וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרובוקציה שמנסה להשוות בין רבין לכהנא

3.11.2014 / 10:07

בניסיון לשבור את מה שהם מכנים "ההילה סביב רבין", יזמו פעילי ימין קיצוני את הצבתן של עמדות החתמה ברחבי הארץ, שבהן עוברים ושבים נדרשים להכריע בין עמדותיהם הקוטביות של שני האישים. "נוכיח שכהנא צדק"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הציבור יתבקש להכריע. הכרזות/מערכת וואלה!, צילום מסך

השבוע מצוין יום הזיכרון השנתי לראש הממשלה לשעבר יצחק רבין. במקביל לעצרות המתקיימות במלאת 19 שנים להירצחו, גם השנה החליטו פעילי הימין הקיצוני להביע את מחאתם על ציון המאורע, ולנסות ולשבור את מה שהם מגדירים "ההילה סביב רבין". בניגוד לשנים קודמות, בהן קיימו הפגנות בשם "נרצחי אוסלו", הפעם יזמו הפעילים - מיכאל בן ארי, ברוך מרזל, איתמר בן גביר ובנצי גופשטיין – פעולה פרובוקטיבית של "משאל רחוב" כביכול, שבו ביקשו לכאורה מהציבור להשוות בין עמדתו המדינית של רבין לבין זו של הרב מאיר כהנא ולקבוע את העדפתם.

החל מהבוקר (שני), ובמהלך השבועיים הקרובים, מתכננים הפעילים "עמדות החתמה" ברחבי הארץ, אשר בהן יקראו העוברים והשבים לענות על כמה שאלות ולקבוע: האם דרכו של רבין בתהליך אוסלו הייתה הנכונה, או לחילופין האם דווקא משנתו הקיצונית של הרב כהנא. לצד עמדות ההחתמה, ייתלו פוסטרים שעליהם יתנוססו תמונותיהם של שני האישים. על אחד תתנוסס תמונתו של ראש הממשלה המנוח עם הכיתוב: "משאל עם. רבין צדק - לוותר להם". על השני תוטבע תמונתו של כהנא, והיא תלווה בכיתוב: "משאל עם. כהנא צדק - לוותר עליהם".

יום הזיכרון ליצחק רבין - כותרות נוספות:
לראשונה: שתי עצרות מרכזיות ביום השנה לרצח רבין
פרס בעצרת לציון רצח רבין: "מי שנואש מהשלום - הזוי"
הנאום שנתניהו לעולם לא יישא | דעה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"היחס לרב כהנא בממסד ובתקשורת הישראלית התאפיין בעריצות וסתימת פיות"/מערכת וואלה!, צילום מסך

יתרה מכך, אלו אשר יבחרו להצביע במשאל יקבלו לידיהם עלון, שבו יופיעו ציטוטים נבחרים של רבין ושל כהנא. מבין אמירותיו של רבין לאורך השנים ניתן למצוא בעלונים, בין השאר, את הציטוטים הבאים: "הרי הבטיחו לנו גם קטיושות מעזה. כבר שנה רצועת עזה נתונה בעיקרה למרות הרשות הפלסטינית, לא הייתה עוד קטיושה ולא תהיה קטיושה", "ערפאת יעשה שם (ביהודה ושומרון) סדר, בלי בג"ץ ו'בצלם'. לפלסטינים תהיה האחריות לניהול חייהם שלהם, ולישראל תהיה הסמכות הביטחונית הגוברת, אני מדגיש זאת, לביטחון הישראלים ולמלחמה בטרור. כלומר, בכל עת יוכלו כוחות צה"ל וזרועות הביטחון להיכנס לכל מקום באזור זה", ו-"אני רוצה שהממשלה הזאת תמצה כל שמץ, כל אפשרות, לקדם ולהגיע לשלום כולל. גם עם סוריה תהיה אפשרות להגיע לשלום".

מבין הצהרותיו של הרב כהנא ניתן למצוא, בין השאר, את הציטוטים הללו: "אנו נהיה עדים להסלמה בטרור, למלחמות התשה מתוגברות, ולסחיטת ויתורים מממשלות ישראל אחוזת הפחד. נהיה נתונים לחלחלה מאיומי טילים המכוונים אל לב ערינו, לאובדן יקירינו שאין להם תמורה, וללחץ 'בעל הברית'. כל ויתור יוליד לחץ עולמי לעוד ויתורים. כל נסיגה תשאיר בעקבותיה דיכאון והרגשת תבוסה וטרגדיה. הדחף לעזוב את הארץ ולברוח מהשואה הממשמשת ובאה יגדל", ו-"ישמעאל יפרח וירבה עד שייהפך לרוב באזורים של הארץ, ישמעאל יוסיף להיטפל לבנות ישראל, ישמעאל ימשיך לרגום באבנים יהודים וכלי רכבם ויצעק 'יהודים החוצה'. ישמעאל יגביר את הטרור והפצצות, והסכנה לחיי יהודים במדינתם העצמאית תחריף. צעד אחר צעד, הארץ תיהפך לזירת מתח, כאשר שני עמים שונים לגמרי בדת, לאום ושפה, נאבקים עד חורמה".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

"יותר אנשים חושבים שכהנא צדק מאשר שרבין צדק"

בתחתיתו של כל עלון יופיע גם מספר טלפון של טלמסר, שניתן יהיה להצביע דרכו במקום על ידי חתימה. בטלמסר נשמע קולו של חבר הכנסת לשעבר מטעם האיחוד הלאומי מיכאל בן ארי, אשר מציג את עמדתו של כל אחד מן האישים ומבקש לאחר מכן מהמתקשר להקיש את בחירתו: מי שתומך בעמדתו של כהנא מתבקש להקיש את הספרה 1 ומי שתומך בעמדתו של רבין מתבקש להקיש 2.

ברוך מרזל, מזכיר סיעת כ"ך לשעבר, הסביר את המניע שעומד מאחורי היוזמה לערוך את המשאל. "הרב כהנא נרדף כאשר הוצא מהכנסת ואחר כך נרצח", אמר. "היום, לאחר 25 שנה, אנחנו יוזמים משאל שמטרתו להוכיח שיותר אנשים חושבים שכהנא צדק מאשר שרבין צדק. אני מזמין גם אנשי שמאל להשתתף במשאל". בן ארי ציין כי "היחס לרב כהנא בממסד ובתקשורת הישראלית התאפיין בעריצות וסתימת פיות. המשאל הוא ביטוי דמוקרטי נאמן, בו העם יכריע מהי הדרך שבה הוא בוחר לקיומו ולעתידו".

יריב אופנהיימר מסר בתגובה כי "בכל פעם שנדמה שאין יותר לאן לרדת, אנשי תנועת כך מוכיחים שאפשר להגיע לשפל חדש. מפגן מכוער וציני של גזענות המנסה לנצל את רצח רבין על מנת לקדם אידיאולוגיה גזענית ומגונה. במקום לעשות חשבון נפש על חלקם בהסתה, ממשיכים בימין הקיצוני לרקוד על דמו של רבין".


לפניות לכתב שבתי בנדט: sben72@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully