בכל מסמך וידרוש מהם להסתובב בכנסת עם תג זיהוי מיוחד. הצעת החוק מיועדת בעיקר לעמותות שמאל הנתמכות על ידי מדינות האיחוד האירופי דרך שגרירויותיהן בישראל.

על פי החוק החדש, כל עמותה שיותר ממחצית מתקציבה מגיע מישויות זרות תחויב לציין זאת בכל מסמך או דוח ובכל פנייה רשמית. אם לא די בכך, הרי שנציגי העמותות יחויבו לענוד תג זיהוי במהלך שהייתם בכנסת. הפרה של כל אחד מהסעיפים תגרור קנס של כ-30 אלף שקלים.

לקריאה נוספת:
ועדה שמונתה בידי שקד ממליצה לפקח על היועץ המשפטי לממשלה
שקד בעימות נוסף עם וינשטיין: "פגיעה בשלטון העם"
שקד: "ביטול חוק המסתננים - הכרזה על דרום תל אביב כמתקן שהייה"

ועדת שקד: נמשכים הדיונים על גיוס תלמידי הישיבות. עומר מירון
"חוק השקיפות" בגרסת שרת המשפטים. שקד/עומר מירון

"התערבותן הבוטה של מדינות זרות בענייניה הפנימיים של מדינת ישראל באמצעות כסף היא תופעה חסרת תקדים, בעלת היקף נרחב אשר מפירה את הכללים הנורמות המקובלים ביחסים בין מדינות דמוקרטיות", מסבירה שקד.

היא הוסיפה: "תמיכה כספית של מדינות זרות בעמותות אשר פועלות במרחב הפנים ישראלי חותרת תחת ריבונותה וצביונה של מדינת ישראל, ומערערת על סמכותה של הממשלה אשר נבחרה על ידי הציבור. כך, למשל, ראינו כיצד דוח ועדת החקירה של האו"ם, אשר האשים את מדינת ישראל בפשעי מלחמה ובפגיעה מכוונת באזרחים במבצע 'צוק איתן', התבסס על עדויות מרכזיות של ארגונים חוץ-ממשלתיים ישראליים, כגון 'בצלם', 'שוברים שתיקה', 'עדאלה' ועוד".

משכן הכנסת. שרון בוקוב
הכניסה ל"שמאלנים" באמצעות תג זיהוי בלבד. הכנסת/שרון בוקוב

לדבריה, "חוק השקיפות יהווה גדר מפני התערבויות בוטות של מדינות זרות בציבוריות הישראלית. הוא אינו פוגע בחופש הביטוי או בזכות לשוויון, ותורם להגברת השקיפות. זכותו של הציבור ושל נציגיו לדעת מי בוחש בקלחת".

בהתאם לחוק הנוכחי, מחויבת כל עמותה הנתמכת על ידי ישות זרה לציין זאת במפורש רק בדוחות המוגשים לרשם העמותות אחת לרבעון. באחרונה פנתה שקד לרשם העמותות נגד חמש עמותות שמאל, ובהם ארגון נשות מחסום watch, בטענה כי לא עמדו בדרישות החוק.

האגודה לזכויות האזרח: "התג - אות קין"

האגודה לזכויות האזרח מסרה בתגובה: "הצעה זו היא ניסיון נוסף לפגוע בדמוקרטיה הישראלית באמצעות סתימת פיות מתוחכמת ונסיונות הפחדה. מדובר בתזכיר חוק שכל מטרתו היא ליצור דה-לגיטימציה לארגוני זכויות אדם, ובמיוחד ארגונים העוסקים בזכויות פלסטינים בשטחים, ערבים בישראל ופליטים. הצגת ההצעה כאילו כל כולה עוסקת בשקיפות היא לא נכונה ומטעה. מדינת ישראל וגופים רבים בה מקבלים תרומות ממדינות זרות בהיקף של מאות מליוני אירו בשנה, כאשר רק כאחוז אחד מסך זה מועבר לארגונים העוסקים בדמוקרטיה, זכויות אדם וחיים משותפים בין יהודים לערבים.

"בנוסף, ההצעה לא חלה על תרומות מאזרחים זרים שמועברות לעמותות, פוליטיקאים וגופים אחרים בישראל, על אף שמדובר בסכומי עתק שהשפעתם הפוליטית והחברתית דרמטית לאין שיעור. התג שייאלצו לענוד נציגי הארגונים משמש אות קין, ויהווה בפועל פגיעה קשה בחופש הביטוי בישראל".

מעמותת "בצלם" נמסר בתגובה כי שקד ונתניהו פועלים בצביעות, שכן הם ממומנים במיליונים על ידי אילי הון מעבר לים. "איילת שקד שוברת שיאי ציניות כאשר היא משתמשת במילה 'שקיפות' על מנת להסתיר את מטרתה: להכפיש ולהטיל דופי בארגונים המבקרים את הכיבוש, ומתנגדים למדיניות הממשלה. כבר היום, וללא כל הצעת חוק, בצלם מפרסם בהוקרה ובגאווה את רשימת תורמיו וימשיך לפעול בלי מורא לחשיפת האמת על המציאות בשטחים. אם שרת המשפטים וראש הממשלה כל כך חוששים מהתערבות זרה בפוליטיקה הישראלית, מן הראוי שיוותרו קודם כל על המיליונים שהם מקבלים לצרכי הפריימריז מטייקונים זרים, שלמעשה היוו רוב מוחלט מהתרומות שקיבלו ראשי הליכוד והבית היהודי".

השתתף בהכנת הידיעה: שבתי בנדט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully