וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאיר אטינגר, נכדו של הרב כהנא ויעד מרכזי של השב"כ, נעצר

שבתי בנדט אלי אשכנזי

4.8.2015 / 0:33

היעד מספר 1 של החטיבה היהודית בשב"כ נעצר בשל מעורבות בפעילות יהודית קיצונית וכנראה ייחקר על הצתת כנסיית "הלחם והדגים". פרקליטו: "מעצר יחצ"ני". אטינגר מאמין ב"גישת המרד" ולפיה יש להתסיס את הרחוב הפלסטיני כדי להפיל את השלטון

צילום מסך

(כתב אישום: שני צעירים הציתו את כנסיית הלחם והדגים)

מאיר אטינגר, נכדו של מאיר כהנא והיעד מספר 1 של החטיבה היהודית בשירות הביטחון הכללי (שב"כ), נעצר אתמול (שני) במסגרת מעורבותו בפעילותה של התארגנות יהודית קיצונית. אטינגר, בן 24, נעצר בצפת, שם הוא מתגורר בימים אלה לאחר שהורחק מירושלים והשומרון, בסיוע יחידה מרכזית (ימ"ר) יהודה ושומרון. במהלך חקירתו בידי השב"כ, הוא יישאל כנראה גם על הצתת כנסיית "הלחם והדגים" שלשפת הכנרת, אחד האתרים הקדושים לנצרות בישראל, שנשרפה בחודש יוני האחרון בכוונת זדון בידי שני צעירים.

אטינגר דחה את ההאשמות נגדו בבלוג שהוא מפרסם וכתב כי אין התארגנות טרור, אך יש יותר יהודים שסולם הערכים שלהם שונה לחלוטין מזה של רשויות האכיפה והחוק, וכי הם מחויבים לחוקי התורה.

במאמר שכתב הוא הסביר את המניע לפגיעה במוסדות קודש של הנצרות. "למחאה החשובה על ארץ ישראל צריכה להצטרף מחאה של ממש, על החטא הגדול של מדינת ישראל שמאפשרת קיום עבודה זרה, כנסיות ומנזרים לרוב. ופי שניים מחאה, כאשר מדינת ישראל הוסיפה חטא על פשע, ולא רק שלא מקיימת את החובה והמצווה שרק בעבורה קיבלנו את הארץ הזו, היא גם עצרה ומחזיקה בשבי בשני הנערים בחשד להצתת הכנסייה", כתב.

לקריאה נוספת:
פעילת ימין על ההצתה בכפר דומא: "מעשה ראוי ונכון"
בכפר דומא, ריח השריפה שהרסה משפחה שלמה עדיין עומד באוויר
סבו של התינוק שנרצח בדומא: "רק אל תגידו לנו שהרוצחים משוגעים"

מאיר אטינגר, נכדו של הרב מאיר כהנא. אהוד אמיתון - סוכנות תצפית,
סולם ערכים שונה מזה של רשויות החוק. אטינגר/אהוד אמיתון - סוכנות תצפית

פרקליטו של אטינגר, עורך הדין יובל זמר, אמר כי מעצרו האחרון נועד להאדיר את שמה של המשטרה. "התחושה היא כי מדובר במעצר לצורכי יחצ"נות יותר מאשר לצורכי חקירה, ודי אם נציין כי אטינגר התייצב מיוזמתו לחקירה אליה זומן כבר ביום שישי האחרון, ולבקשתו ובהסכמת היחידה החוקרת נדחתה להיום. נראה כי האירועים הקשים של הימים האחרונים הביאו את היחידות הרלוונטיות להשקיע מאמץ רב ביצירת רושם של עשייה, ומה יותר טוב מנכדו של הרב כהנא כדי לספק את רעב ההמונים. אין לי כל ספק כי המעצר המתוקשר יסתיים בקול ענות חלושה וללא כל אישום", אמר.

מאמין בגישת המרד: להתסיס את הפלסטינים כדי להפיל את השלטון

אטינגר, במקור מירושלים, הוא תלמידו של נשיא ישיבת "עוד יוסף חי" ביצהר, יצחק גינזבורג. ההתיישבות בשטחי יהודה ושומרון איננה בראש מעייניו, והוא משקיע את עיקר מרצו בענייני הלכה. לשיטתו, המדינה צריכה להיות מבוססת על ההלכה, וגישתו, שזכתה לגינוי "גישת המרד", גורסת כי יש לעורר תסיסה בקרב הציבור הפלסטיני כדי להפיל את השלטון בישראל.

בשנה שעברה ביקש השב"כ לעצור אותו במעצר מנהלי, אך פרקליט המדינה שי ניצן דחה את הבקשה. בחודש מרץ האחרון, כעבור כמה חודשים, הוצא נגדו צו הרחקה מירושלים ומיהודה ושומרון. זאת, ככל הנראה בשל מידע שלפיו הוא מהווה סכנה לביטחון באזור. בנוסף לכך, הצו קבע כי עליו לשהות במעצר בית לילי במשך שלושה חודשים ונאסר עליו ליצור קשר עם שישה מחבריו במשך חצי שנה. שר הביטחון משה יעלון ביקש משב"כ לאחר הפיגוע בדומא לעצור פעילי ימין מסוכנים במעצר מנהלי, בהם אטינגר.

חשד להצתה בצפון הכינרת: דליקה פרצה בכנסיית הלחם והדגים שליד כפר נחום, יוני 2015. כיבוי והצלה מחוז צפון,
שמו נקשר בפרשה. שרידי כנסיית "הלחם והדגים" שהוצתה לפני חודשיים/כיבוי והצלה מחוז צפון

לפני שנתיים הורשע אטינגר במה שזכה לכינוי "פרשת המרגלים". הוא ושניים משותפיו הורשעו במסגרת עסקת טיעון בעבירה של איסוף ידיעות צבאיות עקב הקמת "חמ"ל המאחזים", שבו אספו מידע על תנועות צה"ל וכוחות הביטחון במטרה למנוע הריסת מאחזים. זאת, על אף שהפרקליטות ביקשה להרשיע אותם בעבירות של ריגול. על אטינגר נגזר מאסר שחפף את התקופה שבה היה נתון במעצר בגין הפרת תנאי מעצר בית, תקופה שארכה כשישה חודשים.


(עדכון ראשון: 20:01)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully