וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאות השתתפו בעצרת 25 שנה לרצח כהנא: "מצווה לגרש את אויבינו"

1.11.2015 / 20:25

600 בני אדם, בהם יו"ר ארגון "להב"ה" בנצי גופשטיין והרב דב ליאור, השתתפו בעצרת לציון יום השנה לרצח מנהיג תנועת כ"ך. באירוע הוקרן סרט שבו נראים פעילי התנועה מתעמתים עם פלסטינים, לקול מחיאות הכפיים של הצופים, שצעקו "מוות לערבים"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
רעיונות שנויים במחלוקת. הרב מאיר כהנא/מערכת וואלה!, צילום מסך

כ-600 פעילי ימין קיצוני, בהם יו"ר ארגון "להב"ה" בנצי גופשטיין, ברוך מרזל ואיתמר בן גביר, השתתפו הערב (ראשון) בעצרת זיכרון במלאת 25 שנה להירצחו של הרב מאיר כהנא, שהנהיג את תנועת כ"ך. באירוע שנערך באולמי היכל דוד בירושלים השתתפו גם בני משפחתו, תלמידיו לשעבר והרב של קריית ארבע וחברון, דב ליאור, שגם נשא דברים.

"מה שהרב כהנא אמר קרה אחד לאחד", אמר גופשטיין בנאומו. "אין דו-קיום איתם, היום כולם מבינים את זה, את התכנית של הרב כהנא להקים דור של יהודים שלא מפחדים ושלא נותנים את הלחי השנייה. לא פראיירים", הוסיף. במהלך הערב הוקרן סרט שבו נראו פעילי תנועת "כך" מתעמתים עם פלסטינים, לקול מחיאות הכפיים של הצופים, שצעקו "מוות לערבים".


עוד בוואלה! NEWS:
הפרובוקציה שמנסה להשוות בין רבין לכהנא
ציקלון נדיר ועוצמתי צפוי להכות בתימן ובעומאן
3 שוטרי מג"ב נפצעו בינוני וקל בפיגוע דריסה ליד חברון; המחבל נמלט

אירוע 25 שנה לרצח הרב מאיר כהנא, 1 בנובמבר 2015. מור שאולי
"אנחנו מוכנים לשבת בכלא, לקבל מכות. לעשות את הכול". איתמר בן גביר, הערב/מור שאולי

פעיל ימין נוסף שהשתתף בעצרת, עופר גולן, כינה את הנשיא ראובן ריבלין "אחמד מוחמד ריבלין" והתייחס לנאום שנשא אתמול בעצרת לציון 20 שנה לרצח ראש הממשלה יצחק רבין. "אחמד מוחמד ריבלין אמר אתמול שאנחנו לא מפחדים מידם הקפוצה של הקיצונים, ואני אומר, 'אנחנו לא מפחדים ממך'".

גופשטיין המשיך וסיפר לקהל האוהד כי הוא ופעילים נוספים "מקימים בשבוע הבא קבוצות של אימונים של חברה צעירים בכל הארץ", ואיים, "אוי לאותו ערבי שיתחיל איתם. אני לא מרחם עליו. לפעמים ההתקפה היא ההגנה הטובה ביותר".

"לא רק אימונים, אנחנו מתחילים בשבוע הבא שיעורים בתורת הרב כהנא. המשטרה רודפת אותנו, השב"כ עוקבים אחרינו, אבל זה לא יעזור להם, אנחנו לא נשבר, זה רק מחזק אותנו. אנחנו מוכנים לשבת בכלא, לקבל מכות. לעשות את הכול", חתם את דבריו.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
אירוע 25 שנה לרצח הרב מאיר כהנא, 1 בנובמבר 2015. מור שאולי
"זה או אנחנו או הם". בנצי גופשטיין, הערב/מור שאולי

"הכל מתחיל במצווה לגרש את אויבינו מארצנו הקדושה", התבטא פעיל הימין הקיצוני מרזל ברוח תורתו של כהנא. "ברגע שלא יהיו פה אויבים, אפילו החרדים יתחילו להאמין בבניין בית המקדש. אנחנו נעבור מבית לבית ונשכנע את כולם שזה או אנחנו או הם. צריך לגרש את כל האויבים שלנו מכאן".

מרזל המשיך: "אנחנו מציינים פה חצי יובל להירצחו של מורנו ורבנו הרב הקדוש מאיר כהנא, שנרצח בארה"ב ונרדף על ידי ממשלת ישראל, וחמש שנים לאחר מכן הוצאה תנועתו מהחוק. אבל אנחנו פה ואנחנו מנצחים".

"שואלים למה ערבים רוצחים יהודים, אומרים 'הר הבית' ועוד הרבה סיבות, אבל התורה אומרת שזה בגלל שיש פה אויבים. אם היינו מגרשים את כולם - לא היו פיגועים. הסיבה לכך היא בגלל שאנו מסרבים לקיים את מצוות התורה ולגרש את כל האויבים מיד", הוסיף.

אירוע 25 שנה לרצח הרב מאיר כהנא, 1 בנובמבר 2015. מור שאולי
"צעקנו את האמת שכולם חיו בשקר ובסרט של שלום והסכמים". העצרת, הערב/מור שאולי

"הזמן בדרך כלל משכיח את המת מהנפש, אבל במקרה של הרב כהנא זה בדיוק הפוך", ספד לו בן גביר. "אני חוזר עכשיו מזירת פיגוע בחברון ואפילו שם השוטרים והחיילים מדברים כהנא. תשאלו את עצמכם כמה פעמים ביום אתם אומרים 'הרב כהנא צדק?'. כמה פעמים ביום אתם שואלים 'מה היה עושה היום הקדוש כהנא?'. רבים אומרים היום, 'הרב שלכם דיבר דברי אמת'".

לדבריו, "השבוע, כאשר מיהרתי בדרך לדיון בבית המשפט, פתאום ראיתי את שונאי ישראל השייח ראאד סלאח, חנין זועבי וזחלקה ימח שמם וזכרם", הוסיף בן גביר. "הורדתי את הגלימה ואמרתי לשופט שאגיע עוד חמש דקות וזעקתי על זחאלקה שהוא מחבל. לאחר מכן שמעתי שזה דווח בחדשות ואני משוכנע שהרב כהנא היה מאושר".

עוד אמר בן גביר: "כאלה אנחנו התלמידים של מורנו ורבנו הרב כהנא, השם יקום דמו. יש כאן מכל הסוגים, אבל אנחנו לא יכולים לשתוק כשדם יהודי נשפך. נישמע לרעיונות הרב כהנא, אבל בעיקר נשבע לדרכו. היום, 25 שנה אחרי, כולם יודעים שהרב צדק. צעקנו את האמת שכולם חיו בשקר ובסרט של שלום והסכמים, ונצעק אותה גם היום, שכולם מבינים שהרב כהנא צדק. יש אמת אחת והיא תנצח", סיכם את דבריו וזכה למחיאות כפיים סוערות.

הרב דב ליאור, 25 שנה לרצח הרב מאיר כהנא, 1 בנובמבר 2015. מור שאולי
הרב דב ליאור/מור שאולי

הרב כהנא נולד בשנת 1932 ונרצח על ידי מתנקש בעת ביקור בארצות הברית בשנת 1990. בשנת 1968 הוא ייסד את "הליגה להגנה יהודית" בארצות הברית במסגרתה נלחם להעלאת יהודי ברית המועצות לישראל. בבחירות שנערכו בשנת 1973 הוא התמודד לראשונה לכנסת עם רשימת "כך" אך לא עבר את אחוז החסימה. שמונה שנים לאחר מכן, ב-1981, הוא נכנס לכנסת, אולם לקראת הבחירות הבאות, בשנת 1984 - רשימתו נפסלה. רעיונותיו היו שנויים במחלוקת לאור הטפותיו לגרש את ערביי ישראל מהארץ ולכונן מדינת הלכה.

מאיר אטינגר, בית משפט הנצרת אוגוסט 2015. ערן גילווארג
יעד של השב"כ. נכדו של הרב כהנא, מאיר אטינגר/ערן גילווארג

בחודש אוגוסט האחרון נעצר נכדו של הרב כהנא, מאיר אטינגר, היעד מספר 1 של החטיבה היהודית בשירות הביטחון הכללי (שב"כ). הוא נעצר ימים ספורים לאחר הפיגוע בכפר דומא במסגרת מעורבותו בפעילותה של התארגנות יהודית קיצונית. אטינגר, בן 24, נעצר בצפת, שם הוא התגורר לאחר שהורחק מירושלים והשומרון. על פי החומרים שהותרו לפרסום, עילת הוצאת הצו מתבססת על החשדות נגד אטינגר, שלפיהן היה מעורב בהצתת בית בחירבת אבו פלאח שבאזור רמאללה בינואר האחרון.

אטינגר, במקור מירושלים, הוא תלמידו של נשיא ישיבת "עוד יוסף חי" ביצהר, יצחק גינזבורג. ההתיישבות בשטחי יהודה ושומרון איננה בראש מעייניו, והוא משקיע את עיקר מרצו בענייני הלכה. לשיטתו, המדינה צריכה להיות מבוססת על ההלכה, וגישתו, שזכתה לגינוי "גישת המרד", גורסת כי יש לעורר תסיסה בקרב הציבור הפלסטיני כדי להפיל את השלטון בישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully