וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חשש לפעולת-נגד": המשטרה לא רוצה לאבטח כנס של תנועת ימין ביפו

משה שטיינמץ ואבי אשכנזי

2.11.2015 / 0:37

תנועת "סטודנטים למען הר הבית" התכוונה לקיים חוג בית בהשתתפות ח"כ לשעבר פייגלין, אולם המשטרה ביקשה לבטלו משום ש"זה נתפס כהתגרות" בערבים. לטענת פעילים, הם אף קיבלו איומים בנושא: "כניעה לטרור"

צילום: צילומי אבטחה, ניב אהרונסון; עריכה: יאיר דניאל

(תיעוד: השלכת בקבוקי תבערה ביפו)

תנועת הימין "סטודנטים למען הר הבית" תכננה לערוך ביום חמישי הקרוב חוג בית בדירתה של תושבת יפו במעמד חבר הכנסת לשעבר משה פייגלין. אלא שאתמול (ראשון) בבוקר הודיע קצין מודיעין ממרחב יפתח במשטרה לבעלת הדירה כי יהיה עליה לבטל את האירוע מחשש ל"השלכות מצד השכנים" הערבים. בשיחה עם אחד מאנשי התנועה הוסיף הקצין, פקד מור יוסף, כי פרסום האירוע ברבים "יוצר קונוטציה של ימין קיצוני".

פקד יוסף התייחס לעובדה שקיום האירוע הופץ ברשתות החברתיות בערבית ואמר כי "זה נתפס כהתגרות - בזה שרוצים לעשות את הכנס ביפו". הוא הביע חשש שהכנס, שיוצר כעס אצל הערבים, ייגרר ל"פעולת-נגד שיכולה להתחיל כהפגנה ולהסתיים במקומות אחרים". הוא הוסיף כי במשטרה "לא יכולים לאבטח אירוע כזה".

עוד ידיעות בוואלה! NEWS
האצבע קלה יותר על ההדק: המשטרה מתירה לירות גם ביורי זיקוקים
"אמרתי לבן דודי - אל תדקור, חראם על הילד": עדות המחבל בן ה-13 נחשפת
לראשונה אי-פעם: ציקלון נדיר ועוצמתי צפוי להכות בתימן

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ההזמנה לכנס/מערכת וואלה!, צילום מסך

"מבחינת הניסיון שלנו יש סיכוי שהם יעשו משהו בנדון", התריע הקצין. הוא הבהיר שהמשטרה לא תמנע את קיום האירוע, אולם אמר שהיא מבקשת ממארגניו שלא לקיים אותו ביפו: "כרגע יהיה נכון להעביר אותו למקום שהוא לא עיר מעורבת כדי לא לגרום להתלקחות".

ב"תנועת סטודנטים למען הר הבית" אמרו כי הפנייה לא הסתכמה בבקשה מנומסת. "המשטרה איימה על פעילינו בשיחה שלא הוקלטה, שלא נעז לקיים את האירוע - אפילו בפאב ציבורי ביפו. מתי לאחרונה מנעו קיום פעילות בתוך בית סגור בתואנה של סכנה לסדר הציבורי? רמיסת חופש הביטוי, ההפחדה וחוסר הנכונות של משטרת ישראל לדאוג לביטחון אזרחיה הם כניעה טוטלית בפני האלימות והטרור, במיוחד בימים שבהם ברחובות יפו מתקיימות פעילויות התססה והסתה לטרור מטעם ערביי העיר. האם גם יפו תיחשב מעתה כאזור נפיץ ומסוכן?".

מהמשטרה נמסר בתגובה: "משטרת מרחב יפתח אמונה על שלום הציבור והסדר הציבורי באזור יפו ודרום תל אביב. האזור המתאפיין ברב-תרבותיות ובאוכלוסיה מעורבת של יהודים וערבים מחייב מעצם טיבו קיומו של דיאלוג ושיח של פיקוד המרחב עם כל הצדדים, כשמטרת העל הנה הימנעות מחיכוכים ופרובוקציות אשר בהכרח יביאו להפרת הסדר הציבורי. כך פעלנו בעבר וכך נפעל בהמשך".

(עדכון ראשון: 21:45)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully