וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר בטורקיה: מפלגת השלטון תשיג רוב בבחירות ביום ראשון

"לאחר הבחירות האחרונות, המצביעים לא רואים אפשרות לקואליציה", הסביר הסוקר אדיל גור. תושב איסטנבול: "לא משנה מה תהיה התוצאה, יהיו בעיות. אנשים יצאו לרחובות". עיתוני האופוזיציה "עובדים תחת סגר משטרתי"

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

על פי סקר שפורסם היום (חמישי), מפלגת השלטון בטורקיה, AKP, הגדילה את הפער לקראת הבחירות החוזרות ביום ראשון הקרוב. לדברי הסוקר אדיל גור, אחוזי התמיכה שצפויה לקבל מפלגתו של ראש הממשלה אחמט דאווטאולו יספיקו לה על מנת להשיג רוב מוחלט בפרלמנט ולהקים ממשלה ללא קואליציה עם מפלגות אחרות.

מדובר בסקר הראשון החוזה תמיכה כה נרחבת ב-AKP, שלא הצליחה להקים קואליציה לאחר הבחירות האחרונות בחודש יוני, למרות שהייתה המפלגה הגדולה ביותר בפרלמנט. לאחר כישלון הקמת הקואליציה, הוצת מחדש העימות האלים בין אנקרה לכוחות הכורדיים במזרח המדינה, ולשורת הצעדים השנויים במחלוקת שהובילה ממשלת המעבר בראשותו של דאווטאולו נוספה סגירתם של עוד כלי תקשורת המזוהים עם האופוזיציה.

עוד בוואלה! NEWS:
ארבעה ימים לבחירות: ארדואן השתלט על כלי תקשורת של האופוזיציה
תיעוד: חילופי אש בין כוחות משטרה לדאעש - בלב עיר בטורקיה
ראש ממשלת טורקיה: "אסד היה צריך להקל על הסורים ולהישאר במוסקבה"

ראש ממשלת טורקיה אחמט דאווטאולו משליך פרחים לתומכיו על רקע תמונת הנשיא רג'פ טייפ ארדואן, יוני 2015. רויטרס
"המשיבים מעדיפים ממשלה עם מפלגה אחת, שתעודד יציבות". דאווטאולו באירוע לתומכי המפלגה/רויטרס

"למרות שכולם מצפים לקואליציה, התוצאה שלנו הייתה מפתיעה", הסביר גור. "המשיבים אמרו שהם מעדיפים ממשלה עם מפלגה אחת, שתעודד יציבות ותפתח את הכלכלה". לדבריו, הרוב יהיה חד וברור: "AKP תזכה ב-285 עד 290 מושבים בפרלמנט", מתוך 550. "לאחר הבחירות של 7 ביוני, המצביעים לא רואים אפשרות לקואליציה בראשות AKP", הוסיף.

מנתוני הסקר עולה כי AKP האיסלאמית תזכה ב-47.2% מקולות הבוחרים, ומפלגת האופוזיציה הגדולה ביותר, CHP החילונית, תזכה ב-25.3% מהקולות. בבחירות בחודש יוני, מפלגת השלטון קיבלה רק 40.8% מהקולות, ו-CHP – 24.9%. המפלגה הפרו-כורדית HDP, שבבחירות האחרונות עברה לראשונה את אחוז החסימה, 10% מהקולות, צפויה על פי הסקר לקבל 12.2% מקולות הבוחרים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
שוטרים באיסטנבול מחוץ למשרדי חברת תקשורת המזוהה עם האופוזיציה בטורקיה, 28 באוקטובר 2015. רויטרס
שוטרים מחוץ למשרדי חברת תקשורת המזוהה עם האופוזיציה, אתמול/רויטרס

תושב איסטנבול טען כי שלטון של מפלגה בודדת "יביא בעיות". לדבריו, "המצב הנוכחי אינו טוב. האנשים לא מרוצים, ותוצאות הבחירות ישקפו זאת. לא משנה מה תהיה התוצאה, יהיו בעיות. אם מפלגת השלטון משיגה רוב, האנשים יצאו לרחובות. אם לא, והמפלגה לא תצליח להרכיב ממשלה, שוב יהיו צרות".

ביום שלאחר הפשיטה על משרדי חברות התקשורת "קנאלטורק" ו"בואון" המזוהות עם פתחוללה גולן, איש הדת הגולה בארצות הברית ונחשב ליריבו הגדול של הנשיא רג'פ טייפ ארדואן, סיפר מוסטפא קיליץ', כתב בעיתון "מילט": "אנחנו מגיעים לעבודה בתחושה שאנחנו פושעים. הכנו את העיתון היום תחת סגר משטרתי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully