וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ הרצוג: "רבין לא היה מנהיג המרכז החלול והריק מתוכן"

משה שטיינמץ

30.10.2015 / 1:00

בנאום שנשא יו"ר האופוזיציה בטקס לציון 20 שנים לרצח ראש הממשלה, הטיח ביקורת מרומזת במפלגות המרכז, ובראשן ח"כ יאיר לפיד, וכן על התנהלות ממשלת נתניהו נוכח המצב. "בבכיינות, בסכינאות ובפחדנות לא חוזרים לשלטון"

צילום: רוני כנפו, עריכה: ניר חן

(הרצוג מתייחס לדברי נתניהו לפני כעשרה ימים)

יו"ר האופוזיציה, יצחק הרצוג, נאם אמש (חמישי) בטקס של מפלגת המחנה הציוני לציון 20 שנים לרצח ראש הממשלה יצחק רבין שנערך באוניברסיטה העברית בירושלים, ובו התייחס לראש הממשלה בנימין נתניהו, למפלגת השלטון, למפלגות המרכז ואף לעמדותיהם של צירים מסוימים במפלגתו. "רבין לא היה מנהיג שמאל ולא מנהיג ימין. רבין היה מנהיג השכל הישר, ואף פעם לא מנהיג המרכז החלול, המרכז הריק מתוכן", אמר הרצוג, תוך הבעת ביקורת מרומזת על מפלגות המרכז הפוליטי בכלל, וככל הנראה גם כלפי אחד ממייצגיהן הבולטים, יו"ר מפלגת יש עתיד, יאיר לפיד. "רבין לא היה מנהיג המרכז הבודק כל יום לאן נושבת הרוח", הוסיף.

יו"ר האופוזיציה התייחס בדבריו לתוצאות הבחירות האחרונות ובתוך כך גם למצב הביטחוני השורר כעת בארץ. "רבין אמר שבבכיינות לא בונים מנהיגות. ואני מוסיף: בבכיינות, בסכינאות ובפחדנות לא חוזרים לשלטון", אמר הרצוג תוך רמיזה עבה לדבריו של נתניהו בעת האחרונה וערב הבחירות. "כדי לחזור לשלטון ולהוביל את המדינה אנחנו צריכים ללמוד ללכת יחד, בכוחות משותפים ועוצמה גדולה עם האמת שלנו", הוסיף.

עוד בוואלה! NEWS:
סקר בטורקיה: מפלגת השלטון תשיג רוב בבחירות ביום ראשון
פעיל הימין פונה מבית שנבנה ללא אישורים - ויפוצה ב-85 אלף שקל
בלגיה: שר הפנים הציע "תגי זיהוי" למבקשי המקלט

יו"ר המחנה הציוני יצחק הרצוג בכנס של המכללה האקדמית הדסה בירושלים. בנימין טויטו,
"הבחירה שלנו לומר אמת לציבור - גם אם אינה פופולרית היום - היא הנכונה". הרצוג/בנימין טויטו

הרצוג הוסיף: "רבין עמד בראש מחנה לא מתנצל. בראש מחנה לאומי, גדול וחזק. מחנה ציוני שהתנער מהלקאה עצמית, הקיא מתוכו את החרדה והבכיינות והביט נכוחה אל המציאות במטרה אחת - להבריא מדינה פצועה ושסועה לאחר שנות מלחמה, אינתיפאדה, משבר כלכלי וקיטוב, לקלוט מיליון עולים שזה מקרוב באו, לקדם את המיעוטים, לבנות עתיד לילדי ישראל".

בדבריו המשיך יו"ר האופוזיציה להתייחס להתבטאויות נבחרי ציבור בעת האחרונה, תוך עקיצת חלק ממפלגות הקואליציה, ואמר: "הבחירה שלנו לומר אמת לציבור, גם אם אינה פופולרית היום - היא הדבר הנכון לישראל. וכשאומרים את הדבר הנכון – באיחוד ולא בפילוג – גם הציבור בוא יבוא", אמר. "אני לא מתכוון לשקר לציבור. אני לא מתכוון לטעת בו חרדה. אני לא מתכוון לשלהב או להסית חלקים בעם זה נגד זה רק כי ככה ארוויח נקודות פוליטיות".

לפיד על פרשת חזן: "נתניהו שותק שתיקה בודהיסטית". ניב אהרונסון
"רבין לא היה מנהיג המרכז הבודק כל יום לאן נושבת הרוח". לפיד/ניב אהרונסון

בהתייחסו לחזון המדיני והכלכלי של מפלגתו, ציין יו"ר האופוזיציה כי אנשיו "ימשיכו להילחם כדי להוציא את השטחים מתל אביב, מאשקלון ומעפולה. אנחנו נמשיך להילחם למען צדק חברתי אמיתי שבוקע ממעיינותיה של תנועת העבודה".

את דבריו סיים הרצוג בתקווה עתידית לשחזור הצלחתו של יצחק רבין בבחירות 1992, ושטח את משנתו לגבי הדרך הנכונה למפלגתו בעוד שהוא מתייחס לחברים מסוימים בה. "רק אם נלך בדרכו של רבין, נגשים את צוואתו, לא לקיצוניות מימין ולא לקיצוניות משמאל – כך ניגע מחדש בליבו של העם. במחנה הציוני שלנו, מחנה האמת, יהיו יונים וניצים. במחנה שלנו יהיו יהודים וערבים וחובשי כיפות ועולים. במחנה שלנו יהיו סוציאל דמוקרטיים צרופים ויהיו גם כאלה שהם קצת פחות", אמר תוך רמיזה לחברת הכנסת שלי יחימוביץ', חברתו לסיעה. "רבין נגע בליבו של העם, וגם אנחנו ניגע בליבו של העם מחדש. רק אם נתמיד לצעוד בדרך השכל הישר. שם נמצא הלב של הציבור. שם נמצא העתיד של מדינת ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully