וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פעיל הימין פונה מבית שנבנה ללא אישורים - ויפוצה ב-85 אלף שקל

30.10.2015 / 0:40

בהסכם פשרה שנחתם בין נועם פדרמן למדינה נקבע כי הוא יפוצה עבור הנזק שנגרם לו בעת פינוי החווה שלו בסמוך לחברון לפני כשש שנים. בנוסף, תמחק הפרקליטות את התביעה נגדו

עריכה: שניר דבוש

המדינה תשלם לפעיל הימין הקיצוני נועם פדרמן 85 אלף שקלים בעבור הנזק שנגרם לו בעת הריסת חוות פדרמן לפני כשש שנים. מאות שוטרים פשטו בזמנו על ביתו של פדרמן בשעת לילה, שהוקם ללא אישורים בין קריית ארבע לחברון, תוך שהם העירו את הילדים משנתם ואף עצרו את פדרמן.

לפני כמה ימים נחתם בין משפחת פדרמן למשטרה הסכם פשרה, לפיו תמחק הפרקליטות את תביעתה נגד פדרמן, ותפצה אותו ואת משפחתו.

סגן נשיא בית המשפט המחוזי בירושלים, משה דרורי, קבע כמה ימים לאחר המקרה כי התנהלות המשטרה הייתה פסולה ואף מנוגדת לאמנות בינלאומיות לזכויות הילד. פדרמן עצמו הגיש כתב תביעה שבו נטען כי השוטרים פעלו באלימות ובזדון בעת פינוי המבנה. מנגד, הגישה המדינה תביעה שבה טענה כי על פדרמן לשלם את הוצאות הפינוי.

בתום הדיונים קבע בית המשפט המחוזי בירושלים כי על המדינה לפצות את פדרמן על התנהלות הפינוי ולפני כמה ימים נחתם הסכם הפשרה בין הצדדים. "המשטרה פעלה באותו לילה מר ונמהר, באלימות קשה ובוונדליזם", אמר פדרמן. "הם לא היו מעזים לנהוג כך כלפי הערבים, ואני מקווה שהלקח נלמד, ומה שלא יילמד דרך ההיגיון יילמד דרך הכיס".

עוד בוואלה! NEWS:
בג"ץ למדינה: מדוע לא נהרסו בתי המחבלים מיד לאחר שהתקבל אישור?
נשבר שיא כל הזמנים לגשם באוקטובר: "להתכונן למצב קיצוני יותר"
באיחור של שלושה שבועות: הרב פינטו נחת בארץ

(עדכון ראשון: 22:40)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully